Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Hvordan er det nu?

Startet af AlisVolatPropiis, 27. Maj 2010, kl. 22:43

AlisVolatPropiis

Idag blev min opmærksomhed lige henledt på en avler hjemmeside, på denne side stod der under udstillingsresultaterne for et af avlsdyrene havde vundet 2.plads på en udstilling. Det undrer mig meget da jeg ved der ikke blev uddelt en anden plads i den klasse på den udstilling...og så er det jeg gerne vil vide...kan man tillade sig at sige ens ilder har "vundet" en plads -altså placeret sig, når pågældende plads ikke blev uddelt? 
På udstillingens hjemmeside står der ganske rigtigt at denne ilder havde anden højst pointsum, dog er der også en anden ilder med samme pointsum. Og jeg synes måske det er ret misvisende der så også er et billede af den rosette der blev uddelt til andenpladserne på samme side. Men hvordan er "reglerne"?

cibatuchsi

nu har jeg aldrig selv afholdt en udstilling. men ville da mene at man kun "reklamer" for de pladser man har været oppe på scenen for at få.
og når det så handler om et avlsdyr ja så syntes jeg lidt det er at "lyve" for folk. da dyret "kun" kom ind på en delt 2 plads, men uden præmie...

Black Diamond

#2
Jeg syndes også det lyder lidt underligt hvis der er billede af en præmie på hjemmeside, og den ikke ekstistere..

Anne

Altså det bestemmer man jo selv, men jeg ville helt sikkert ikke selv gøre det. men jeg kunne godt finde på at skrive at min ilder ikke havde fået en placering, men lå på en delt andenplads, man har jo lov at være stolt :D Men billedet af rosetten forstår jeg ikke helt, for det virker for mig som en antydning af at det er den ilders rosette og det kan det jo ikke være hvis den ikke fik en præmie.

jeg vil så sige at jeg faktisk har set et par hjemmesider med misvisende resultater og lignende, men hvor man ogås kan være i tvivl om hvorvidt det måske bare er tastefejl.

Malene

Jeg synes det er ret forkert at skrive at ilderen har fået en 2. plads, når "pladsen" er delt med en anden, for så kunne den 2. plads ligeså godt have været en 3. plads. Hvis der derimod ikke have været andre ildere med samme pointsum, så ville jeg være lidt ligeglad, for så ville den ilder jo uden tvivl have fået en 2. plads, hvis den altså var blevet delt ud på udstillingen.
Jeg tror dog aldrig at jeg selv ville skrive en placering på min hjemmeside, som ikke var blevet uddelt, for hvor skal man så stoppe?
Logic is the beginning of wisdom, not the end.

Anne

Der er jo mange der skriver at ilderen blev ikke placeret men blev nr 5 ud af 14 f.eks., og det synes jeg absolut ikke der er noget galt i.

Malene

Citat fra: Anne Dato 28. Maj 2010, kl. 00:01
Der er jo mange der skriver at ilderen blev ikke placeret men blev nr 5 ud af 14 f.eks., og det synes jeg absolut ikke der er noget galt i.
Det synes jeg heller ikke, hvis den altså uden tvivl blev nr. 5. Så forklarer man jo også hvordan landet ligger.
Logic is the beginning of wisdom, not the end.

FerretParadise

Man kan vel skrive de resultater man vil, på sin hjemmeside, men det bliver de jo ikke nødvendigvis rigtig af.
Personligt ville jeg dog aldrig skrive noget der ikke passer, og da slet ikke ligge et billede ind af en rosette, som en anden ilder har vundet.
Det er for mig meget langt ude.
Ann Hillerslev.

mette11

Så for en god ordens skyld, så vil jeg nu også lige skrive at min Mallow så også er blevet nr. 2 i den klasse på DIU! Det er nemlig hende som har samme pointsum! Nogen der har et billede af en 2. plads rosette jeg kan låne?? For jeg har desværre kun 1. plads rosette derfra...
Jeg skal bruge billedet to gange, for min Marius lå som en delt nr. 2 i sin klasse også, så han skal da ikke snydes heller...måske skulle jeg låne et billede og så lave mine rosetter selv...det vil da pynte på væggen...

