Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Hvordan er det nu?

Startet af AlisVolatPropiis, 27. Maj 2010, kl. 22:43

Barky

Pis...! Jeg vidste at jeg skulle have taget kuld på Zallie..! Hun er jo kun 2 x indavlet og silver med mange døve i familien.... og desuden søster til den herre smukke Zefyr. Det måtte også kunne have forøget prisen på hvalpene.
Bla bla bla.... Hilsen Julia

mette11

CitatPis...! Jeg vidste at jeg skulle have taget kuld på Zallie..! Hun er jo kun 2 x indavlet og silver med mange døve i familien.... og desuden søster til den herre smukke Zefyr. Det måtte også kunne have forøget prisen på hvalpene.
Så kunne du have parret hende med Marius!! Han er en god dyrehandler-ilder jo med binyretumor, insulinoma og grå stær!! Og med den nye metode til udregning af opnåelse af placeringer på udstilinger, så ser det ret godt ud for ham!!!

Barky

Mette - tag det ikke personligt og heller ikke Marius.. Men det ville så være bedre om jeg brugte Zefyr på Zallie... Han er jo 3 x Champion!
Bla bla bla.... Hilsen Julia

mette11

HAHAHA...ja ok, så kunne hvalpene også blive 3 x indavl jo!!! Det kan jeg godt se...det tager vi ikke personligt!

Emils far

#19
Ei det her var jo lidt dumt, jeg har jo en dejlig dreng med ægte premier fra DIU, men nu har han jo mistet sine nødder, fordi den ene nu ikke rigtigt sad der den skulle....kunne sikkert blevt nogen fine hvalpe, og så ville man jo holde videre krypotokisme i hevd...

mette11

CitatIdag blev min opmærksomhed lige henledt på en avler hjemmeside, på denne side stod der under udstillingsresultaterne for et af avlsdyrene havde vundet 2.plads på en udstilling. Det undrer mig meget da jeg ved der ikke blev uddelt en anden plads i den klasse på den udstilling...og så er det jeg gerne vil vide...kan man tillade sig at sige ens ilder har "vundet" en plads -altså placeret sig, når pågældende plads ikke blev uddelt? 
På udstillingens hjemmeside står der ganske rigtigt at denne ilder havde anden højst pointsum, dog er der også en anden ilder med samme pointsum. Og jeg synes måske det er ret misvisende der så også er et billede af den rosette der blev uddelt til andenpladserne på samme side. Men hvordan er "reglerne"?

Jeg beklager at jeg har været med til at få tråden lidt på vildspor. Jeg synes rent faktisk at det er et seriøst emne som er blevet taget op og kunne egentlig godt tænke mig at høre hvad arrangører af forskellige udstillinger mener om dette.
Personligt synes jeg det er groft at påstå at ens ilder vandt en 2. plads, hvis der reelt set ikke var 2. plads i den klasse!! Det er misvisende ud over alle grænser. Især når der er tale om en delt 2. plads for så er det slet ikke sikkert at det pågældende dyr ville have fået 2. pladsen, hvis en sådan havde eksisteret. Hvis jeg var arrangør af en udstilling og jeg opdagede at en deltager kom med misvisende informationer om placeringer, så ville jeg undersøge muligheden for at i fremtiden ekskludere vedkommende fra den udstilling jeg var medarrangør af, for jeg synes det er en grov overtrædelse af alm. pli og moral!! Jeg ved desværre ikke om man som arrangør kan gøre dette, men jeg ville i hvert fald ikke se passivt til mens folk fusker med resultaterne og tager ære for placeringer de reelt set ikke har opnået.
Men det er bare min mening...og jeg er ikke arrangør af noget som helst...

Mustela

Hmm, jeg undrer mig rigtig meget over at folk kan gå så højt op i en (undskyld) skide udstillings resultater. Så længe du(Mette) selv kender sandheden, så forstår jeg sgu ikk rigtig problemstillingen.
Ud over det kan jeg slet ikk forstå hvorfor man ikk retter henvendelse til den pågældende avler, for på den måde at diskutere situationen med avleren, når man opdager noget der kan provokere en så meget  :fnis:
Men god fornøjelse med at nå til enighed i en så uhyre vigtig sag, som denne..
Bare min mening, og håber da ikke folk bliver stødte over at jeg mener at det er lidt til grin, at voksne mennesker kan gå op i sådan noget  :fnis:

