Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

Muse-afførring i madforsendelse

Startet af lille_jill, 24. September 2011, kl. 10:12

lille_jill

Jeg bestilte foder hos petfoods i onsdags og modtog det igår. Desværre fandt jeg en muselort i kassen, det var bare efter foderet var blevet pakket ud og serveret for kræene.
Men jeg ville bare lige gøre jer andre opmærksomme på, at der måske er mus på deres lager. Har skrevet til petfoods.dk, men de siger, at det ikke stammer fra dem, da lorten var uden på kassen. Jeg skrev dog tydeligt flere gange i den første mail, at lorten var inden i forsendelsen.
Syntes at det er super uhumsk og så dårlig stil, at jeg ikke engang får så meget som en undskyldning for mit fund. Der må jo være mus et eller andet sted, det er jo ikke fordi der bare dukker muse-afføring op ud af det blå.

Det er ikke nogen hetz mod petfoods eller andre, syntes bare at folk skal være opmærksomme på det. Der kan jo være sygdomme i sådan noget skidt..

mette11

Citatmen de siger, at det ikke stammer fra dem, da lorten var uden på kassen. Jeg skrev dog tydeligt flere gange i den første mail, at lorten var inden i forsendelsen.
Ehhh hvordan kan de vide hvor muselorten kommer fra?? Har de selv placeret den der da?? Hvis du har skrevet den var i kassen, så kan de sgu da ikke komme og sige at den var udenpå kasssen og dermed ikke kommer fra dem! Det er sgu dårlig stil ikke at tro på kunderne og ikke tage sådanne henvendelser alvorligt  :( Museafføring i foder er mega uhygiejnisk.

Men så længe musene ikke har været i foderet og poserne er intakte, så vil jeg ikke mene der er nogen sundhedsrisiko for at bruge foderet (men jeg ville nok vaske poserne grundigt af inden brug alligevel). Håber da du stadig har poserne, så du kan tjekke om der er gnavet hul i dem.

Line

Ej hvor ulækkert.. :S

Det minder mig om den anden dag da jeg var i zoozity. Så en løs rotte, og kontaktede selvfølgelig en af de ansatte for at sige det.
Hun kunne så fortælle mig at "nåååårh en rotte, ja det er meget normalt, en slipper ud og så slipper en anden ud, og så får de unger og unger og unger.... Men vi har fælder oppe" Øhh fedt :S
Og en jeg går i klasse med fortalte mig i går at de i zoozity sletter datoerne på foderposer der har overskredet sidste salgsdato, og så selv påfører en ny dato :S (Han har det fra en tidligere ansat)

Eliza

Altså nu tror jeg ikke som sådan at ildere dør af muselorte  :) der er jo også afføring inden i en død mus som de da gladeligt spiser uden at blive syge.. Det er nok mere os selv der ikke skal røre for meget ved det uden at vaske hænder.
Men klamt er det da bestemt og jeg var nok også blevet sur og især over den behandling. Men jeg synes desværre jeg har hørt rigtig mange dårlige ting om netop dem, så vælger bare at købe mine ting et andet sted. De har jo heller ingen ide om hvad ilderejere bruger til deres dyr og har heller ikke gidet at sætte sig ind i det.

Haha ZooZity har altid haft løse dyr og Aldi der lå ved siden af måtte til dels lukke pga de havde haft mus flere gange, sjovt nok fine hvide mus  ;) De sender tit praktikanter ud for at indfange dem engang imellem..
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Shamua

Jeg tænker, at der vel er forskel på de mus som vi selv opdrætter og så mus i naturen. De kan vel være bærer af alt muligt pisk og lortet bakterier...

Vh. Marianne

Barky

Citat fra: Shamua Dato 24. September 2011, kl. 15:19
Jeg tænker, at der vel er forskel på de mus som vi selv opdrætter og så mus i naturen. De kan vel være bærer af alt muligt pisk og lortet bakterier...

