Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Det her er bare ikke i orden

Startet af Lena og Peter, 5. Januar 2011, kl. 19:23

Anne

Citat fra: Emils far Dato  9. Januar 2011, kl. 17:23

Forøvrig bruker jeg "mildt" nakketak på mine dyr når jeg renser ører, men bruker det aldri som straff. Derfor tror jeg også at mine dyr føler nakketaket som en måte å holde dem på uten at det behøver å være noe slemt for dem

Det gør jeg også og det synes jeg altså også er en fin måde, ingen af mine dyr reagerer på nogen måde negativt på det.
Jeg synes ikke man kan skære nakketag over en kam

Stephanie

Citat fra: Anne Dato  9. Januar 2011, kl. 18:14
Citat fra: Emils far Dato  9. Januar 2011, kl. 17:23

Forøvrig bruker jeg "mildt" nakketak på mine dyr når jeg renser ører, men bruker det aldri som straff. Derfor tror jeg også at mine dyr føler nakketaket som en måte å holde dem på uten at det behøver å være noe slemt for dem

Det gør jeg også og det synes jeg altså også er en fin måde, ingen af mine dyr reagerer på nogen måde negativt på det.
Jeg synes ikke man kan skære nakketag over en kam

Det samme her. Skælder aldrig mine dyr ud med nakketag. Og ørerens for Potter vil faktisk være noget ukontrolleret noget uden nakketag. Han er helt hysterisk omkring sine ører, efter flere års træning kan jeg nu få lov at røre og kigge i dem uden nakketag, men skal der noget i ørerne så skal jeg tage ham i nakken for ellers er jeg bange for at gøre skade på ham med vatpinden. Og han får jo masser af ros bagefter.

Optimus Ferrets

Det var ju ett jävla gnällande om bilder! Moderator kan ta bort bilderna så postar jag istället en länk till hemsidan de ännu finns kvar på så är det fritt fram för amasing ferrets att ta bort dem om hon vill!
http://s789.photobucket.com/albums/yy173/amazingferret/?albumview=slideshow


Den som söker, den finner.

Det roligaste i detta är att skäms man så mycket att man tar bort bilderna för att ingen ska se dem, så kanske man borde tänka om hur man behandlar sina illrar?

Amazing Ferret

Citat fra: Optimus Ferrets Dato  9. Januar 2011, kl. 19:24
Det var ju ett jävla gnällande om bilder! Moderator kan ta bort bilderna så postar jag istället en länk till hemsidan de ännu finns kvar på så är det fritt fram för amasing ferrets att ta bort dem om hon vill!
http://s789.photobucket.com/albums/yy173/amazingferret/?albumview=slideshow


Den som söker, den finner.

Det roligaste i detta är att skäms man så mycket att man tar bort bilderna för att ingen ska se dem, så kanske man borde tänka om hur man behandlar sina illrar?

Og den som leder må virkelig have noget imod mig :@

Du vil bare have de billeder skal være her!!!!!!! Hvor lavt er det tilladt at synke. Det er satme for meget

JEG HAR INGENTING AT SKJULE - så fat det dog.

Men ring dog til  dyrenes beskyttelse hvis du virkelig mener mine dyr bliver mishandlet. Nååå nej de har vist været her og de fandt INTET

Stubba

... Tror vidst at det her er kørt lidt for langt ud, er det ikke?

Det handlede vel i starten om om det nakketag i annoncen var acceptabelt - og vi kan vel konkludere, at der er forskellige meninger omkring dette.
- så er den vel ikke længere?
Rofus, Mailo & Parkour Tello <3
rip Nico - du er elsket og savnet!

Eliza

Forstår ikke helt hvorfor billederne ikke må ligge her for jeg har også set det billede før og hvis du ikke er flov over den måde du holder dit dyr på, men mener at det er den måde man gør det på, så kan jeg ikke se problemet..
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Amazing Ferret

Citat fra: Eliza Dato  9. Januar 2011, kl. 20:03
Forstår ikke helt hvorfor billederne ikke må ligge her for jeg har også set det billede før og hvis du ikke er flov over den måde du holder dit dyr på, men mener at det er den måde man gør det på, så kan jeg ikke se problemet..

Godt være du ikke forstår hvorfor!!! Men jeg skal nok selv bestemme om det er billeder jeg vil vise her på fora. Og moderatoerne er åbenbart ligeglad med at man har bedt dem om at fjerne dem.