Båt båt fra møgungerne: Mustela, Putorius Furo, Holger, Kalosa, Kulle, Russia, BeMary, Bent og Atrej Junior

mette11

CitatSå længe du(Mette) selv kender sandheden, så forstår jeg sgu ikk rigtig problemstillingen.
Nu er det jo ikke mig der har startet det her, så jeg forstår ikke hvorfor der rettes henvendelse til mig...jeg er først blevet bekendt med dette efter indlægget er skrevet...
Men ja, jeg føler det er ret strengt, da det jo er at offentliggøre ting som vedkommende udemærket ved er forkert. Jeg kender ikke den person som står bag dette og er faktisk ret ligelgad med hvad vedkommende skriver på sin hjemmeside...jeg finder det dog ret latterligt at ville tage æren på en plads som man slet ikke har opnået - derfor skriver jeg dybt sarkastisk og gør grin med dette! Men hvis jeg havde været arrangør, så ville jeg blive meget, meget gal over alle ukorrektheder begået med overlæg!
Hvis folk vil skrive løgnagtige ting, så ved de jo udemærket godt selv at det er løgn (jeg er af den overbevisning at folk selv kan huske om de har stået på podiet og modtaget en præmie og ved hvad den præmie i så fald er givet for, og såfremt de ikke kan huske det, er kompetente nok til at gå ind på udstillingens hjemmeside og tjekke resultatet) og derfor er der vel ikke nogen grund til at gøre dem opmærksomme på det?? Det er ikke mit job at fortælle andre at de lyver, når de udemærket selv ved det...det er spild af tid.

CitatBare min mening, og håber da ikke folk bliver stødte over at jeg mener at det er lidt til grin, at voksne mennesker kan gå op i sådan noget 
Det bliver jeg i hvert fald ikke spor stødt over, da jeg giver dig ret...jeg synes det er meget morsomt det her...jeg finder det her utrolig underholdende og jeg har grint godt og grundigt over det og derfor fortsætter jeg...simpelthen fordi det beriger min dag!

Mustela

Jeg retter henvendelse til dig, fordi det er din pige der opnåede samme pointscore, og derfor en delt 2.plads. -så det er dig der kender sandheden, og dig der ved at din pige lige så godt kunne have opnået den 2.plads, som den omtalte ilder kunne. Ikke at du overhovedet skulle bruge tid på nogen som helst henvendelse, da det ikke er dig der er trådstarter.
Jeg morer mig også helt vildt, men igen syntes jeg det er sørgeligt at folk ikke har bedre ting at gå op i, end at lede efter fejl, løgnagtigheder osv, bare for at have noget at få tiden til at gå med. Trist trist trist, men alligevel underholdende  :dans:

Båt båt fra møgungerne: Mustela, Putorius Furo, Holger, Kalosa, Kulle, Russia, BeMary, Bent og Atrej Junior

Barky

Der er jo slet ikke tale om en placering... Ergo kan der slet ikke være tale om en 2 plads. Og efter som at der kun var een præmie i klassen, så er det fusk at påstå at ens ilder har vundet 2 plads i den klasse. Det er løgn at påstå den slags.

Jeg fatter det slet ikke, og jeg fatter endnu mindre at man vælger at "give sig selv" en 2 plads, når der var to ildere med samme pointsum som (hvis der havde været 2 placeringer i klassen) skulle have dystet om den placering. Og den dyst kan KUN afgøres af de pågældende dommere på udstillingsdagen.
Hvilket overhovedet ikke har været tilfældet her. Der er simpelthen bare tale om en person, som i mine øjne, ønsker at fremhæve sig selv og snyder sig til et flottere resumé på sin ilder ved at give den en falsk 2 plads. Det er sådan at jeg opfatter situationen. (Og det er ikke personligt, ej heller fordi at det indvolverer mine egne hvalpe, sådan har jeg det med ALLE som forsøger at tiltuske sig ufortjent kredit!)
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Anne

#25
Jeg vil lige påpege at jeg har skrevet min holdning til dette som privatperson, ikke som medarrangør af pågældende udstilling. Jeg mener personligt ikke at diu skal tage stilling til hvad folk skriver på deres hjemmeside, misvisende eller ej. DIUs job er at lave en god og hyggelig udstilling for deltagerne, ikke at deltage i det fnidder der kan opstå som følge af udstillingen og hvad folk må have skrevet om den og placeringer på deres hjemmeside.

rent personligt var jeg nok blevet mere irriteret hvis jeg stod i Mettes situation og min ilder pludselig havde tabt til en anden uden nogen fair bedømmelse.

Jeg synes det er fjollet at sætte et billede op på sin hjemmeside af en præmie dne ilder ikke har vundet, samt noget misvisende. Så der tangerer jeg til at være enig med Julia.

Det er ikke fordi jeg synes det er en vigtig sag eller noget jeg er vildt oprørt over, men nu ER der blevet skrevet en tråd om hvad man mener om det, og derfor skriver jeg min holdning.