Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Vasking af ilder før udstilling!?

Startet af A_M_T >Team Unique Ferrets<, 10. Januar 2010, kl. 12:52

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Ville gerne ha en fornæmmelse af hvad folk har tænk sig at gøre meed hensyn til vask af sit kræ! derfor denne afstemning!
Håber i er med på den!

Line

Jeg har stemt ingen af delene, da jeg ser ordet "vask" som vand + brug af shampoo.
Jeg bruger kun shampoo hvis de er ulækre i pelsen, ellers giver jeg dem bare en skyller med rent vand dagen inden. Hvis jeg brugte shampoo ville jeg dog gøre det mindst en uge inden.

Malene

Jeg har stemt ingen af delene. Jeg kan ikke huske hvornår jeg sidst har vasket mine ildere. Hvis de bliver beskidte, bliver de bare lige tørret med en våd klud, men jeg gør ikke noget ekstra bare fordi jeg skal på udstilling :)
Logic is the beginning of wisdom, not the end.

Barky

Jeg vasker mine 2-4 dage inden udstilling. Det kommer lige an på hvornår jeg har tid i dagene op til.
Med shampoo til dyr og så skyller jeg dem grundigt bagefter...

Jeg vasker dem aldrig ellers, kun op til udstilling. Så de bliver vasket 2-3 gange om året alt i alt...
Bla bla bla.... Hilsen Julia

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Hmm efter jeg fik mine vasket blev jeg også enig med mig selv om at i fremtiden var det kun Loui der skulle vaskes da jeg ikke sys codas pels blev specielt meget bedre tvært i mod blev den faktisk mere tør at mærke på!
Loui derimod fik en fin og dejlig fluffy pels, men han er også semi-agora og her på det sidste var den klasket lidt sammen og han var blevet en del beskidt!

Amazing Ferret

#5
Jeg vasker kun dem jeg synes der trænger til det - det vil sige til denne udstilling er der en albino, en silver(næsten helt hvid) og 2 virile hanner der skal vaskes.

Jeg har stemt på jeg vasker dem ca en uge før. Jeg begynder i løbet af ugen at vaske dem så de ikke når at blive alt for ulækre igen til på lørdag

FerretParadise

Jeg har stemt ingen af delene.
For mine bliver ikke vasket inden denne udstilling, de blev vasket i oktober, og det må være nok.
Jeg synes ikke de virker beskidte.
Ann Hillerslev.

Starshineferrets

jag tvättar nästan aldrig mina illrar. De gånger det sker är det ifall de verkligen smutsat ner sig, eller hanar som precis gått ur brunst om jag känner att det behövs. Vad gäller utställningar så torkar jag av tassarna på utställningsdagen, eftersom de går ute rätt mycket och gärna får smutsiga tassar. Är det utställningar med domare som gillar nytvättade illrar, så räcker det att illrarna får sova i nytvättade filtar.

Bawa

Jeg har trykket på en uge før :)
Det gælder dog ikke alle dyrene. Kun Inu og Neelix,
da de er ulækre i pelsen efter brunst og sådan ..
Plejer ellers aldrig at bade dem. Jo uden sæbe, hehe.

Lena og Peter

Vi vasker vores op til udstillingen, da de har mulighed for at gå udenfor, og er rigtig glade for at grave.

lille_jill

Jeg pletvasker, hvis det er nødvendigt. Tager på for mange udstillinger til at ville vaske hver eneste gang.

NemoToft

Hej.
Jeg har vasket 2 uger før. Meen hvis jeg skulle lave det om, så ville jeg sikkert vaske en uge før. Men det må blive næste gang  :)