Problemet med lige netop billeder er jo at folk er så hurtige til at dømme folk. Og det er jo også sket her. Og jeg gider ikke være boksebold fordi i tolker et billed som mishandling

LordDoom

#97
Nej man skal ikke tage folks billeder uden at spøge. Og at ligge dem ind i en tråd for at bevise at de her ting sker på en udstilling er heller ikke helt ok syndes jeg.
Men hvorfor sletter i ikke tråden. Den er langt væk fra den første tanke med hvorfor den blev lagt ind.
Nakketag debatten har hvad jeg ved, været her før. Og det er vel op til den enkelte ilderejer om de vil benytte nakketag eller ej. Har man købt et dyr så er reglerne altså at man ejer det dyr og må gøre som man vil. Billedet først i tråden fra dba er rigtig slemt, og jo jeg kan godt se en lighed med Erikas ilder på det sidste billede. Men jeg kan ikke rigtig se hvorfor det skal med her?
På den anden side så har Erika jo fjernet billedet nu fordi hun ikke ønsker at det skal ind i denne tråd. det virker lidt som frivillig tvang at de så bliver lagt ind af en anden bruger. Og det syndes jeg ikke er iorden.
Så jeg stemmer for at tråden enten bliver delt eller at den bliver slettet helt.  :P

Vi bruger også nakke tag her i visse tilfælde. Men slet ikke som på billederne her. Og heller ikke på alle ilderene vi har. Og når det gælder opdragelse så kan man gøre det på utrolig mange måder, lige som man kan med børn. Og der kunne skrives bøger om hvad der er bedst og ikke godt. Et eller andet sted er det det samme med opdragelse med dyr.

Amelia W.R <3 - Kiss me Boy (Haku)<3 og Cleopatra Aysiha <3
Fiona Krystal & William i tankerne

Anne

Citat fra: Eliza Dato  9. Januar 2011, kl. 20:03
Forstår ikke helt hvorfor billederne ikke må ligge her for jeg har også set det billede før og hvis du ikke er flov over den måde du holder dit dyr på, men mener at det er den måde man gør det på, så kan jeg ikke se problemet..

Det er da en principsag og noget at gøre med at det er noget man bare ikke gør. Om der ligger andet i det fra erikas side skal jeg ikke kunne sige, men hvis en af jer tog det mest udskyldige billede af en ilder fra min profil og smed det herind uden jeg havde bedt om det eller givet lov, så ville jeg også blive ret gal. Det har man bare ikke ret til!


Et link til en photobucket side derimod finder jeg intet galt med. Det er et link til siden hvor brugeren selv har valgt at ligge billederne uden at låse, og til en side hvor brugeren stadig har kontrol med om det evt skal låses osv i fremtiden. Tager man en andens billede og smider herind i et indlæg så har man jo mistet kontrollen over billedet.

Eliza

Det er vel lige så meget en pricipsag for Erika som det er for Optimus ferrets at bevise at det er noget man ofte ser på udstillinger, for det var der jo en del der ikke mente de lige havde set.

Jeg kan godt forstå begge parter egentlig.. Men forstår ikke reaktionen folk mener jeg mishandler mine dyr når de ser det og derfor vil jeg ikke have det. For folk har vel helt den samme mening når de ser det på fb eller photobucket men der skriver de det nok bare ikke som fx mig selv.

Nu synes jeg der er mange grader af mishandling og vil ikke mene at dette ligger i den slemme ende men synes stadig ikke det er ok at bruge nakketag sådan. Synes slet ikke man skal bruge nakketag når det kan undgås
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Anne

#100
udover en principsag så er det nu også ulovligt at anvende andre folks billeder. jeg er klar over at optimus slet ikke tænkte i de baner, men hun kunen være startet med linket i første omgang, hvilket havde været både lovligt og i orden, samt at hendes pointe ville være vist akkurat ligeså godt. Ja hun startede med et link, men ændrede det fordi alle ikke kunne se det, siger det ikek allerede noget om at det måske ikke var MENINGEN at alle skulle se det???

Udover det, ville vi så ikek alel samemn synes det var grænseoverskridende hvis de andre brugere f.eks. begyndte at finde billeder på vores facebook profil og lagde det i grimmetråden f.eks.?? Jeg reagerer ret kraftigt på sådan noget med billeder, fordi jeg selv har været på grådens rand i frustration over at folk simpelthen bare ikke kan fatte at der er noget der hedder copyright. jeg mistede en overgang lysten til overhovedet at fotografere ilderfolk og andres dyr, og den er aldrig kommet fuldt ud tilbage. Så for mig er det her noget der betyder noget, og jeg kan godt forstå at andre ikke ser det på samme måde, og derfor heller ikke tænker så langt før de ligger billeder ud fra andres fb profil, men det er STADIG ikke i orden.

EDIT: så lige at optimus har fjernet billederne. Det synes jeg er super godt :) Jeg er også sikker på at hun ikke ville have vist dem i første gang hvis hun havde haft en anelse om hvilken diskussion der ville komme ud af det.

Mht billederne:
Jeg vil ikke kalde det mishandling at holde en i voksen lder udelukkende i nakkeskindet, men jeg synes heller ikke det er ok. Jeg ville blive tosset hvis nogen holdt mine dyr sådan, men det er der heldigvis ikke nogen der gør.

Malene

Citat fra: Anne Dato 10. Januar 2011, kl. 15:16
EDIT: så lige at optimus har fjernet billederne. Det synes jeg er super godt :) Jeg er også sikker på at hun ikke ville have vist dem i første gang hvis hun havde haft en anelse om hvilken diskussion der ville komme ud af det.
Det er så mig der har fjernet dem. I må gerne diskutere videre, men er der virkelig mere at sige?
Logic is the beginning of wisdom, not the end.

Anne

nå ok :) men godt de er fjernet.

Og nej mon ikke den er ved at være parkeret.