Jo jo... De ER da fyldt med alt muligt stas sådan nogen vilde mus. Mine ildere fik nærmest kun vilde mus når de fik kød i de første par år. Det var super godt for dem! Aldrig en syg eller forkølet ilder, og deres imun forsvar var bare i TOP! :D
Jo mere de bliver udsat for, jo flere ting genkender de hvide blodceller og jo bedre bliver de til at bekæmpe dem.
Så længe at det er dyr fra områder hvor der ikke ligger gift til dem, så go for it. Det værste der kan ske er at musen måske har en loppe den kan give videre. Men det skete nu heller aldrig for mine ildere, selvom kattene de boede sammen med fik lopper, gik ilderne ALTID fri. Og ilderne havde også flere vilde "besøgsvenner" da de boede udenfor, blandt andet havde pindsvinet fast aften rute forbi buret, hvor der som regel lå lidt rester fra tørkosten. Og kragerne sad på tremmerne og stak næbbet gennem dem og hev tørkosten ud.. Tyvagtige fugle.. :P
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Dyrenørden

Citat fra: Barky Dato 24. September 2011, kl. 16:35
Citat fra: Shamua Dato 24. September 2011, kl. 15:19
Jeg tænker, at der vel er forskel på de mus som vi selv opdrætter og så mus i naturen. De kan vel være bærer af alt muligt pisk og lortet bakterier...

Jo jo... De ER da fyldt med alt muligt stas sådan nogen vilde mus. Mine ildere fik nærmest kun vilde mus når de fik kød i de første par år. Det var super godt for dem! Aldrig en syg eller forkølet ilder, og deres imun forsvar var bare i TOP! :D
Jo mere de bliver udsat for, jo flere ting genkender de hvide blodceller og jo bedre bliver de til at bekæmpe dem.
Så længe at det er dyr fra områder hvor der ikke ligger gift til dem, så go for it. Det værste der kan ske er at musen måske har en loppe den kan give videre. Men det skete nu heller aldrig for mine ildere, selvom kattene de boede sammen med fik lopper, gik ilderne ALTID fri. Og ilderne havde også flere vilde "besøgsvenner" da de boede udenfor, blandt andet havde pindsvinet fast aften rute forbi buret, hvor der som regel lå lidt rester fra tørkosten. Og kragerne sad på tremmerne og stak næbbet gennem dem og hev tørkosten ud.. Tyvagtige fugle.. :P

Så er der jo så også en risiko for orm :(

Malene

Jeg synes også det er dårlig stil at du ikke engang har fået en undskyldning for det :S Og jeg ville bestemt heller ikke blive glad for at finde sådan noget i en pakke.

Jill er åbenbart ikke den eneste der har savnet en undskyldning: http://www.trustpilot.dk/review/www.petfoods.dk
Logic is the beginning of wisdom, not the end.

Dyrenørden

Hold da op de har fået mange dårlige anmeldelser :( Jeg står faktisk lige nu og venter på at modtage foder fra dem og der er gået over 4 dage. Måske jeg snart skulle kontakte dem

Barky

Citat fra: Dyrenørden Dato 24. September 2011, kl. 16:49
Citat fra: Barky Dato 24. September 2011, kl. 16:35
Citat fra: Shamua Dato 24. September 2011, kl. 15:19
Jeg tænker, at der vel er forskel på de mus som vi selv opdrætter og så mus i naturen. De kan vel være bærer af alt muligt pisk og lortet bakterier...

Jo jo... De ER da fyldt med alt muligt stas sådan nogen vilde mus. Mine ildere fik nærmest kun vilde mus når de fik kød i de første par år. Det var super godt for dem! Aldrig en syg eller forkølet ilder, og deres imun forsvar var bare i TOP! :D
Jo mere de bliver udsat for, jo flere ting genkender de hvide blodceller og jo bedre bliver de til at bekæmpe dem.
Så længe at det er dyr fra områder hvor der ikke ligger gift til dem, så go for it. Det værste der kan ske er at musen måske har en loppe den kan give videre. Men det skete nu heller aldrig for mine ildere, selvom kattene de boede sammen med fik lopper, gik ilderne ALTID fri. Og ilderne havde også flere vilde "besøgsvenner" da de boede udenfor, blandt andet havde pindsvinet fast aften rute forbi buret, hvor der som regel lå lidt rester fra tørkosten. Og kragerne sad på tremmerne og stak næbbet gennem dem og hev tørkosten ud.. Tyvagtige fugle.. :P

