Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

Det her er bare ikke i orden

Startet af Lena og Peter, 5. Januar 2011, kl. 19:23

Starshineferrets

tja, det finns nacktag där illern inte lämnar marken/famnen men väldigt många av dem jag sett ta sina illrar i nacken låter dem hänga fritt så som på bilden... skillnaden är väl att de flesta inte kan med att fotografera det antar jag ;)

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Citat fra: Starshineferrets Dato  5. Januar 2011, kl. 21:24
tja, det finns nacktag där illern inte lämnar marken/famnen men väldigt många av dem jag sett ta sina illrar i nacken låter dem hänga fritt så som på bilden... skillnaden är väl att de flesta inte kan med att fotografera det antar jag ;)

ja mnage bruger vel nakketag, incl, mig selv. men jeg gør det ikek medmindre det er nødvendigt.. og jeg vilel aldrig kunne finde på at lade dem hænge sårn der frit ud...

Jeg reagere på denne annonce grundet at de i forvejen skriver tæven bider osv.. hvilket tyder på der er noget galt. derfro tror jeg ikke ligefrem at den slag nakketag hjælper på sittuationen!  Og så sys jeg det er meget usmageligt at bruge nakketag fordi man vil tage et billed. Det er jo bestemt ikke nødvendigt!

Jeg kan ærlig talt ikke forstå hvor du vil hen med dit indlæg i denne sittuation? Provokation til en diskussion om brug af nakketag eller hvad?

Optimus Ferrets

Man förstår ju av annonsen att hon antagligen inte ens tycker om sin iller, men att folk gnäller om att hon håller den i nacken kan inte jag heller förstå. Jag var på min första danska utställning i November och jag såg många illrar som hängde fritt i luften vid öronrensning... Jag förstår tyvärr heller inte skillnaden. 

Jenny

Hvordan pokker er det han/hun holder hende i nakken?! Jeg har aldrig set en ilder set så forpint ud når man tager den i nakken. Er det normalt de stritter sådan med benene? Det har ingen af mine gjort  :S
Hilsen Jenina.

Snabeldyr

Stealing our hearts, then our sanity

lille_jill

Citat fra: Cille Dato  5. Januar 2011, kl. 21:18
Citat fra: Starshineferrets Dato  5. Januar 2011, kl. 21:00
lite förvirrad över allas reaktion.... den reaktionen ni får av den här annoncen.. får jag varje gång jag ser någon ta en iller i nacken.. oavsett orsak. Det kan ju vara så att de bara hålleer henne så där i uppfostringssyfte... eller för att rensa öron ;) Då är det väl ok? ...eller?
Det nok fordi der forskel på hvordan man udfører et nakketag ;)

Hvad er forskellen?

lille_thor

det ser ud som om på billedet at de er bange for den. Thor viste sig også at være en bide ilder da jeg fik ham. Så jeg sku nok kue få en sød lille sag ud af hende. Pluds hos mig blir hun forkælet og behandlet som en prinsesse :D
Jeg elsker jer Thor, Sif, nidhug og perry  <3 lille skotta pigen hvil i fred

Line

Jeg tror nu hun ikke hun er aggressiv... Tror snarer hun er bange...

Anne

HVis du tror det er sådan et typisk nakketag ser ud sara, så forstår jeg godt dine altid stærke reaktioner, men jeg har aldirg set nogen holde sin ilder på den måde i nakken, og jeg kender ingen der anbefaler at man holder dem frit dinglende. Jeg bruger nakketag når jeg renser ører, men aldrig hvor taget er som andet end at fastholde dem, og de ligger på mig med resten af deres krop. Ligesom andre tager rundt om deres hoved, det er vel heller ikke synd før man står og holder dem kun i hovedet, så ER det synd.

stine

Nu bliver jeg dælme lidt gal Sara. Undskyld mig, men hvad er det dog for noget selvretfærdigt pis at fyre af? Jeg bruger ikke selv nakketag i nogen former, ever. Hverken til det ene eller andet. Men der er fame da lang vej fra de nakketag jeg har set andre udføre og så det man ser i denne annonce. Det grænser sig jo til et kvælningsforsøg af den stakkels ilder!

