Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Resultatsliste viking ildern 2010

Startet af cibatuchsi, 26. Oktober 2010, kl. 10:08

holmer

Det var jer selv der havde sat tofta i handicap, og godkendt at det var nok til handicap klassen. Så kan jeg slet ikk forstå hvordan dommerne kan få lov at flytte hende. Det undrer mig meget. :-/

Bea

Citat fra: Starshineferrets Dato 28. Oktober 2010, kl. 19:06
Räknas paralys och för tidig död som allvarliga nog undrar jag då? Samt ett utskott i ryggraden som man tydligt märker och som definitivt kan hämma illerns rörelseförmåga?

Når du sier KAN, mener du da at den kunne ha hemmet, men ikke gjør det?
Det er nok en grunn til at dommerne mente at ilderen ikke skulle være i handicap-klassen. Hvorfor vet ikke jeg, men det ble nå gjort slik denne gangen.

OG SELVFØLGELIG ER DET ALVORLIG, ingen som har sagt noe annet heller. Jeg bare sier det jeg vet om andre utstillinger jeg.... Og da tar de utgangspunkt i hvordan ilderen er der og da, ikke hvordan det kommer til å bli i fremtiden!

Anne

#62
Der stod i den dyrlægeerklæring jeg medsendte at Tofta ikke er mærket af sit handicap på nuværende tidspunkt, samt at jeg som tidligere nævnt beskrev handicappet som noget ikke synligt, men noget man tydeligt mærker. Og det er de forudsætninger de har sat hende i handicap på. Måske har dommerne og arrangørene haft forskellige syn på det, og arrangørene har så valgt at lade dommerne bestemme, og det er også i orden, det er i sidste ende derse beslutning. Jeg er som sagt ikke sur på Viking ildern (det har jeg vist sagt før...), jeg gad da bare godt det havde været anderledes, men det er ikke noget jeg er gået i stykker af. Jeg vandt jo 2 andre præmier.

jeg har skrevet de de andre udstillinger vi er tilmeldt indenfor den nærmeste fremtid for at spørge dem om hun er placeret rigtigt der, for jeg har da ikke lyst til at opleve det igen.

og jeg håber da at det her kan være med til at sætte nogle overvejelser i gang omkring handicapklassen, og måske føre til lidt tydeligere definitioner.

CitatAlle ildere fra 0 – 5 år som har alvorlige sykdommer/helseproblemer/skader/lyter kan stilles i handicap-klassen. Men dersom eier ønsker det, kan disse i stedet stilles i ordinær klasse. Ildere som er 5 år og eldre, stilles ikke i handicap-klassen uansett. 
Ildere som stilles i handicap-klassen, har ikke mulighet for å konkurrere om høyere plasseringer som for eksempel Beste Junior, Beste Viltfarget, Best In Show osv.


kilder: http://vikingildern.no/info2.php