Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

Kan en albino have sorte pletter??

Startet af Shamua, 13. November 2009, kl. 00:50

Shamua

#15
Jeg bliver lige nød til at hive op i den her tråd igen :P ... Der er en avler i Finland, som fik sådan en "albino" sidste år.

http://mediaserver-2.vuodatus.net/g/5/55700/1244010520_img-d41d8cd98f00b204e9800998ecf8427e.jpg

Her er lidt flere billeder af den: http://riikkanen.vuodatus.net/blog/archive?&y=2009&m=06 - hvis man scroller næsten helt ned i bunden af siden, lige efter en rigtig albino :) lidt sjovt :)

Vh. Marianne

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Gud hvor spøjst!!!! Men os lidt fint!!!

Anne

interessant, men albino (c/c) kan den jo ikke rigtigt være, med mindre der hos ildere findse et eller andet gen der ophæver c dillution på nogle steder af kroppen, det er jeg bare ikke helt sikker på overhovedet kan lade sig gøre ved c/c dillution. Min første tanke var at den var beskidt :lol:

Shamua

Citat fra: Anne Dato 17. Januar 2012, kl. 13:07
interessant, men albino (c/c) kan den jo ikke rigtigt være, med mindre der hos ildere findse et eller andet gen der ophæver c dillution på nogle steder af kroppen, det er jeg bare ikke helt sikker på overhovedet kan lade sig gøre ved c/c dillution. Min første tanke var at den var beskidt :lol:
Min kilde siger den er ægte :P heh

Men ja, voksne billeder kunne være rart... Men yderst interessant!

Vh. Marianne

mette11

Jeg troede også først at den var beskidt... :fnis:
Måske er der sket en mutation?? Jeg ved ikke ret meget om genetik desværre, men jeg ville umiddelbart sige at det der ikke kunne lade sig gøre!

Shamua

Jeg aner virkelig heller ikke om det kan lade sig gøre, men er på jagt efter ejeren så vi kan få et svar! :)

Jeg har fået af vide at det kan lade sig gøre, men det var med gensplejsning, er det ikke det det hedder? :P

Vh. Marianne

Malene

#21
Det kan godt lade sig gøre. Jeg tænker at det er en kimære (altså to æg der er smeltet sammen). Det kan den i hvert fald godt være, hvis den vildtfarvede er fra samme kuld.
Logic is the beginning of wisdom, not the end.

AlisVolatPropiis

De skriver jo også at der også er sort i øjnene og ja det lyder lidt som malene også siger...en kimære :)

Shamua

Jeg synes det er lidt cool. Er det så arveligt?

Vh. Marianne

AlisVolatPropiis

Nej det er ikke genetisk :) men et uheld der sker efter undfangelsen :)

Shamua


Vh. Marianne

Anne

#26
ej hvor spændende :D

Edit: gik lige ind og læste om kimæer og havde totalt glemt det eksisterede, men kom pludselig i tanke om at jeg før har set noget med at man godt kan have forskellige blodtyper forskellige steder i kroppen. Vildt med den ilder, det kunne have set totalt sejt ud hvis det havde været mere af kroppen, som f.eks. hele bagkroppen eller hele hovedet  :lol:

(og det med om det kunen lade sig gøre var ikke et spørgsmålstegn til om det var ægte, men et spørgsmålstegn til min egen spekuleren i et gen der ophævede albinoeffekten bestemte steder på kroppen, hvilket jeg ikke er sikker på ville kunne lade sig gøre).