Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

Nakketag

Startet af Amazing Ferret, 18. November 2010, kl. 17:51

Amazing Ferret

Citat fra: Starshineferrets Dato 18. November 2010, kl. 21:13
Citat fra: Amazing Ferret Dato 18. November 2010, kl. 21:13
Citat fra: Starshineferrets Dato 18. November 2010, kl. 21:07
Citat fra: Line Dato 18. November 2010, kl. 20:59
Citat fra: Starshineferrets Dato 18. November 2010, kl. 20:24
Jag rensar öronen på Avanti.... utan nackskinnsgrepp.... och honom kan ingen hantera.... inklusive mig egentligen ;)
Vitaminpasta  och vetegroddsolja is the shit :P

Har du träffat några av mina valpar? ;)

Undskyld OT men hvorfor har du brugt en ilder i avl hvis du ikke kan håndtere den?

Därför att jag i min avel inte selekterar för temperament hos föräldrardjuren eftersom jag dels vill avla en annan typ utav iller och dels för att jag inte vill få de domesticeringseffekter som temperaments avel genererar på lång sikt. Jag tittar på andra aspekter i mitt val utav avelsdjur än temperament. Och faktum är att föräldrarnas temperament egentligen inte påverkar valparnas nämnvärt utan det är hanteringen utav valparna som ger störst betydelse.  Faktum är att den enda kull som jag haft som gett några svårare, mer opålitliga valpar är den kull som är efter löjligt snälla föräldrar med bra temperament ... så ja.. att gå på föräldrardjurens temperament är ingen garanti för trevliga valpar heller ;)
Dessutom så såldes inte de valparna efter Avanti till nybörjare heller, utan valpköparna var högst medvetna om att det eventuellt skulle bli lite svårare valpar ;) För att förtydliga ytterligare så är Avanti inte en bitig iller... det är inte det jag menar med att han inte går att hantera, han har bara bitit i min toffla ett par gånger inget annat och skulle inte göra det heller... men han är inte en iller man tar upp och kelar med... det är en iller man hanterar på hans vilkor vilket innebär att han är att beteckna som svårhanterlig.

Jeg er lidt chokeret her  :o
Skide være med temparement, bare de sunde og raske  :o :o :o :o :o

Har du träffat några av mina valpar? ;)

Nej, men ud fra dem der har købt af dig her på forum, så er de vist ikke helt nemme at have med at gøre

Starshineferrets

Citat fra: Shamua Dato 18. November 2010, kl. 21:15
Citat fra: Starshineferrets Dato 18. November 2010, kl. 21:13
För övrigt finns det en mycket bra länk i min banner som det är fritt fram att använda... så att jag slipper bli anklagad för att säga saker jag inte har sagt p.g.a språkförbistringar ;)

Jeg gider alle ikke google translate alle dine længe indlæg.. du har ret mange! Så hellere spørge og så få svar! Der er jo ikke sket nogen skade..

Fråga är du självklart välkommen att göra.. men i ditt inlägg hade du i princip redan bestämt dig för vad du trodde jag skrev och ditt svar var inte så jätte trevligt ;)

mette11

Jeg har en ilder som virkelig ikke er glad for at nogen rører ved hendes ører. Men hun har ikke betændelse eller noget som helst i dem...det er tjekket hos dyrlægen! Så nogen er bare hysteriske med deres ører. Anne kan vist godt skrive under på at Mallow ikke er nem at rense ører på...men ok, Mallow må nok også betegnes som forholdsvis uhåndterlig for de fleste. For at ingen skal misforstå mig, så er Mallow det dejligste lille væsen, men hun kan ikke sidde stille og hun hader at nogen piller ved hendes ører!

Starshineferrets

Citat fra: Amazing Ferret Dato 18. November 2010, kl. 21:16
Citat fra: Starshineferrets Dato 18. November 2010, kl. 21:13
Citat fra: Amazing Ferret Dato 18. November 2010, kl. 21:13
Citat fra: Starshineferrets Dato 18. November 2010, kl. 21:07
Citat fra: Line Dato 18. November 2010, kl. 20:59
Citat fra: Starshineferrets Dato 18. November 2010, kl. 20:24
Jag rensar öronen på Avanti.... utan nackskinnsgrepp.... och honom kan ingen hantera.... inklusive mig egentligen ;)
Vitaminpasta  och vetegroddsolja is the shit :P

Har du träffat några av mina valpar? ;)

Undskyld OT men hvorfor har du brugt en ilder i avl hvis du ikke kan håndtere den?

Därför att jag i min avel inte selekterar för temperament hos föräldrardjuren eftersom jag dels vill avla en annan typ utav iller och dels för att jag inte vill få de domesticeringseffekter som temperaments avel genererar på lång sikt. Jag tittar på andra aspekter i mitt val utav avelsdjur än temperament. Och faktum är att föräldrarnas temperament egentligen inte påverkar valparnas nämnvärt utan det är hanteringen utav valparna som ger störst betydelse.  Faktum är att den enda kull som jag haft som gett några svårare, mer opålitliga valpar är den kull som är efter löjligt snälla föräldrar med bra temperament ... så ja.. att gå på föräldrardjurens temperament är ingen garanti för trevliga valpar heller ;)
Dessutom så såldes inte de valparna efter Avanti till nybörjare heller, utan valpköparna var högst medvetna om att det eventuellt skulle bli lite svårare valpar ;) För att förtydliga ytterligare så är Avanti inte en bitig iller... det är inte det jag menar med att han inte går att hantera, han har bara bitit i min toffla ett par gånger inget annat och skulle inte göra det heller... men han är inte en iller man tar upp och kelar med... det är en iller man hanterar på hans vilkor vilket innebär att han är att beteckna som svårhanterlig.

