Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Div olier og Viktor

Startet af Pipvig, 22. Juli 2009, kl. 22:48

Pipvig

Jeg har købt noget olie men jeg kom til at tænke på hvor tit de må få det?
Ligesådan med lakseolie?

Viktor er stadig ret "lasket" indenunder pelsen selvom han har taget en smule på efter ferien hos Julie Stuhr. Er der nogen der har gode råd/erfaringer hvordan jeg bedst får ham op i stand? Han får motion dagligt og de har altid adgang til mad, men jeg synes det går lidt for langsomt (ved godt at tålmodighed er en dyd meeeen... ).
Det kan bedst beskrives som om at han har taget en pels på der er to numre for stor.

På forhånd tak.

Soelberg`s SUN ferret

Citat fra: Pipvig Dato 22. Juli 2009, kl. 22:48
Jeg har købt noget olie men jeg kom til at tænke på hvor tit de må få det?
Ligesådan med lakseolie?

Viktor er stadig ret "lasket" indenunder pelsen selvom han har taget en smule på efter ferien hos Julie Stuhr. Er der nogen der har gode råd/erfaringer hvordan jeg bedst får ham op i stand? Han får motion dagligt og de har altid adgang til mad, men jeg synes det går lidt for langsomt (ved godt at tålmodighed er en dyd meeeen... ).
Det kan bedst beskrives som om at han har taget en pels på der er to numre for stor.

På forhånd tak.

Nu har han ja allerede taget en hel del på hos mig, så jeg tror ikke at du skal forvente at han bliver ret meget tungere. Er det omkring de 1,7 kg han vejer ??. Det er en ok vægt, han må jo heller ikke blive for tyk SS. Jeg har jo også set hvordan Viktor og Max tumler rundt og leger,  så han har et højt energi forbrug, så efterhånden får han opbygget nogle større muskler, og kan så MÅSKE fylde pelsen ud  :lol:

Olien skal ikke gives for tit. Jeg giver max 2 gange om ugen. Gives det for tit får han bare tynd mave.

Pipvig

Ok jeg troede at hans "naturlige" størrelse ville være på størrelse med hans pels så var lidt småbekymret.
For ja de drøner jo stadig rundt indenfor og graver i jordpotterne på altanen så de får masser af motion dagligt. Jeg tænkte bare om der var noget jeg kunne gøre kostmæssigt for at hjælpe lidt til måske eller om det foder jeg giver er godt nok (selective ferret og royal canin kitten og kød/mus i ny og næ).
Han skal selvfølgelig ikke være fed nej, men jeg synes han er lidt småskravlet at mærke på men det kan jo selvfølgelig være fordi at jeg har Max og Ginger at sammenligne med. De to mangler ikke noget...  ;)