Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

Kære Alma

Startet af Barky, 4. April 2010, kl. 23:18

Barky

Jeg vidste godt at jeg havde dig på lånt tid. Jeg har ofte spøgt med at du var over holdbarhedsdatoen.
Men i virkeligheden dækkede mine jokes over hvor dybt imponeret over dig, jeg egentlig var.
Du har været mit "bevis" på at gamle ildere hverken var skrøbelige, sarte og bestemt ikke kedelige.
Du var over det hele, uanset alder, ildere der ikke kunne sidde stille, om det så var på en skulder, til bedømmelse, til nus og kæl, i en transportkasse eller i en snor. Jeg ved ikke hvor du fik al din energi fra, men jeg vil gætte på at du fik den når du havde det godt og var sammen med dine venner. For havde du blot en af dine elskede burkammerater med dig, så kunne alt overvindes, og alt kunne klares. Derfor var du også den første der gik imellem, når nogen blev uenige. Du kunne få selv Zallie til at falde til ro.
Du har i al din tid hos mig været den laveste i hierakiet, og elsket hvert et øjeblik af det. Der var aldrig nogen som blev sure på dig, for du fandt dig i alt hvad de bød dig. Selv min kat har du ladet banke dig og jagte dig, uden seriøse forsøg på at give igen.

Jeg kan ikke lade være med at tænke på den første gang jeg mødte dig, det var til et træf på Pilegården i 2005, hvor min familie og jeg morede os over den sjove albino, som blev VED med at kravle op af alles ben og ærmer.
Og tilfældet skulle være at jeg fik lov til at passe dig for Rie, i starten blot i 1½ måned, men til sidst fik jeg lov til at beholde dig. For du var blevet forelsket, i både Albert og Sirius. Og første gang du så dem, stod kærligheden skrevet i dine smukke hindbærfarvede øjne. Det var min til dato nemmeste sammenføring. Jeg behøvede blot at åbne din transportkasse og så var alt fryd og gammen for jer 3.

Men vi skulle få en hård første uge, os 2. Du gad bestemt ikke mig, og bed efter mig hver gang jeg ville ae dig. Men til sidst fik jeg nok, og derefter accepterede du mig, eller måske mest min tilstedeværelse. For der skulle gå endnu 1½ år før du frivilligt kom og lagde dig i mit skød for at sove, uden at der i forvejen lå en anden ilder du kunne putte med. Det øjeblik var guld for mig, og jeg kan ikke glemme den varme følelse der bredte sig i mig, ej heller de tårer der piblede frem. Akkurart som de gør nu.

Alma, du var min sødeste ilder, den venligste, den mest åbenhjertede skabning jeg har kendt. Du har aldrig startet en slåskamp.
Med mindre at det kom til mus, der kunne du selv sige Albert imod. Hvilket jeg var meget imponeret over.
For Albert var din største kærlighed, trods at mange ildermænd har elsket dig, nogen mere analt end andre, så har din kærlighed altid tilhørt ham. Og det var ikke sjovt at sige farvel til ham i 2008. Men du klarede det bedre end jeg havde forventet.

Hvilket man kan sige om hele dit liv, du har gjort det bedre end jeg i mine vildeste drømme har kunnet forestille mig.
Du har vundet hjerter, så det batter.
Du har omvendt folk til at elske albinoer.
Du har klaret dig suverænt på udstillinger og sagde idag farvel med 2 Championcertifikater i baglommen.
Du har efterladt et tomrum i mit hjerte, og her mangler noget.

Her mangler min Alma, min smukke gamle vindunderlige pige. Albinoen i mit liv, min sokkegnasker når du ville have godbidder, min klatretøs og ilderen under min trøje om aftenen.

Jeg er SÅ stolt over at have haft glæden af dig i de sidste 5 år, du har virkelig gjort min hverdag lysere.
Ingen kunne gnaske mit sengetæppe som dig, eller se så morsom ud når man pustede på dig.

Tusind tak for de sidste 5 år, tak fordi at du ville tilbringe dem med mig, og tak for at det du har givet mig. Jeg håber at du vil hilse Albert fra mig, og fortælle ham, at jeg stadig savner ham og elsker ham. Ligesom jeg stadig elsker dig, og kommer til at savne dig når denne her situation går op for mig.

Alma 10 maj. 2002 - 4 april. 2010

Mit absolutte yndlings billede af Alma, taget med lidt held af mit gamle kamera, og billedet der har været på min dankort i årevis:


Alma nyder at få marsvin juleaften!


Dengang Alma legede med makeup, og fandt en ny anvendelses metode for rouge!


Og så hendes højtelskede sengetæppe... Som var genialt at gnaske i!


