Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Nakketag

Startet af Amazing Ferret, 18. November 2010, kl. 17:51

Sølvsten

Citat fra: LordDoom Dato 19. November 2010, kl. 17:39
Vil lige indføje at her i huset har vi stor respekt for sara. Vi mener bestemt hun er en af de bedste opdrætter. Og hendes viden om ildere har inponeret mig utroligt meget, især mens vi havde vores første kuld.
Jeg syndes aldrig jeg personligt har læst at hendes hvalpe skulle havde en underlig adfærd.. og Maria mindes det heller ikke..
Jeg syndes det er underligt at en dårlig adfærd skal komme ind i billedet ved om man bruger nakketag eller ej.
vi bruger nakketag i yderste konsekvens her i huset. Når alt andet glipper. personligt syndes jeg det er hårdt at gøre det, men nødvendigt i visse tilfælde. Dog har Maria tiderliger haft en ilder som gik totalt i sort når hun brugte metoden. og der respekterer man at dyret ikke kan klare den metode.
men jeg mener så også at til en udstilling, for at vende tilbage til hvad denne tråd handler om, så kan jeg ikke se hvorfor man enten skal blive hjemme eller vælge et andet dyr, hvis man har et dyr der ikke tåler nakke tag. uanset om det er dyret eller ejeren er det vel et personligt valg om man ønsker ens dyr taget på den måde til udstillinger. og som en profesionel udstilling burte man vel respekterer folks meninger om deres egne dyr ?? må indrømme at jeg har svært ved at finde det profesionelle ved denne jule udstiling. Sorry men det syndes jeg.. men ønsker da alle en god tur, og glæder mig til at høre resultaterne når i kommer hjem.
´

Denne tråd er blevet delt fra en anden tråd og her skrev en af arrangørerne: "Igen, der er ikke nogen dyr der bliver håndteret i nakken på Julefrittevitten. Det indskærper vi for dommerne."

Arrangørerne kan nok ikke gøre mere end at meddele dommerne at de ikke vil acceptere nakketag.

Mustela

Der er INGEN ildere på julefrittevitten der bliver håndteret i nakken, heller ikke hvis ejer IKKE har frabedt sig dette.

Det virker lidt som om nogle folk ikke forstår dette, så derfor bliver det lige fremhævet IGEN   ;)

Båt båt fra møgungerne: Mustela, Putorius Furo, Holger, Kalosa, Kulle, Russia, BeMary, Bent og Atrej Junior

LordDoom

Kan godt være jeg har lagt det i den forkerte tråd.. men jeg holder nu fast i min mening. Men ikke pga det med nakketag..

Amelia W.R <3 - Kiss me Boy (Haku)<3 og Cleopatra Aysiha <3
Fiona Krystal & William i tankerne

Sølvsten

Citat fra: LordDoom Dato 19. November 2010, kl. 19:15
Kan godt være jeg har lagt det i den forkerte tråd.. men jeg holder nu fast i min mening. Men ikke pga det med nakketag..

Nej du har lagt det i den rigtige tråd jeg ville bare pointere at arrangørerne havde skrevet at de ikke ville acceptere nakketag. Det kunne være du ikke havde læst det.

Shamua

#79
Citat fra: LordDoom Dato 19. November 2010, kl. 17:39
må indrømme at jeg har svært ved at finde det profesionelle ved denne jule udstiling. Sorry men det syndes jeg.. men ønsker da alle en god tur, og glæder mig til at høre resultaterne når i kommer hjem.

........ :S

Vh. Marianne

Amazing Ferret

Citat fra: Shamua Dato 20. November 2010, kl. 02:08
Citat fra: LordDoom Dato 19. November 2010, kl. 17:39
må indrømme at jeg har svært ved at finde det profesionelle ved denne jule udstiling. Sorry men det syndes jeg.. men ønsker da alle en god tur, og glæder mig til at høre resultaterne når i kommer hjem.

........ :S

Så er det sq da godt du ikke skal med når du synes sådan.
Jeg synes det er flot af arrangørerne og få det op at stå så hurtigt og jeg har intet problem med at dommerne skal holdes hemmeligt, selvom der nu er nogen der har ødelagt det

GODT GÅET til arrangørerne  :dans: :dans: :dans:

Eliza

Citat fra: Mustela Dato 19. November 2010, kl. 18:27
Der er INGEN ildere på julefrittevitten der bliver håndteret i nakken, heller ikke hvis ejer IKKE har frabedt sig dette.

Det virker lidt som om nogle folk ikke forstår dette, så derfor bliver det lige fremhævet IGEN   ;)

Jeg synes det er fedt at i siger det til dommerne. MEN hvad hvis de mener at de ikke kan bedømme ilderen uden brug af nakketag?
For tænker bare at når jeg får det skrevet på et dommerskema, så forventer jeg bare at mit dyr ikke bliver bedømt hvis de ikke kan uden nakketag.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Cille

#82
Citat fra: Eliza Dato 20. November 2010, kl. 12:36
Citat fra: Mustela Dato 19. November 2010, kl. 18:27
Der er INGEN ildere på julefrittevitten der bliver håndteret i nakken, heller ikke hvis ejer IKKE har frabedt sig dette.