Så er der jo så også en risiko for orm :(

Det så jeg heller aldrig hos mine ildere, selvom kattene også fik orm... :P
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Dyrenørden

Citat fra: Barky Dato 24. September 2011, kl. 17:38
Citat fra: Dyrenørden Dato 24. September 2011, kl. 16:49
Citat fra: Barky Dato 24. September 2011, kl. 16:35
Citat fra: Shamua Dato 24. September 2011, kl. 15:19
Jeg tænker, at der vel er forskel på de mus som vi selv opdrætter og så mus i naturen. De kan vel være bærer af alt muligt pisk og lortet bakterier...

Jo jo... De ER da fyldt med alt muligt stas sådan nogen vilde mus. Mine ildere fik nærmest kun vilde mus når de fik kød i de første par år. Det var super godt for dem! Aldrig en syg eller forkølet ilder, og deres imun forsvar var bare i TOP! :D
Jo mere de bliver udsat for, jo flere ting genkender de hvide blodceller og jo bedre bliver de til at bekæmpe dem.
Så længe at det er dyr fra områder hvor der ikke ligger gift til dem, så go for it. Det værste der kan ske er at musen måske har en loppe den kan give videre. Men det skete nu heller aldrig for mine ildere, selvom kattene de boede sammen med fik lopper, gik ilderne ALTID fri. Og ilderne havde også flere vilde "besøgsvenner" da de boede udenfor, blandt andet havde pindsvinet fast aften rute forbi buret, hvor der som regel lå lidt rester fra tørkosten. Og kragerne sad på tremmerne og stak næbbet gennem dem og hev tørkosten ud.. Tyvagtige fugle.. :P

Så er der jo så også en risiko for orm :(

Det så jeg heller aldrig hos mine ildere, selvom kattene også fik orm... :P

Okay det da lidt vildt :)

Namilla

Citat fra: Barky Dato 24. September 2011, kl. 17:38
Citat fra: Dyrenørden Dato 24. September 2011, kl. 16:49
Citat fra: Barky Dato 24. September 2011, kl. 16:35
Citat fra: Shamua Dato 24. September 2011, kl. 15:19
Jeg tænker, at der vel er forskel på de mus som vi selv opdrætter og så mus i naturen. De kan vel være bærer af alt muligt pisk og lortet bakterier...

Jo jo... De ER da fyldt med alt muligt stas sådan nogen vilde mus. Mine ildere fik nærmest kun vilde mus når de fik kød i de første par år. Det var super godt for dem! Aldrig en syg eller forkølet ilder, og deres imun forsvar var bare i TOP! :D
Jo mere de bliver udsat for, jo flere ting genkender de hvide blodceller og jo bedre bliver de til at bekæmpe dem.
Så længe at det er dyr fra områder hvor der ikke ligger gift til dem, så go for it. Det værste der kan ske er at musen måske har en loppe den kan give videre. Men det skete nu heller aldrig for mine ildere, selvom kattene de boede sammen med fik lopper, gik ilderne ALTID fri. Og ilderne havde også flere vilde "besøgsvenner" da de boede udenfor, blandt andet havde pindsvinet fast aften rute forbi buret, hvor der som regel lå lidt rester fra tørkosten. Og kragerne sad på tremmerne og stak næbbet gennem dem og hev tørkosten ud.. Tyvagtige fugle.. :P

Så er der jo så også en risiko for orm :(

Det så jeg heller aldrig hos mine ildere, selvom kattene også fik orm... :P

Jeg har samme oplevelse. Da mine ildere boede udenfor, der hvor vi boede før, fik de alle de mus og fugle som katten kom med...og det blev til mange!... og aldrig har jeg haft sundere dyr, end det 1½ år de boede ude! Aldrig en loppe og aldrig orm...  Jeg ville ikke give mus som var fanget i en by (for der lever musene i højere udstrækning af affald og der er større risiko for gift), men bor man på landet, så tror jeg simpelthen ikke der er nogen fare ved det...

