Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

Falsk gravid hunilder..... forvekslet ildere med sine unger?

Startet af Ida, 8. Juni 2011, kl. 19:41

Ida

Hej alle sammen.
Jeg er blevet den heldige ejer af Aysiha som simpelthen er så blid og så sød - åbenbart lidt overbeskyttende fordi hun angreb min kæreste fordi han kom over til mig fordi han ville fortælle mig noget, mens jeg holdte hende. Hun sad fandeme fast i hans arm og jeg har aldrig oplevet hende sådan før. Hun har aldrig nogensinde bidt mig.
Men det er vel naturligt, men jeg har jo to andre ildere som er søskende. De er alle sammen jævnaldrende, men alligevel så opfører Aysiha som om hun er deres mor. Hun er falsk gravid, så jeg tænkte om det var muligt hun forvekslede dem med hendes unger? Måske et rigtigt dumt spørgsmål, men sådan virker det.

Fra dag et viste Aysiha hvem, der havde bukserne på, da hun kom hjem til mig. Hun bider Laura og Olivia i nakken for at tvinge dem op i hængekøjen og putte med hende, og det er jo meget sødt i længden, men Laura foreksempel synes ikke det er så sjovt længere.
Når de er ude og lege i min stue, så løber de når de ser Aysiha fordi hun render efter dem og tager dem i nakken. Det synes jeg bare er rigtigt trist og imponerende fordi hun fik Olivia til at underkaste sig fordi hun er sku en stædig lille en.

Er det normalt? Har aldrig lavet sammenførelser før og ved godt, at der kan gå noget tid før de virkelig accepterer hinanden, men jeg undrede mig bare over hendes adfærd med at hun vil have styr på dem. Hun slikker dem og bider dem. Dog ikke så der går hul i huden på dem, overhovedet ikke. Det er ikke for at gøre dem ondt. Det er ligesom når jeg tager nakketag fordi de har været uartige. Hun får dem begge til at gabe. Og så ligger de lidt deprimeret i deres hængekøje med hende, når de i virkeligheden vil ud og lege. Olivia er mest under tøflen, vil jeg sige.

Har nogen prøvet lignende? Hvis I har så del det endelig med mig.
Tilde.

rikki

De beter sig så när de blir skendräktiga (falskt gravid)
Det kommer att gå över när hormonerna går ur kroppen.
Jag har en sådan hona hemma just nu. Hon är hur snäll och rar som helst annars men just nu
så är hon jätte-bossig med de andra illrarna och de springer för livet när hon kommer.
Ge det några veckor så kommer det att försvinna.
Ulrika: Snuffe, Oliver, Nalle, Molly, Guinevere, Alma, Alea, Misool, Freddie, Molle och Tango
http://sites.google.com/site/chillzoneschinchillor/
http://molly2010.chill-zones.se/#home

Ida

Citat fra: rikki Dato  8. Juni 2011, kl. 19:48
De beter sig så när de blir skendräktiga (falskt gravid)
Det kommer att gå över när hormonerna går ur kroppen.
Jag har en sådan hona hemma just nu. Hon är hur snäll och rar som helst annars men just nu
så är hon jätte-bossig med de andra illrarna och de springer för livet när hon kommer.
Ge det några veckor så kommer det att försvinna.
Okay, det tænkte jeg nok, men skulle bare have det bekræftet fordi jeg blev lidt urolig i dag da mine ildere skreg og mildest talt løb for deres liv, men det er godt, at det vil forsvinde om nogle uger. Så må mine ildere engang imellem have alenetid med mig, så de kan løbe lidt rundt og så vil jeg skifte lidt mellem have Aysiha hos mig, så de ikke konstant er sammen....

Eliza

Når de er falsk drægtige kan de være total umulige.. Nu har hun udset sig dine to andre ildere som hvalpe men det kunne være alt muligt andet. Det kunne være nogle bestemte legeting eller din hånd der blev til hvalp  :lol: det går over når hun ikke er falsk drægtig mere. Det er også helt normalt at hun vogter dem alt hvad hun kan, nogle tæver kan bliver nogle monstre man ikke kan holde ud  :)
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Ida

Citat fra: Eliza Dato  8. Juni 2011, kl. 21:08
Når de er falsk drægtige kan de være total umulige.. Nu har hun udset sig dine to andre ildere som hvalpe men det kunne være alt muligt andet. Det kunne være nogle bestemte legeting eller din hånd der blev til hvalp  :lol: det går over når hun ikke er falsk drægtig mere. Det er også helt normalt at hun vogter dem alt hvad hun kan, nogle tæver kan bliver nogle monstre man ikke kan holde ud  :)
Haha, hvor er det egentlig sødt og synd, fordi hun vil bare putte, men mine ildere vil bare væk. Men hun vogter også over mig. Hun går efter mig og putter med mig. Hvis jeg går, så følger hun efter og bider ud efter mit tøj som om hun prøver at få mig over til hende. Nok også derfor hun angreb min kæreste, som hun faktisk godt kan lide, fordi hun vogter. Jeg kan ikke lade være med at grine. Ildere de er simpelthen de sjoveste dyr.

Dark Crystal Ferret

Jamen Tilde det var jo også derfor vi sage til dig det var bedre at vendte med at få hende til hun var over sit hvalpe pjat.
Hun er hvalpe syg, og savner hvalpe. Hun gjorde det samme over for Shiva, og shiva gjorde det over for hende.
Det er helt normalt for dyr der har været falske gravide. Hun forveksler andre dyr og/eller mennesker med sine hvalpe.
Har hørt om tæver der dirakte ville have deres mennesker til at ligge hånden på deres patter for at die, fordi de var hvalpe syge.
Det sker. Og de er styret af homoner i kroppen.
Men det går over og hun skal nok blive sød og rat igen.. Vi ville gerne have undgået sådanne ting med hende.
Jeg er ked af det skete alligevel. Men det var derfor vi helst ville vendte til når alt med den implantat var overstået.


Anne

som de andre siger. Det er HELT normalt. Det går over med tiden, men det kan vare længe og være vildt irriterende.

Ida

Citat fra: Dark Crystal Ferret Dato  8. Juni 2011, kl. 21:59
Jamen Tilde det var jo også derfor vi sage til dig det var bedre at vendte med at få hende til hun var over sit hvalpe pjat.
Hun er hvalpe syg, og savner hvalpe. Hun gjorde det samme over for Shiva, og shiva gjorde det over for hende.
Det er helt normalt for dyr der har været falske gravide. Hun forveksler andre dyr og/eller mennesker med sine hvalpe.
Har hørt om tæver der dirakte ville have deres mennesker til at ligge hånden på deres patter for at die, fordi de var hvalpe syge.
Det sker. Og de er styret af homoner i kroppen.
Men det går over og hun skal nok blive sød og rat igen.. Vi ville gerne have undgået sådanne ting med hende.
Jeg er ked af det skete alligevel. Men det var derfor vi helst ville vendte til når alt med den implantat var overstået.

Maria, du skal slet ikke se sådan på det. Jeg ELSKER Aysiha og ville bare se om det var helt normalt. Hun er fantastisk sød. Hun ligger og putter med mig. Hun kysser og er et rigtigt snakkechatol. Jeg er slet ikke plaget af det. Det er mere mine ildere, men hvis jeg nu har Aysiha lidt oppe og forkæler hende med kyllinger og godbidder så får de alle sammen en smule fred og så er det ikke så slemt når jeg sætter hende ind i buret igen. Og det er jo godt for Aysiha og mig, fordi vi er kommet rigtig tæt på hinanden. Vi faldt i søvn sammen i sofaen mens vi så fjernsyn. Har aldrig oplevet sådan en kærlig ilder som Aysiha. Ville bare sikre mig om, det var fordi hun bare var sådan eller fordi hun er falsk gravid.

Eliza

Pleas vær søde og bruge ordet falsk drægtig  :lol: det andet lyder bare såå forkert  ;)

Egentlig er hun vel heller ikke falsk drægtig mere eftersom hun tror hun har født hvalpene, men hvalpesyge har hun bestemt  ;)

Du skal måske regne med at hun bliver lidt anderledes igen når det går over. Måske vil hun ikke være helt lige så kærlig over for dig, bare så du ikke tænker der er noget galt på det tidspunkt  ;)
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

mette11

De kan godt blive ret tossede når de har hvalpekuller. Mallow mente at Albert var hendes hvalp (en fiks lille hvalp på knap 2kg - shit en fødsel!) og alle som kom i nærheden af hendes hvalp skulle døøøøø!!! Det var ikke så heldigt og jeg var nødt til at dele mine daværende fire ildere i to hold, for der stod "MORD" i øjnene på Mallow hvis en af de andre kom i nærheden af hendes "hvalp"! :S Så bare vær glad for at hun ikke er værre end hun er!! Det er fuldkommen normalt at de er tossede og slæber rundt på andre ildere, bamser osv...det går heldigvis over igen når hun har fået sine hormoner på plads. ;)

Dark Crystal Ferret

Ja tæver der falsk drægtige er snot irriterende. Sidste år ville Emma absolut have Tjalfe skulle være far til hendes hvalpe. Og hun søgte over til ham hver gang onde William havde været på hende. Hendes enorme kærlighed til Tjalfe varede ved ind til det viste sig hun var falsk drægtig første gang.
Så blev Tjalfe der var 2 år der, ansat som hvalp.. men 2 uger efter var hun allerede i løb igen. Og så var Tjalfe både ansat som mulig far OG som hvalp.
Hormonerne farede rundt inde i hende.
Tjalfe ser stadig rødt når han ser hende i dag. De var ellers bedste venner fra hun flyttede ind hos mig som 8 uger gammel og indtil her..
Men Tjalfe har åbenbart ikke glemt hendes forsøg på incest her. Og han virker somme tider bange for hende også..
Også fordi da hun så fik hvalpe efter nye 42 dage, så bed hun jo alt og alle der så meget som kiggede forkert på de små.

Men Tilde, jeg kan godt forstå du spørger. Det er helt bestemt ok.. Du har ikke prøvet sådan en hormon syg "kælling" før jo.
Så ingen problemer i det. Jeg siger bare vi havde advaret dig omkring det. Ikke spor andet.
Jeg ved godt Aysiha, og hendes søskende er de mest kærlige væsner i verden. Og det glæder os de kan skabe glæde i deres familier.
Især nu Aysiha måtte skifte hjem efter kun et år. Jeg er stadig super glad for hun betyder så meget for dig og din kæreste. Og vi glæder os til at følge hende hos jer :)
Jeg håber blot at dine to andre piger vil tilgive Aysiha når den falske drægtighed fortager sig og hun bliver normal i bolten igen.

Jeg vil også råde dig til, især for de to andres kommende forhold til Aysiha. At fjerne hende lidt fra dem i en periode.
Jeg tror ikke at det er godt for nogle af dem at gå så tæt op af hinanden så længe hun tror de er hvalpe og tvinger dem til at ligge ved siden af hende osv.
Vi skildrer også hvalpe syge tæver fra de andre grupper mens det står på. Det var kun Shiva og Aysiha der gik sammen i starten. Og da det viste sig at de var lige gode om at ansætte hinanden som hvalpe, valgte vi at skildre dem ad.
Så tror for alles skyld du skal finde et ferie bur til Aysiha i et andet rum i din lejlighed. Bare mest hun fjoller rundt og er sær.
Det er mit bedste råd lige her. Og ellers så må du altså endelig skrive til mig. Du har mit nummer, og jeg vil stå parat hvis du får brug for det.
Vi håber på det bedste for jer alle  :)

rikki

Så här såg Gwen ut när hon var skendräktig. Vaktade sina mjukisdjur helt otroligt.
Världens sötaste, snällaste, raraste tjej som pussas hela dagarna.
Helt plötsligt fick hon tänder och hon bets hårt ifall man kom i närheten av hennes "valpar".





Ulrika: Snuffe, Oliver, Nalle, Molly, Guinevere, Alma, Alea, Misool, Freddie, Molle och Tango
http://sites.google.com/site/chillzoneschinchillor/
http://molly2010.chill-zones.se/#home

mette11

Jeg er helt vild med Gwens "hvalpe"...er de til salg??  :P Synes også at nogen af dem er ret fede... :P :P

rikki

Jamen visst! Välmatade och runda och redo att flytta hemifrån! :lol:
Ulrika: Snuffe, Oliver, Nalle, Molly, Guinevere, Alma, Alea, Misool, Freddie, Molle och Tango
http://sites.google.com/site/chillzoneschinchillor/
http://molly2010.chill-zones.se/#home

Ida

#14
Citat fra: Dark Crystal Ferret Dato  9. Juni 2011, kl. 13:36
Jeg vil også råde dig til, især for de to andres kommende forhold til Aysiha. At fjerne hende lidt fra dem i en periode.
Jeg tror ikke at det er godt for nogle af dem at gå så tæt op af hinanden så længe hun tror de er hvalpe og tvinger dem til at ligge ved siden af hende osv.
Så tror for alles skyld du skal finde et ferie bur til Aysiha i et andet rum i din lejlighed. Bare mest hun fjoller rundt og er sær.
Det er mit bedste råd lige her. Og ellers så må du altså endelig skrive til mig. Du har mit nummer, og jeg vil stå parat hvis du får brug for det.
Vi håber på det bedste for jer alle  :)

Det havde jeg også forudset så hun har faktisk et lille feriebur, så Olivia og Laura lige kan få fred..... selvom Laura er hoppet med på vognen og nu ligger både Aysiha og Laura og slikker Olivia. Det er så meget karma, fordi Olivia lavede selv det trick med Laura fordi hun slikkede og bed i nakken på Laura engang og tvang hende til at putte hele tiden. Nu går det udover hende selv.
Men Olivia og Laura er altså rigtig glade for hende. Det er mest når hun bliver rigtig ivrig og hvalpesyg at de tager afstand, men de tilgiver ret hurtigt igen. Lige nu så ligger de alle sammen tæt, af egen fri vilje.
Du skal ikke bekymre dig. Aysiha har det godt. Og havde forudset, at hun ville være hvalpesyg. Skulle bare have bekræftet det.

Rikki: Haha, har set billedet! Det er rigtigt sødt :D Jeg vidste godt, at falsk drægtige tæver kunne blive sådan lidt fjollede med bamser, men ikke på den måde. Aysiha har selv lige lavet sit eget lager af bamser, også Olivias legetøj.... hvilket Olivia er lidt utilfreds over.