Jeg er lidt chokeret her  :o
Skide være med temparement, bare de sunde og raske  :o :o :o :o :o

Har du träffat några av mina valpar? ;)

Nej, men ud fra dem der har købt af dig her på forum, så er de vist ikke helt nemme at have med at gøre

Nej, kanske inte, men det är också därför som jag inte heller har sålt dem till nybörjare och inte heller gör reklam för dem som enkla sällskapsillrar heller :D

Anne

#49
Citat fra: mette11 Dato 18. November 2010, kl. 21:17
Jeg har en ilder som virkelig ikke er glad for at nogen rører ved hendes ører. Men hun har ikke betændelse eller noget som helst i dem...det er tjekket hos dyrlægen! Så nogen er bare hysteriske med deres ører. Anne kan vist godt skrive under på at Mallow ikke er nem at rense ører på...men ok, Mallow må nok også betegnes som forholdsvis uhåndterlig for de fleste. For at ingen skal misforstå mig, så er Mallow det dejligste lille væsen, men hun kan ikke sidde stille og hun hader at nogen piller ved hendes ører!

My er heller ikke glad for at få renset ører, men slet ikke som Mallow. Jeg renser faktisk ofte hendes ører bare med et stykke vat med varmt vand på og så kører jeg det rundt udenpå hendes ører, det tager som regel det det skal, for det er meget sjældent de har meget beskidte ører, og tit er det bare i den yderste øregang. Når jeg renser ører på hende med vatpinde gør jeg det så hurtigt som muligt, og med godbidder bagefter. Hun tager det faktisk pænt herhjemme, men ligeså snart vi er et fremmed sted så kan hun sagtens finde på at skrive abre hun ser en vatpind. jeg tror dog lidt det hænger sammen med at jeg så som regel tøver og hun slipper....

Men hvor tit er det også lige man renser ører på sine ildere? Ikke ret tit her i hver fald. Det er kun når jeg ser de er beskidte.

Til gengæld børster jeg ofte tænder på hende, hvor jeg holder hende som beskrevel før (3 nederste fingre om nakkeskindet og tommel og pege om hovedet) og det har hun det helt fint med for tandpastaen smager jo dejligt, og man får altid godbidder.

KittAnderson

Eftersom jeg lige følger lidt med, vil jeg meget gerne vide hvad ''sällskapsillrar'' Betyder  :dans: :dans: :dans: :dans: :dans: :dans: :dans: :dans:
At diskutere med idioter, er ligeså meningsløst som, at ville puste lyset ud i en el-pære.

Amazing Ferret

Citat fra: KittAnderson Dato 18. November 2010, kl. 21:25
Eftersom jeg lige følger lidt med, vil jeg meget gerne vide hvad ''sällskapsillrar'' Betyder  :dans: :dans: :dans: :dans: :dans: :dans: :dans: :dans:

selskabsilder  :)

Anne

selskabsilder vel. Og i sammenhængen, enlig selskabsilder.

KittAnderson

Nå for fanden.
Det kunne man vel have sagt sig selv...
At diskutere med idioter, er ligeså meningsløst som, at ville puste lyset ud i en el-pære.

Anne


mette11

Tror mere der menes kæle-ilder...

Sjovt nok er den herhjemme som umiddelbart må betegnes som uhåndterlig også den mest kælne!! Mallow vil ikke sidde stille på kommando, men hun elsker at kæle!! Hun spiser fremmede, men os herhjemme kunne hun aldrig drømme om at gøre noget som helst. Hun er det mest kærlige og hengivne dyr jeg kender!  <3 Mallow er sin egen og jeg elsker hende for det!

KittAnderson

Jo det gælder bare om at tænke logisk.
Plejer at bruge google translate, men den ville ikke oversætte det.
Så spurgte jeg bare uden at se på ordet først.

.... jeg tror jeg går i seng nu.....
At diskutere med idioter, er ligeså meningsløst som, at ville puste lyset ud i en el-pære.

Cille

Citat fra: mette11 Dato 18. November 2010, kl. 21:33
Tror mere der menes kæle-ilder...

Sjovt nok er den herhjemme som umiddelbart må betegnes som uhåndterlig også den mest kælne!! Mallow vil ikke sidde stille på kommando, men hun elsker at kæle!! Hun spiser fremmede, men os herhjemme kunne hun aldrig drømme om at gøre noget som helst. Hun er det mest kærlige og hengivne dyr jeg kender!  <3 Mallow er sin egen og jeg elsker hende for det!


Lyder lidt som Manna.
Hun er så bare tand mere underlig,for hvis man virkelig skal gøre hende tryk,skal man næsten mase hende helt ind til sig.
Gerne med med fast tag omkring hendes hovede,og så trykke det ind i mod ens krop...tror hun er lidt til sm :lol:
Men derimod fremmede, og det med tage hende ud...det kan hun ikke helt håndtere

Anne

Mettes Mallow er efter min opfattelse tryg nok. Hun bider bare. Og det er ikke altid, men man kan se det på hende når hun skal til det, så personligt er jeg den første til at flytte mig eller sige METTE TAG DIN ILDER!

Cille

Citat fra: Anne Dato 18. November 2010, kl. 21:43
Mettes Mallow er efter min opfattelse tryg nok. Hun bider bare. Og det er ikke altid, men man kan se det på hende når hun skal til det, så personligt er jeg den første til at flytte mig eller sige METTE TAG DIN ILDER!
Hun er da sød... jeg stod da med hende på vif... kan da godt se man nok skulle passe på ens fingre,men hun kender mig jo heller ikke :)
Så længe de søde ved ejerne,så pyt :P