Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Opfedning

Startet af katja74, 14. Januar 2011, kl. 18:16

Eliza

Citat fra: englefugl Dato 17. Februar 2011, kl. 20:10
min mickey har også tabt sig helt vildt efter pelsskifte og brunst. han er det rene skind og ben. han er gået fra næsten 1900 g til lidt over 1300 g. Så jeg vil også give ham noget ducksoup, men derudover har han fået olie og æggeblomme, men han er frisk og spiser sit tørfoder, dog ikke så voldsomt meget men han er også syg og på pencilin, så de kan vel også miste appetitten ligesom vi kan når man er syg? :(

Det lyder nu som et ret vildt vægttab. Hvad fejler han?
Det kan sikkert godt passe at de kan miste appetitten, men for en ilder kan det bare hurtigt blive livsfarligt for dem hvis de ikke spiser, hvor vi ofte godt ka tåle at tabe nogle kilo uden der sker noget som helst. Maden passere jo meget hurtigere i deres system.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

englefugl

ja han har tabt sig en del :( men er ikke sikker på hvad han fejler, han blev smittet af min søsters ilder, som er hans bror, og mine to andre er også syge. men det er vist noget influenza/lungebetændelses-halløj. Hans bror var ude hos allison, og hvis de andre blev syge så skulle de også have pencillin sagde hun. og de er i bedring allesammen. han har bare været mega tynd i lang tid :( men han spænder rundt og leger og laver ballade, og han drikker godt og han spiser også rimelig godt :)

Eliza

Måske du så skulle tage forbi dyrlægen og få ham tjekket igennem, for det lyder altså ikke normalt han har tabt sig så meget. Har du fået ham kastreret inden han begyndte at tabe sig? En ilder kan egentlig godt være syg selvom den virker frisk nok og spiser som den skal. Hvis han netop spiser som han skal og stadig taber sig så meget så lyder det forkert. Måske det var noget som man kunne gøre noget ved hvis man opdagede det tidligt.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

alvin

Vi har en dreng som er gået fra næsten 2500g til 1500g efter han har fået implantat. Nu liger hans vægt på næsten 2000 g og det tog ca. 7-8 måneder at tage det 500 g på. Han har ikke fået noget extra at spise. Han spiser kun barf og vil ikke spise noget andet.

www.fraekkefritter.dk

englefugl

ja det kan jeg godt huske at du sagde thomas :) jeg ville også bare prøve at finde noget som kunne fede ham op noget hurtigere. men jeg lavede ducksoup igår og så var der ingen af dem der ville spise det  :S totalt irriterende :)