Anne

#12
det er ikke så tit ildere får orm pga deres korte tarmsystem, men det er nu ikke umuligt. Jeg ville ikke give en mus fra naturen til mine, og de mus jeg afliver pga sygdom herhjemme bliver også smidt ud. Ikke fordi jeg tror risikoen er ret stor, men hvorfor løbe den overhovedet? Det er i hvert fald min personlige tilgang til tingene.

Og Jill, jeg tror ikek du skal være så bange for om det er sundhedsskadeligt, men det er stadig utroligt dårligt af petfoods!

Fik også lige tjekket trustpilot. shiiiit de har fået dårlige anmeldelser! Der skal jeg aldrig handle!

Emils far

For det første, det er jo ikke så sjovt at finde en muselort i en pakke med ildermad, meeeen det er i det store en bagatel. Og dyrene tar overhodet ikke skade af det heller. Det er nok værre med vores fine næser og øjne, altså muselort er lidt klamt.
Nu er det sådan at jeg bor på landet, og det er helt naturligt at musene flytter ind nu det bliver koldere, og de skider nok lidt her og der, desverre. Jeg setter musefælder op, de går i fælderne og ilderene bliver glade for en helt frisk mus at æde. Jeg får det kedlige job med at gøre rent efter de mus, men synes nu i bunn og grunn det er et ok "økosystem"
Når det gælder Petfoods som virksomhed, så tror jeg de nok er helt ok, hvis man lige gidder læse lidt mellem linjene hos trustpilot.dk. De har lige nu 36 "anmeldelser" og de er ikke alle sammen negative. De som er negative, altså utilfredse kunder, er i sin ret til det, men det går jo tydelig frem at årsagene måske ikke lige er Petfoods skyld. Det kan være forsendelsen, det kan være overførsel af penge og måske andet også, men også at Petfoods faktisk ordener op i det, både ved at svare på trustpilot.dk og ved handling...
Jeg ser jo også at de fik sin første "anmeldelse" helt tilbage i mai 2008. Det er sgu godt gjort at kun have 36 af disse anmeldser på lidt over 3 år når den butik sender ud ca. 10000 forsendelser i året. Mon ikke de anmeldser som er negative er fra kunder som er lidt op og ringe fordi de ikke lige kan forstå den store sammenheng at ting sker og ikke alt går som forventet nogen gange?

Jeg synes nu det er lidt for enkelt at nedgøre den butik på et så svagt grundlag, (sitat: Der skal jeg aldrig handle) de har da styr på tingene, og ordner op. Jeg kan også forstå at det måske er flyttet ind en mus i de lokaler, og jeg tror også de som arbejder der nok prøver det de kan for at få den fanget osv. osv. Jeg har selv været hos Petfoods og hentet varer, og der så det ud til at være styr på tingene. Det var overhodet ikke noget rod eller andet, alt var i hyller eller stod på paller.

Lidt på sidelinjen; Det er nok "farligere" at købe mad til os selv iflg. de opslag det har været med snyd vedr. datoer, økomad, beskidte lokaliteter osv osv både i madbutikker og restauranter.  Hvis I bare visste hvordan det kan se ud på nogen restaurantkøkkener så ville I måske aldrig købe en bid mad ude på byen  8)

Anne

#14
jeg vælger heldigvis selv hvor jeg handler, om du mener det er svagt eller ej. Petfoods har fået 4,3 af 10 på trustpilot, så personligt ser jeg ingen grund til at handle hos dem, når jeg kan finde tilsvarende produkter andre steder som jeg stoler på. Det kan ikke være mit problem om de kan køre rundt.

Jeg ser det ikke som et problem at der er en muselort i pakken, det er hvad der kan ske, men jeg synes ikke deres håndtering af det lyder specielt hensigtsmæssig.

Trustpilot er jo netop til for at man ud fra andres erfaringer kan vælge om man vil handle et sted, og der vælger jeg så petfoods fra.