Her for ikke så længe siden igang med at underholde min kat:



Farvel min smukke Alma... Tak fordi at du gad være min.. :)








Bla bla bla.... Hilsen Julia

cibatuchsi

puha julia det gjorde ondt at læse.
alma håber du har det godt over på den anden side sammen med alle de andre tæppehajer.

R.I.P du smukke smukke engel

Amazing Ferret

Åhhhhh lille Alma :(

Jeg kondolere mange gange Julia og mine tanker går til dig i denne tid

Himlen har nu fået en ny lille stjerne <3

mette11

Åh nej...kondolerer rigtig mange gange... :( :(

Jeg er sikker på at Alma har haft et godt langt liv og hun nu er forenet med sin elskede Albert...

KariN

Jeg kondolerer mange gange smukke :( Det er en virkelig smuk tråd du har lavet til hende, og der er ingen tvivl om hvor højt du elskede din gamle pige.. Jeg tænker på dig og er her hvis du får brug for det, du ringer bare..

Kære Alma, jeg har tændt et lys for dig i aften, kom godt over på den anden side og hils de andre deroppe.. Du har haft et langt og dejligt liv hos din madmor som elsker dig uendeligt højt.
Jeg har mange gange siddet og været dybt imponeret over dit lille væsen og store personlighed, når du kravlede op og ned af buret eller hyggede med dine venner

R.I.P smukke pige, du er savnet hernede
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

Line

Lille alma, hun var (og er) virkelig elsket. RIP.

Starshineferrets

beklagar verkligen sorgen Julia. Det du skriver om vackra Alma ger mig tårar i ögonen. Sov sött vännen!

FerretParadise

Kondolerer mange gange Julia. :'(

Søde Smukke Alma.

God rejse du smukke albino pige. Far-Vel..
Du er nu forenet med din elskede Albert igen, og jeg ved at du nu har det rigtig godt.
Hils de 3 musketerer...

Endnu en engel... En smuk albino engel.

Jeg har også tændt et lys for dig Alma...
Ann Hillerslev.

Shamua

Kære Alma din smukke tøs! Du ved ikke hvem jeg er og heller ej din madmor, men jeg ved hvem du er!

Første gang jeg så dig var til DIU hvor du vandt BIM.

Du var en smuk smuk pige, og dit sind lyder til at have været ligeså!

Kom godt over regnbuen lille albino pige <3

Kondolerer Barky  :'(

Vh. Marianne

Malene

Årh nej :( Det er jeg ked af at høre Julia. Hun havde en fantastisk madmor i dig.

Kære Alma,
Jeg havde desværre kun fornøjelsen af at møde dig én enkelt gang, men du var virkelig en dejlig pige.
Sov sødt snebamse <3
Logic is the beginning of wisdom, not the end.

Bawa

Det er virkelig en smuk tråd Julia.
Jeg måtte holde flere pauser for ikke at græde. Tårerne presser stadig på ..

Alma var en af de smukkeste albinoer jeg nogensinde har set.
Hun var med til at vække min store kærlighed til de rødøjede dyr.

Mine tanker er hos dig Julia. Hvor må det bare være hårdt at miste en ven efter så mange år.

Sov sødt, smukke Alma <3

lussingen

Åhhh Julia, det gør mig så ondt. Alma har haft en fantastisk madmor i dig og nogle helt fantastiske ildervenner. Selv om jeres fællesrejse er slut nu, så starter der en anden rejse for Alma på den anden side af regnbuebroen, hvor hun vil møde alle de andre ildere hun har elsket.

Kære Alma.
Du er en af de ildere der har gjort allermest indtryk på mig og min søn Jannich. Vi mødte dig første gang på HDI 2007, hvor vi selv lige havde fået vores lille bideilder Speedy. Jeg glemmer aldrig, da din madmor gav dig til Jannich og du straks smuttede ind under hans trøje. Jeg var overbevist om, at mit hjerte skulle gå i stå, for nu ville min søn blive bidt.... Men nej, selvfølgelig blev han ikke det. Du blev vores levende bevis på, at ildere ikke nødvendigvis bider så snart de kommer i menneskehænder eller under trøjer. TAK for det Alma.
Vi har tændt et lys for dig, find dine gamle venner på den anden side. God rejse.
Med venlig hilsen Mette og de 4 banditter: Sundance, Cassidy, Jackson og Bølle-Barlow.

Lena og Peter

 :( vi kondolere mange gange... En meget trist træd..

Sov sødt Alma.

Peewit

Kondolerer mange gange. :(
Wit beyond measure is man's greatest treasure. - Hvil i Fred Molly og Dora <3

Julie

Det er jeg virkelig ked af at høre. Hun lød til at være en rigtig skøn tøs. Kondolerer mange gange :(