Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

Den mest älskade Nolita

Startet af rikki, 24. Juli 2010, kl. 16:37

rikki

Det här ett inlägg som jag inte trodde skulle skrivas på många år ännu. Min allra vackraste tjej är död.
Nolita kastrerades den 16 juli och i förrgår den 22  juli hände någonting fruktansvärt.

Har mått skitdåligt det senaste för jag har bokat tid för avlivning för Grizzly och Lurvas den 23 juli. Mina två illrar med cancer. De har rasat väldig mycket det senaste och det är mer än dags, men jag har svårt att säga farväl. Har inte haft någon aning om hur jag ska repa mig efter det.

Mitt i alltihop gick Molly och Nolita i löp. Min kastrerade hane Nalle har alltid tagit dem ur brunst, men i år funkade det inte. De gick så snabbt upp i högbrunst att chippning inte var något alternativ, hade tagit för lång tid för dem att komma ur löp då. Jag hade annars föredragit det.

Och vad jag nu önskar att jag gjort någonting annat, vad som helst!

De som säger att kastrering är riskfritt har fel.
Nolita är död och kommer aldrig mer tillbaka!!!

Pga hennes mattes beslut att kastrera henne så fick hon bara 3 år här i livet. Och jag vill bara lägga mig ner och dö med henne. Utan Nolita finns det ingenting kvar att leva för längre. Nolita och jag har alltid varit ett. Var jag har varit har hon vart. Ända sedan den dagen hon kom hit.

Hon har aldrig varit förtjust i andra illrar, men bara hon fick vara där jag var så var hon glad. Och det fick hon. Hon var med överallt. Och hon var en suverän extra-mamma till valparna.

Och nu är det slut....jag är så jävla trasig så det finns inte.

Vet inte vad som gick fel ens. Gav dem mat och allt var frid och fröjd. Efter 10 min går jag tillbaka till köket och ser blodspår som leder ut mot hallen. Tänker lite lätt, att den dagsgamla kycklingen var väldigt äcklig.

Sen snubblar jag på Nolita och hela hennes innanmäte med tarmar, mage och allting som ligger bredvid henne. Allting har öppnat sig och ramlat ur.

Ringer i panik till taxi, lindar in henne, inälvor och allt i blöt handduk. Står och stortjuter på parkeringen och är totalt hysterisk. Taxin kommer, vi kör kanske 100m sen är det över. Nolita är död.

Mitt hjärta är tomt och min själ är död. Livet är slut.

Nolita var min prinsessa, mitt allt, min största kärlek här i livet. Hade hon varit människa, hade hon varit min tvilling.

Och runt omkring mig försöker resten av illrarna trösta mig och undrar varför matte gråter och låter så konstigt.

Ulrika: Snuffe, Oliver, Nalle, Molly, Guinevere, Alma, Alea, Misool, Freddie, Molle och Tango
http://sites.google.com/site/chillzoneschinchillor/
http://molly2010.chill-zones.se/#home

Anne

Nej nej nej hvor er det frygteligt at læse :'( Sikke en skrækkelig oplevelse! Jeg kan slet iikke beskrive hvor ked af det jeg er på dine vegne og hvor meget jeg føler med dig. Det er simplethen bare så forfærdeligt :'(


Julie

Hvor er det bare forfærdeligt. Jeg kondolerer :(

Barky

Jeg ved slet ikke havd jeg skal sige, hvad jeg kan sige... Den oplevelse vil for evigt være indprintet på din nethinde..
Det bør INGEN ejer nogensinde opleve ske for ens dyr. Sterilisation af ildere skal ikke ende på denne måde. Det er bare SÅ frygteligt og så trist og så ulykkeligt...
Nolita fortjente bedre end det. Jeg havde opsøgt dyrlægen og fået hans øjne ud med egen skalpel.
Jeg håber at der er et dyrlæge-klage-nævn som du kan bruge, for tænk hvis det sker igen? eller er sket før? :'(


Mine dybeste DYBESTE kondolancer.. Ingen kan tage de sidste 3 gode år fra jer, men I burde have fået mindst 7 gode år mere! :'(
Bla bla bla.... Hilsen Julia

rikki

Tack så mycket!
Har inte kunnat blunda sedan det hände för det är allt jag ser framför mig.

Nolita kommer att lämnas in hos veterinären på måndag. Veterinären som utförde operationen samt en
utomstående veterinär kommer att gå till botten med vad som hände.

Gör ju inte så jag får henne tillbaka tyvärr, men det minsta jag kan göra för henne nu är att ta reda på vad
som hände och se till att det inte händer någon annan iller.

Det är jag skyldig henne!
Ulrika: Snuffe, Oliver, Nalle, Molly, Guinevere, Alma, Alea, Misool, Freddie, Molle och Tango
http://sites.google.com/site/chillzoneschinchillor/
http://molly2010.chill-zones.se/#home

KariN

Kondolerer mange gange :( Det er en forfærdelig ting at opleve og jeg kan kun tænke mig til hvor stort et chock det må være :(

Alle mine tanker går til jer :(
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

AlisVolatPropiis

Det er simpelthen så forfærdeligt, jeg kan virkelig føle din smerte og kan slet ikke forstå det heller. Der er bare ikke ord...jeg håber sådan de finder ud af hvad der er sket. Mine allerdybeste kondolencer.

Det burde ikke være endt sådan...slet ikke :'(

mette11

Nej nej nej...hvor er det bare forfærdeligt!!  :o Det er bare ikke i orden at sådan noget sker...stakkels hende og stakkels dig... :( Kan slet ikke forestille mig hvor forfærdeligt det må være at opleve sådan noget og bare ikke kunne gøre noget... :( Kondolerer mange gange...

Lena og Peter

 :( kondolerer... En rigtig forfærdiglig historie..  :(

Tilo

Kondolerer  :( hvor er det forfærdeligt
Venlig Hilsen Thilde 
R.I.P Qvark 2004-2010, Elmer 200?-2010,Hubert ca 2004 -2011, Snorre 200?-2012 & Bigfod 2007-2012 <3

lussingen

Hvor er det bare tragisk!! Jeg kondolerer mange gange og sender masser af tanker til dig.
Med venlig hilsen Mette og de 4 banditter: Sundance, Cassidy, Jackson og Bølle-Barlow.

FerretParadise

Dette er bare så forfærdeligt at læse, og jeg føler virkelig med dig.
Jeg sørger sammen med dig, og sender dig mange tanker og kram.
Kondolerer Ulika. :( :'(
Ann Hillerslev.

Dark Crystal

Nej hvor frygteligt.. Ved slet ikke hvad jeg skal sige. Stakkels Stakkels dig. Kondolerer så dybt og mange gange.
Kan slet ikke sætte mig ind i hvor svært det må være for dig. Men vi sender alle vores dybeste tanker til dig.

ilderhjemmet

gør helt ondt i hjertet at læse, sikke dog en tragisk oplevelse for dig, mange tanker og kondolancer herfra
Kh Gitte og Skipper -  BÅT BÅT fra  Freja, Quark, Chanell, Filine, Rasmus,Diva, Hanibal og Zorro

Nanok, Bandit (plejeilder), Lucky (plejeilder), Plato (lillefis), Duvell (Dyvle) Frits og Jørgen elsket og savnet

Mustela

Sikke en tragisk historie  :(
Mange kondolancer herfra også, og mine tanker går til dig.

RIP

Båt båt fra møgungerne: Mustela, Putorius Furo, Holger, Kalosa, Kulle, Russia, BeMary, Bent og Atrej Junior