Lena og Peter

Nu mener Jeg, at man jo ikke kan bestemme hvad andre vil have på deres hjemmesider og hvad de skriver, med mindre det direkte er ulovligt.

På vores hjemmesde gør vi det på den måde, at vi selvfølgelig praler med de resultater vi gerne vil prale af...  :ja: .. men at vi også skriver resultalterne for hele klassen for alle vores ilder, og ikke kun resultaterne på dem der har klaret sig godt.. På den måde kan vi prale uden at folk kan sige at vi forsøger at pynte på resultatet.

Det er vel lige så forkert kun at skrive de resultater hvor det er gået godt, og så undlade resten, for det giver jo også et forkert billede.

Til sidst mener jeg dog at DIU var alt for nærrig med deres rossetter... :P

Barky

Citat fra: mette11 Dato 28. Maj 2010, kl. 09:49
Så for en god ordens skyld, så vil jeg nu også lige skrive at min Mallow så også er blevet nr. 2 i den klasse på DIU! Det er nemlig hende som har samme pointsum! Nogen der har et billede af en 2. plads rosette jeg kan låne?? For jeg har desværre kun 1. plads rosette derfra...
Jeg skal bruge billedet to gange, for min Marius lå som en delt nr. 2 i sin klasse også, så han skal da ikke snydes heller...måske skulle jeg låne et billede og så lave mine rosetter selv...det vil da pynte på væggen...


Yay!! Så har mine hvalpe rocket den klasse for hårdt...! *G*

Ej undskyld.. Men jeg sidder her og tuder af grin... Det lyder som om at man forsøger at høste credit for præmier man ikke har vundet. Men jeg kan simpelthen ikke se formålet med det? Hvad skal det gøre godt for at "prale" med noget som man ikke har? O_o
Jeg tjekkede lige min egen hjemmeside www.barkys.dk for at se hvordan det ser ud hos mig, og jeg har tabeller med mine dyrs præmier. Når dyrene ikke har vundet noget står der enten ikke noget i præmiefeltet, eller også står der "X ud af XX" i klassen.
Når de så har vundet noget som fortjener pral, så står der f.eks: 1 plads, Bedste Silver, Bedste Senior markeret med fed skrift i præmiefeltet.

Det syns jeg er nemt og overskueligt... Og jeg har ikke et eneste billede af præmier eller rosetter på hjemmesiden, de er btw også blevet pillet ned hjemme.
Bla bla bla.... Hilsen Julia

CMS

Umiddelbart vil jeg sige, der er stor forskel på at skrive, at ilderen har fået en 2. plads og at skrive, ilderen er blevet nr. 2 ud af 10 eksempelvis.

Hvis man skriver den har fået en 2. plads, indikerer man, den har fået en placering med roset og alt, hvad der dertil hører. Skriver man derimod, den er blevet nr. 2 ud af x antal ildere, fortæller det blot, hvor i klassen ilderen har placeret sig. Ja - den havde opnået en placering, HVIS der var blevet uddelt til 2. pladsen, men det blev der ikke, og det er derfor misvisende at skrive, den har fået en 2. plads.

Bare et pip herfra...
Mange hilsner Christina

mette11

CitatYay!! Så har mine hvalpe rocket den klasse for hårdt...! *G*
Ja og husk så lige på at det er din Zallie som delte 2. pladsen med min Marius...så faktisk kan du være endnu mere stolt!!!  :P Jeg har så opnået en 1. plads og to 2. pladser på DIU hvis man regner på den måde...

Christina, giver dig fuldkommen ret!! Pip du bare løs... :)

Barky

Jamen årh Mette... Jeg er holdt op med at tælle Zallie's placeringer.....*G* (Se dét er pral!)
Bla bla bla.... Hilsen Julia

KariN

Måske at vedkomne har en forstilling om at udstillings resultater har noget at sige mht. avl på ildere?

Det har det i hundeverden, jo mere en hund har vundet på udstillinger jo mere kan man tillade sig at tage for hvalpe/parring efter/med den hund

Det er bare et vildt gæt..
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3