Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

Hun taber sig!

Startet af Shamua, 28. November 2009, kl. 04:31

Shamua

Hej

Jeg skriver fordi Venus bliver ved at tabe sig. Ikke meget, men lidt.. så det må være fordi hun er for aktiv eller der ikke er nok næring i hendes mad.

Jeg har prøvet med forskelligt kød, og hun kan bare ikke lide det. Har også prøvet med ferretone blandet i kødet, men det hælper ikke.

Nogle der har nogle tip til hvordan jeg kan få fedet hende lidt op igen? Hun gider ikke det der douksoup..hun vejer 660 g lige nu...

Vh. Marianne

lille_jill


Peewit

Hvad med noget A/D?
Eller måske prøve at skifte foder til noget der er mere fed. Ved ikke hvad du bruger i forvejen, men  måske det kunne hjælpe?!
Wit beyond measure is man's greatest treasure. - Hvil i Fred Molly og Dora <3

Shamua

#3
Bruger totelly ferret baby: http://www.kirstensdyrebutik.dk/index.php?id=24&cid=56&mid=1068

Men jo jill, vil da prøve æggeblomme. Er der nogen begrænsning på hvor meget de må få af det?

Har også lige bestilt det der vitalin mad, ved ikke om det er federe.. :)

Vh. Marianne

Line

Man plejer at sige 1 æggeblomme pr uge pr ilder.

Shamua


Vh. Marianne

Line

Der ud over findes der tørprodukter hvor fedtindholdet er højere. Du kan jo købe de der 400g. poser til 40kr og blande lidt i af.
Mener bl.a. at Hills kitten har lidt højere fedt indhold, og ziwipeak har vidst også...

Shamua

ok, hvor finder man sådan noget? nettet - butikker?

Vh. Marianne

Line

Jeg ved at min dyrehandler forhandler begge produkter. Så du kan da se om din ikke også gør det?
De fleste dyrehandlere forhandler i hvert fald Hills, Ziwipeak er vidst kun lige ved at komme ud, så kan godt være du skal på nettet efter sådan noget.
Hvis hun bliver ved med at tabe sig, så kan du altså få A/D hos dyrlægen. For det meste spiser de det selv, ellers kan man blande lidt vand i og give med en sprøjte..

Hvor gammel er Venus?

Shamua

4 ½ måned.. så hun skulle jo helst ikke tabe sig men vokse lidt endnu..

Vh. Marianne

Shamua

Men jeg vil prøve at kigge ind til en dyrehandler. :) tak for hjælpen

Vh. Marianne

Line

Grunden til at jeg spurgte var da det så kan være hun er på vej til hormoner/løb og måske derfor hun går og taber sig lidt? Men det kan du jo bedst selv vurdere... Velbekomme :)

Bawa

Du kan få ziwipeak i lystrup dyrecenter,
og ude i plantorama i egå :) ..

Shamua

Citat fra: Bawa Dato 28. November 2009, kl. 13:38
Du kan få ziwipeak i lystrup dyrecenter,
og ude i plantorama i egå :) ..

Det lyder godt :)... tak tak..

Vh. Marianne

Bawa

Det var så lidt :P Så jo lige du var fra Århus.