Udbrud ovre:)

Godt du hjælper den lille pige lille_thor, stort af dig!

Optimus Ferrets

Jag var frambärare på VIF och såg t.o.m domaren ta illern exakt likadant som på bilden. Och jag kan lova dig att illern såg också exakt likadan ut... Som sagt såg jag minst 10 personer ha sina illrar hängande fritt i luften med en bommulspinne i örat och en fast hand i nacken. Det finns säkert människor som tar sina illrar "finare" i nacken, men de lös med sin frånvaro!

Anne

#26
Det er sjovt man kan være på den samme udstillingn og ikke se det samme. Nu så jeg ikke dommerne på vif (som i øvrigt ikke  brugte nakketag ifølge vif selv eller har jeg misforstået noget??), men jeg så ikke nogen i udstillingslokalet der holdt sine ildere sådan der. HVis de var der så så jeg dem ikke, og jeg har aldirg været hjemme hos nogen hvor det er sket.

At sige at alle der bruger nakketag synes det der er i orden, svarer til at antage at dem der engang imellem holder sin ilder om hovedet for at få den til at ligge stille under ørerens, også synes det er i orden at holde sin ildedr frit dingende i hovedet.

Det holder jo bare ikke. Overgeneraliseringer er aldrig specielt gode.

Optimus Ferrets

Det är skillnad på att hålla huvudet stilla och hålla hela illern fritt i luften. Eftersom detta var min första utställning någonsin så var jag ganska observant. Jag såg även den illern som flög i golvet för att frambäraren inte kunde hålla den... Det är väl inte VIFs fel? Jag är ny på det här med utställningar, men jag tror inte VIFs arrangörer kan hållas ansvariga för att dommaren tar två (som jag såg) illrar i nackskinnet?

Starshineferrets

ja.. jag har på varenda utställning jag har varit på sett flertalet hålla illrar på det viset..sedan om illern har spretat med benen som illern på bilden gör eller ej har varierat. Men att hålla dem fritt på det viset tillhör inte en ovanlig syn helt enkelt. Jag har förutom det sett otaliga uppfödare och ägare uppfostra sina valpar på det viset. Och ja.. jag får närmast en fysisk reaktion när jag se någon göra så... vilket uppenbarligen många i tråden verkar hålla med mig om efter den här annonsen. Är det då så konstigt att jag inte är  positivt inställd till nackskinngrepp?

KittAnderson

Nu var det min ilder der 'fløj' i gulvet, og jeg så det selv.
Det havde ikke noget med ilderbæren at gøre, men at min ilder lavede et meget mærkeligt spjæt. Jeg var ikke sur på personen, som bar min ilder OVERHOVED, da det er noget der bare kan ske. Desuden, skete der jo ikke noget.

Og nej dette var ikke VIFs fejl.
Jeg så heller ingen ilder der blev taget i nakken, selvom jeg var ilderbærer mange gange, Kun dem, som fik renset ører. Incl mine dyr.
Jeg vil gerne lægge et biled herind, hvor jeg er ved at rense ører på min dreng. Han har intet imod det og er vant til det. Men han 'hænger' alligevel mere end de normalt gør. Billedet er taget uheldigt tror jeg. (Desuden ligener jeg lort, men hvad faaen)
Dette er for mig et hårdere nakketag, end jeg normalt bruger, men jeg vil nu mene der er en væsentlig forskel på dette og på ilderen i annoncen.
http://www.facebook.com/photo.php?fbid=1717113970648&set=t.1203693255
At diskutere med idioter, er ligeså meningsløst som, at ville puste lyset ud i en el-pære.