Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

Ildere og menneskemad

Startet af lille_jill, 29. Oktober 2009, kl. 11:24

NemoToft

Jeg har stemt ja. Meen det eneste 2 af basserne får, er ren kyllinge kød, når Keld og jeg selv får kogt eller stegt kylling. Den sidste ilder er næsten ved at knække sig, når den får det tilbudt. Og en lille smule kogt kylling 2-3 gange om måneden, er der vist ikke nogen der tager skade af...

philippeb

jeg har så stemt ja.
jeg lader tit min ilder få en smule ubehandlet fisk, såsom tun osv.

NannaMB

Jeg kan aldrig holde Ego væk fra fredags slikket. :) men han har ikke fejlet noget for det endnu. Og han har det godt - og det er jo det vigtigste.

AlisVolatPropiis

Citat fra: NannaMB Dato 16. November 2009, kl. 20:05
Jeg kan aldrig holde Ego væk fra fredags slikket. :) men han har ikke fejlet noget for det endnu. Og han har det godt - og det er jo det vigtigste.

Insulinoma er heller ikke noget der kommer på en dag, men hvis ilderen gennem et stykke tid får sukker. Det er dyrt at behandle og dødeligt. :) bare lige så du ved det

NannaMB

Ja men jo heller ikke noget der sker hele tiden :)
Og hende der har haft ham før har fodret ham med frugt. Så hvis han skulle komme til at fejle noget er det jo allerede påbegyndt, desværre. Men hende der havde ham havde ikke forstand på det.
Men tak for svaret da :)

Barky

Jeg har stemt nej. Jeg giver ikke mine ildere menneskemad.
Af samme forklaring som Trine har givet. De kan ikke tåle det, og selvom det bare er en gang om ugen, så skader det på længere sigt.

Selvfølgelig får de æg og kød, så ofte som muligt. Det er jo en naturlig del af deres kost, og det betragter jeg ikke som ildermad.

Med denne ene undtagelse. Når jeg har en ilder der er syg af kræft eller meget gammel, så kan jeg godt blive lidt blød og forkæle dem lidt. Men det er stadig på et ultra minimum. Ugen op til at Albert skulle aflives fik han lov til at spise lige hvad han ville. Og hos dyrlægen fik han sit livs største klump risalamande, og spiste den rup og stup. Han elskede den slags søde sager.
De forsøger til at stjæle hvad jeg har på bordet, men får ikke lov. Ikke engang til at komme tæt på.
Bla bla bla.... Hilsen Julia