Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

Brugerafstemning: Køb eller aflivning

Startet af Malene, 17. November 2008, kl. 22:27

Skal være tilladt eller forbudt, at skrive i en annonce at dyret vil blive aflivet, hvis ingen køber det?

Det skal tillades
5 (45.5%)
Det skal forbydes
6 (54.5%)

Samlet antal stemmeafgivere: 10

Afstemingen er lukket: 8. December 2008, kl. 22:27

Malene

Staben har snakket lidt om emnet, men har besluttet at det er noget I skal være med til at bestemme.

Så.. Skal være tilladt eller forbudt, at skrive i en annonce at dyret vil blive aflivet, hvis ingen køber det?
I skal være velkomne til også at diskutere i denne tråd :)
Logic is the beginning of wisdom, not the end.

Anne

Jeg synes den er svær. jeg har stemt forbudt fordi det er at lægge psykist pres på andre for at tage dem tl at tage sine dyr og deter DYBT usmageligt.

men f.eks hvis der er en ilder som bider en del som en person af en eller anden grund ikke kan klare, og personen skriver hvordan den er og at hvis der ikke er en erfaren der har mod på den så er dte bedre at aflive, så synes jeg ikke det er en trussel

Så måske at man ikke må true med aflivning ved salg, men at man godt må skrive at ilderen foræres væk til f.eks. erfarne som SKAL være sidste stop, ellers aflives den.


Namilla

Jeg kan ikke svare...
Der kan være tilfælde hvor det kan være i orden, som Anne siger, hvis ilderen bider og kræver en erfaren hånd fx...
Men omvendt så synes jeg ikke det skal være tilladt, da de fleste dyr kan omplaceres, hvis man fx vælger at forære dem væk... I sådanne tilfælde er det virkeligt usmageligt, at man truer med en aflivning, fordi man VIL have penge for dyret og ikke vil forære det væk (det er set flere gange)... så vil ejeren hellere betale for en aflivning, end at forære dyret væk gratis... og det er at lægge pres på alle os der har et for stort hjerte for de dyr...
Jeg synes generelt ikke det skal være tilladt, men der kan være omstændigheder som gør det okay...

Malene

Jeg er helt enig med jer begge to og jeg er med på at lave en regel der kun gør det tilladt i visse tilfælde.
Det bliver nok sådan vi gør det så, hvis resultatet bliver nogenlunde 50/50 :) For så bliver det jo både tilladt og forbudt :P
Logic is the beginning of wisdom, not the end.

tzari

jeg har stemt for et forbud. Synes lidt det er mafia metoder når folk truet med aflivning af dyret og på den måde gør alle andre ansvarlige for dyret blev aflivet. Vil de ikke have dyret mere er det imo bedre de bruger 500 kr på en aflivning end at de får 1000 kr til at købe et nyt spændende dyr de så skiller sig af med på samme måde igen. Ildere er mere følsomme end man gør dem til og en masse skift, fordi de lige er hos en der reddede den i 3 uger og så videre til en ny og videre igen, er nok til de psykisk knækker. Har haft sådasn en ilder engang de har det ikke godt med sig selv og aflivning er bedre end et dyr der er psykisk nedbrudt og har mistet tiltroen til mennesker.  Desuden gør denne slags køb at dyret sjældent ender hos et nyt permanent hjem.

Kan dyret ikke sælges aflives det sådan er verden nu engang ingen grund til at bruge det som salgs argument, selvom det virker skræmmende godt.
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner