Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

Hjælp til at finde en lækker hvalp :)

Startet af Dyrenørden, 6. Juli 2011, kl. 14:11

Dyrenørden

Som de fleste måske ved har jeg fået ilder syge. Jeg er nu på udkig efter en hvalp. Jeg har kigget herinde under opdrættere hvalpe osv. og synes det hele er lidt forvirrende. Så kan i ikke skrive hvad i har af hvalpe eller parringer evt. med link? Jeg vil helst have 1 han men vil godt kigge på lidt af hvert kunne jo være der var en dejlig hun derude :) Jeg vil helst have med stambog men overvejer også at tage en "genbrugsilder" Så skriv hvad i har :) Og stil endeligt spørgsmål hvis i vil vide noget om mig :)

På forhånd tak for hjælpen :)

Eliza

De fleste avlere synes nok det er ret useriøst at de skal skrive til dig. Hvis jeg var dig så ville jeg bruge laaang tid på at undersøge de forskellige avlere og hvad de står for, måske også i udlandet. Så ville jeg skrive til den eller de avlere og fortælle om mig selv og hvordan jeg holdte ildere og hvad jeg fodrede med osv for at de tager en seriøst.

Der er jo både tråden om parringer hvor du kan se mange af de parringer der er blevet lavet i år og så er der tråden med opdrættere hvor du kan gå ind på deres hjemmesider og læse nærmere.

Og så skal du slet ikke brokke dig over et par ugers ventetid på nogle hvalpe, jeg har vidst at jeg ville have den hvalp jeg lige har fået siden sidste år og året før blev jeg skrevet op engang i efteråret og fik min dreng hjem fra Sverige i juli  ;)
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Dyrenørden

Ved godt det kan virke useriøst men har kigget både opdrættere og parringer igennem. Og er en smule forvirret for der er lavet så mange ændringer og så er der nogen af opdrætter hjemmesiderne jeg ikke kan hitte rundt i. Åh. men nu bløder mit hjerte for en ilder der er til salg fordi de ikke har tid til den og skal flytte det er en 5 måneder gammel han og han er kun ude hver anden dag :( Tror jeg venter og ser hvad der er af genbrugs ildere og måske tager jeg ham her. Alle de ildere fra gode opdræt er jo sikrede gode hjem før de er født så dem skal jeg jo ikke bekymre mig om. Synes det svært at se så mange ildere rundt omkring hvor ejerne ikke aner hvad det er for et dyr de har med at gøre :(

Eliza

Det er ikke altid rigtigt at de gode dyr er solgt inden de kommer, for rigtig mange tænker kun på hvilken farve ilder de vil have så det er de kuld der tit bliver solgt hurtigst..
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Anne

Det er lidt forskelligt om opdrætterne har nemt ved at komem af med hvalpene, men på sin vis er det rigtigt at de er sikret et godt hjem, da enhver fornuftig opdrætter beholder de hvalpe han/hun ikek kan komme af med, om ikke andet til de kan få et godt hjem. Men det er jo bedst for alle parter at hvalpene får et godt hjem fra start.

Dyrenørden

Eliza: Ja men så går jeg ud fra at opdrætter er forberedt og beholder de ildere til den rette ejer dukker op :)

Dyrenørden

ups. nåede ikke lige at se dit svar Anne :) hmm. hva synes i jeg skal? Er lidt i vildrede. Har så ondt af den bette fis

Amazing Ferret

Jeg beholder mine hvalpe til den rette ejer dukker op....om de så er 6 mdr, ja det er der intet at gøre ved

Anne

Dyrenørden: det er dit valg.  Der er forskellige grunde til forskellige valg, og du må jo gøre op hvad der vælger højest hos dig.

Mimse-mia

Citat fra: Dyrenørden Dato  6. Juli 2011, kl. 20:24
Eliza: Ja men så går jeg ud fra at opdrætter er forberedt og beholder de ildere til den rette ejer dukker op :)

og virkelig bare den dummeste ide og tage den pastel ilder du snakker om, NØJ så kan du lige så godt købe en til et par tusinde for den vil stadig nå under det beløb som den pastel dreng vil koste dig sådan som han ser ud :(
Mia Baun og Zoey & Tonzer
D.I.P. Ozzy & Bellatrix Aka, Maiya
"The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated"
Mahatma Gandhi

Dyrenørden

Mimse mia: Den pastel er droppet efter advarslen fra Christina :) Dette er en standard jeg skal se :)

KittAnderson

jeg synes du skal slå koldt vand i blodet...
At diskutere med idioter, er ligeså meningsløst som, at ville puste lyset ud i en el-pære.

Mimse-mia

Citat fra: Dyrenørden Dato  7. Juli 2011, kl. 12:24
Mimse mia: Den pastel er droppet efter advarslen fra Christina :) Dette er en standard jeg skal se :)

Godt ønsker dig held og lykke med din søgen
Mia Baun og Zoey & Tonzer
D.I.P. Ozzy & Bellatrix Aka, Maiya
"The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated"
Mahatma Gandhi

Dyrenørden


KittAnderson

At diskutere med idioter, er ligeså meningsløst som, at ville puste lyset ud i en el-pære.