Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

hvormeget pointtræk giver knækkede tænder kontra alder

Startet af tzari, 10. September 2010, kl. 02:59

tzari

Har lige opdaget Karma har knækket en hugtand  :'( :'( :'( Sådan som de farter rundt med hoved under armen i fuld galop og flyver ud fra alt af var det vel kun et spørgsmål om tid men kunne hun ikke have ventet til hun var 3-4 år  :X

Hvormeget træk har i forskellige fået for en knækket tand og i hvilke aldre. Er nys efter hvormeget point træk folk har fået for det og hvad alder pointtræk er begyndt at blive mindre igen.
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

A_M_T >Team Unique Ferrets<

hold da op det var godt nok hurtigt..
loui har jo knækket en hjørnetand og stillede op som junior sidste år, der fik ham 0,5 point i træk.

KariN

#2
Julian knækkede sin ene hjørnetand som hvalp og det blev trukket ret meget ned på Valhalla (Jeg kan ikke helt huske præcis hvor meget det trak, men det kan jeg finde frem når jeg kommer hjem fra arbejde af)

Nu er han så senior og det trækker ikke nær så meget ned mere.
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

FerretParadise

Jeg har aldrig haft en junior der har knækket en tand.
Men jeg har haft en senior på 2 år der gjorde det, og på hendes første udstilling efter, da trak det 2 points ned. Som hun så blev ældre, trak det mindre og mindre ned, og som veteran trak det for det meste ikke ned.
Så hun gik fra at vinde 1. pladser og BIM til ikke at vinde i ca 2 år. :(
Ann Hillerslev.

mette11

Mallow havde en knækket tand på DIU og hun fik ikke træk for det!! Faktisk fik hun i alt 98½ point og lå på en del 2. plads (brormand vandt). Det hun ikke fik toppoints i var at hun havde for korte negle (-1, min skyld) og hovedform (-½ - Mallow tag dig sammen og få et smukkere hovede!). Nu stiller Mallow som senior og jeg er spændt på at se hvordan det kommer til at gå. :)

Marius har også knækket en tand, men ham har jeg kun haft stillet op som veteran, da han var gammel da jeg begyndte at tage med på udstillinger. Han har også kun klaret sig flot og hvis han har fået træk for tænder, kan det lige så godt skyldes at hans tænder er ufattelig grimme og altid har været det. Han har knækket en hjørnetand, slået et par fortænder ud og resten er bare grimme!! Heldigvis generer det ham ikke.
På DIU fik Marius 99 point (som veteran) og lå på en delt 2. plads. Han fik -1 point for negle.

Faktisk må jeg bare se at lære det med de negle, for mine ildere havde sgu alle vundet noget, hvis ikke de havde fået træk for dem (ok, Sigi vandt så alligevel en 1. plads)!! Dumme, dumme Mette!! Ej hvor bliver man seriøst i dårligt humør når man sidder og opdaget at to af ens dyr ville have blevet nr. 1 hvis deres negle ikke var for korte!! Og den sidste ville have ligget på en delt 1. plads og dermed ville være nr. 1 eller 2!!  :( :( :(

Anne

#5
Jeg har fået - 4 points for en knækket tand (junior, skotske dommere), og så nogole andre træk jeg ikke husker fordi det er ved at være længe siden.
Joa har en knækket tand nu, så den kommer nok til at betyde at hun ikke placerere sig mere :(

kan i øvrigt godt skrive under på det med negle Mette.. Jeg oplever det HVER gang at mine dyr havde placeret sig eller placret sig bedre hvis ikek det var for neglene

Amazing Ferret

Mathilde fik ingen træk på sin knækket tand på DIU som junior

Mon ikke det kommer an på hvilke dommere det er?

Anne


A_M_T >Team Unique Ferrets<

Citat fra: Amazing Ferret Dato 10. September 2010, kl. 14:15
Mathilde fik ingen træk på sin knækket tand på DIU som junior

Mon ikke det kommer an på hvilke dommere det er?
mærkeligt.. for min Loui som var i samme klasse som mathilde fik træk for sin tand. men det kan være loui har knækket mere af end mathilde..

Amazing Ferret

Citat fra: A_M_T Dato 10. September 2010, kl. 14:40
Citat fra: Amazing Ferret Dato 10. September 2010, kl. 14:15
Mathilde fik ingen træk på sin knækket tand på DIU som junior

Mon ikke det kommer an på hvilke dommere det er?
mærkeligt.. for min Loui som var i samme klasse som mathilde fik træk for sin tand. men det kan være loui har knækket mere af end mathilde..

Ja det kan være - eller også opdagede de ikke Mathilde's tand  :fnis: Men du vandt foran hende alligevel  :)

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Citat fra: Amazing Ferret Dato 10. September 2010, kl. 14:47
Citat fra: A_M_T Dato 10. September 2010, kl. 14:40
Citat fra: Amazing Ferret Dato 10. September 2010, kl. 14:15
Mathilde fik ingen træk på sin knækket tand på DIU som junior

Mon ikke det kommer an på hvilke dommere det er?
mærkeligt.. for min Loui som var i samme klasse som mathilde fik træk for sin tand. men det kan være loui har knækket mere af end mathilde..

Ja det kan være - eller også opdagede de ikke Mathilde's tand  :fnis: Men du vandt foran hende alligevel  :)
Ja det er også derfor det undrer mig lidt.. men som du siger kan det jo sagtens være de ikke har set mathildes tand...

Infinity`s

Det er veldig opp og ned hvor mye poeng en dommer trekker for en knekt tann..Hvis ilderen er en junior får de som regel en del trekk da en junior skal være perfekt..En senior får som regel litt mindre trekk,men kommer jo litt ann på alder og en veteran får sjelden mye trekk..alt kommer selvsagt også ann på tannen hvordan den er brukket,om den er frisk osv