Det virker lidt som om nogle folk ikke forstår dette, så derfor bliver det lige fremhævet IGEN   ;)

Jeg synes det er fedt at i siger det til dommerne. MEN hvad hvis de mener at de ikke kan bedømme ilderen uden brug af nakketag?
For tænker bare at når jeg får det skrevet på et dommerskema, så forventer jeg bare at mit dyr ikke bliver bedømt hvis de ikke kan uden nakketag.

Jeg har set du har skrevet det flere gange, og du virker som om du er lidt desparat for få svar på det.
Jeg er som sagt selv bare deltager, men hvad forventer du at de skal svare?
Ved som sagt ikke hvad du forventer af svar....for kan ikke se hvad de skal sige udover det de har skrevet :S
De er ikke dommerne, og der er blevet skrevet at ingen bliver taget i nakken, og at det skal dommerne så respektere.... (og det nye dommer som ikke har dømt her før....efter hvad jeg kan forstå)
Vil du have de skal stå med en pisk derinde, og klappe dem en over nallerene, hvis de bare lave den mindste lille forkerte berøring?
Hvis såfremt dit dyr så ikke kan bedømmes, jamen så vil ja da bare tror det bliver disket eller kommer retur.
Jeg må så som mange andre så tænke,at hvis man er så usikker på sit dyr og på udstillingen, ja så ville det være bedre at springe over.
Alle dem jeg har haft der kunne være problem, har for det meste taget det  ganske pænt, og er aldrig kommet retur uden bedømmelse.
Faktisk er det ikke ret tit jeg har oplevet at folks dyr ikke er blevet bedømt, på trods af flere bid.
Og dyrene er ikke håndteret anderledes end dem der ikke bider.



Eliza

Cille: Hold da op du er da go til at misforstå mine indlæg. Det handler på ingen måde om min dreng jeg helst ser mig fri for bliver taget i nakken. Jeg er da sikker på der er styr på at det bliver han ikke når de nu har sagt det. 
Det er jo bare ikke så normalt at arrengørerne siger til dommerne at ingen dyr må tages i nakken og det vil jo få nogle konsekvenser hvis dommerne så har svært ved at bedømme nogle af dyrene. Jeg kunne da forestille mig at folk ville blive lidt irriterede hvis deres dyr "bare" kunne være holdt i nakken for at få den korekte bedømning. Det er jo slet ikke sikkert det vil blive et problem, men bare om de havde tænkt over det?
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Cille

Citat fra: Eliza Dato 20. November 2010, kl. 21:08
Cille: Hold da op du er da go til at misforstå mine indlæg. Det handler på ingen måde om min dreng jeg helst ser mig fri for bliver taget i nakken. Jeg er da sikker på der er styr på at det bliver han ikke når de nu har sagt det. 
Det er jo bare ikke så normalt at arrengørerne siger til dommerne at ingen dyr må tages i nakken og det vil jo få nogle konsekvenser hvis dommerne så har svært ved at bedømme nogle af dyrene. Jeg kunne da forestille mig at folk ville blive lidt irriterede hvis deres dyr "bare" kunne være holdt i nakken for at få den korekte bedømning. Det er jo slet ikke sikkert det vil blive et problem, men bare om de havde tænkt over det?

Jamen det kan jeg jo så kun beklage at jeg misforstår dig...men jeg ved så at jeg ikke er alene, og at der er flere, som der også misforstår det du skriver.

Tror de fleste af dem der står bag udstillingen ikke lige følger med herinde, da de jo nok er ved at have pænt travlt med at gøre klar til d. 4
Du kunne jo så prøver at skrive en mail til dem ,som arrangørene selv har skrevet tideligere i tråden, for få svar på dine spørgsmål.



Eliza

Jeg er da ked af hvis der er flere der misforstår mig, men måske nogle en gang imellem gerne vil misforstå tingene.. Synes desværre efter jeg har "vist" hvem jeg snakker mest med i ildermiljøet, ja så er der pludselig en del flere der er meget hurtigere til at misforstå mine indlæg. Det er som om man skal vælge side på en eller anden måde.

Nu har jeg jo set at de faktisk har fulgt med i tråden når de indimellem skriver et indlæg, men har da også tænkt på at skrive en mail til dem, men synes ikke det er så vigtigt, for som du skriver så har de nok en masse at se til.. Synes bare det ville være surt hvis spørgsmålet druknede i mængden af indlæg..
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Cille

Sådan er det jo tit...at folk dømmer en på dem man snakker med.... på godt og ondt
Folk vil altid være opdelt i grupper, for det jo ikke alle man harmonere med, og andre gange er det bare besværligt pga afstand.

Jeg aner så slet ikke rigtig hvem du er, eller hvem du snakker med.
Faktisk der der flere jeg ikke ved hvor de hører til eller hvem de snakker :S :-$
Men det så heller aldrig det jeg plejer at gå vildt op i
Så i det tilfælde har det intet at gøre med hvem du snakker med, om jeg har forstået dine indlæg forkert :)

Tit misforstår man jo også fordi man netop ikke kender folk, og dermed ikke altid ved hvor meget de mener det de skriver.
Man kan desværre ikke se folks ansigter når man skriver, og om det de skriver er med surt ansigt, eller faktisk er med glimt i øjet(joke agtigt).
Plus det fakta at flere steder "snakker/skriver"  man anderledes.
Der er forskel på by sprog og bonderøvs sprog :lol: