Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Implantat/vægt

Startet af Amazing Ferret, 17. Juli 2011, kl. 13:27

Anne

Når du giver ilderen et implantat bremses en masse af de hormoner den har i kroppen som viril, og han går ud af brunst. En ilder der er kastreret danner stadig en del hormoner, og det er de hormoner, der når ilderen er kastreret, kan gå ind og påvirke så der kan opstå binyrekræft.

Selvfølgelig vil man se en påvirkning af en eller anden grad ved et implantat. Jeg planlægger selv at min han skal have det når tiden kommer til det, og jeg forventer da at han reagerer på det på en eller anden måde. Han ville jo også reagere på en kastration, for mig ligger forskellen i at med implantat kan man bruge dem igen senere, og risikoen for binyrekræft er mindre.

Starshineferrets

att sätta implantat när en iller har som högst hormonproduktion är inte något jag själv skulle rekommedera eftersom den ökade produktionen av hormoner en iller temporärt får efter att ha fått ett implantat, och sedan den plötsliga minskningen av hormoner när de sen går ur brunst gör att både vikt och päls kan påverkas. Se det som en racer snabb brunst hos en normalt viril hane: de tappar ofta vik under brunsten, får sämre päls och sedan byter de päls igen och lägger på sig när de börjar gå ur brunst. Skillnaden här är att när man ger implantat mitt i brunsten går hela detta förloppet väldigt snabbt. Och det har egentligen inte så mycket att göra med implantatet som sådant utan med det faktum att de snabbt får en ökad hormonproduktion som sedan trappas av väldigt snabbt. Ger man däremot implantatet när hormonproduktionen ligger så lågt som möjligt (vinter/höst) ser man ofta ingen skillnad eftersom den lilla ökningen av hormoner som sker just efter isättandet av implantatet är så låg eftersom den egna produktionan också är låg. Hanar med implantat drar upp kulorna, oftast så att de inte syns, däremot känns det som små små ärtor, precis som på en viril hane ur brunst. Implantatet gör inte så att de drar upp kulorna i buken som hos en kryptorkid hane te.x- (så tillvida inte hanen redan hade problem med testiklarna) - placeringen av testiklarna hos en hane med implantat ger inte en ökad risk för testikelcancer - de sitter precis där de brukar hos hanar ur brunst. 

Cille

Nu har jeg så også set taboo og hans forløb...og ja det lyder som i skriver,de skrumper ind osv i starten.... men han er så altså gået skridtet vidre og de er trukket op og ikke bare mindre....han er meget fattig... helt tom pung :fnis:

Anne

Men der er vel også ildere der trækker dem helt op om vinteren.

Amazing Ferret

Mine hanner har normalt ikke trukket dem helt op. Der ligger de normalt i pungen

Dark Crystal Ferret

Jeg vil lige spørge om et spørgsmål, nu vi alligevel er inde på det. Håber det er ok som en lille OT :-$
Hvad er der farligt ved at en han trækker kulerne op om vinteren. William gjorde det hos os. Og vi har ikke andre der har ikke gjort det.
Men har hørt om hanner der trak dem op hver vinter, og de faldt pænt ned i pungen igen om foråret.
Skader det at de gør det? Og ved man hvorfor de gør det?

Jeg forstår det kan skade når det handler om ikke endnu fuldvoksne hanner, da sædstrængen kan blive strukket om forået ikke får dem ordenligt ned, fordi de er vokset mens de var trukket op, dermed ender som krypto.
Men hvis det er en normal ting en han gør hvert år, skader det så at de trækker dem op? Og i så fald hvad kan der ske ved det?
Jeg ved ikke hvorfor, men jeg syndes også jeg høre om flere og flere hanner der gør dette her nummer. Og derfor sidder jeg da og tænker på om det så er en dårlig han man sidder med, altså i forhold til hvis de kommer ned igen om foråret.
Ved godt at hvis de ikke gør, så er det en rigtig dårlig ting og man bør lukke linjen hvis det sker.. tænkte bare i forhold til når de falder ned og ligger rigtig igen hvert år.

Eliza

Hvis din dreng ikke har haft så meget muskelmasse men mere fedt så er det nok det der er forsvundet.. Crush tabte sig også et halvt kilo men han har stadig en ret pæn muskelmasse på kroppen selvom jeg da selv godt kan lide når de er store, men det var jo også en del af vinterfedtet han tabte.

Jeg forstår ikke hvorfor man vælger at bruge noget hvis man er så overbevist om at det ikke er godt.. Og som det er blevet nævnt så bruger de fleste jo ikke implantat fordi de ikke skal tabe sig, men for at tage dem ud af brunst uden at øge risikoen for at de får binyrekræft senere i livet.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Amazing Ferret

#22
Citat fra: Eliza Dato 19. Juli 2011, kl. 22:02
Hvis din dreng ikke har haft så meget muskelmasse men mere fedt så er det nok det der er forsvundet.. Crush tabte sig også et halvt kilo men han har stadig en ret pæn muskelmasse på kroppen selvom jeg da selv godt kan lide når de er store, men det var jo også en del af vinterfedtet han tabte.

Jeg forstår ikke hvorfor man vælger at bruge noget hvis man er så overbevist om at det ikke er godt.. Og som det er blevet nævnt så bruger de fleste jo ikke implantat fordi de ikke skal tabe sig, men for at tage dem ud af brunst uden at øge risikoen for at de får binyrekræft senere i livet.

Der er mange ting som man ikke forstår. Og jeg beder jer heller ikke om at forstå noget som helst.....så jeres personlige meninger gider jeg ikke høre på  ;)

Men selvfølgelig gav jeg ham da det implantat for at jeg ville holde hans vægt.....helt ærlig, så dum er jeg sq ikke. Og jeg er en ad dem der er lidt ligeglad med hvor stor/lille min ilder er bare den er sund og rask.

Jeg skrev denne tråd fordi i ævler op om at de ikke taber sig og beholder deres muskelmasse......og nej det er jo så det jeg kan fortælle at det ikke altid gør. Men jeg vil da fremover holde min kæft om det implantat, for det ser ud som om at ingen vil tro på det jeg siger

Dark Crystal Ferret

#23
Citat fra: Amazing Ferret Dato 19. Juli 2011, kl. 22:15
Jeg skrev denne tråd fordi i ævler op om at de ikke taber sig og beholder deres muskelmasse......og nej det er jo så det jeg kan fortælle at det ikke altid gør. Men jeg vil da fremover holde min kæft om det implantat, for det ser ud som om at ingen vil tro på det jeg siger

Erika, det er self helt i orden du siger din mening :) . Det skal der være plads til på et forum. Det er jo ligesom ideen i et forum at man kan være uenige om ting, lave en debat om ting og/eller få ny viden m.m :)
Men derfor skal der vel også være plads til dem der ikke er enige med dig :) Det gælder jo også på et forum :)
Og jeg mener da stadig ikke nogen her i tråden har prøvet at være efter dig personligt, selvom de måske ikke var enige med dig.
Man kan godt være venner uden at have den samme holdning til alt! Det ved du jeg plejer at sige  ;)
Ydre mere syndes jeg da også det er fint nok du bringer det på bane. Og der måske kommer andet end de posetive meinger om implantat. Det er vel også vigtig nok for dem der overvejer det, at høre både godt og dårligt fra dem der har prøvet det.  :) Og jeg syndes det er fair nok du fortæller din holdning til tingene, selvom den ikke er rosenrød ;)
Så nej, hold endelig ikke din kæft om det. Jeg tror da personligt gerne på dig og dine oplevelser af det. Det er bestemt heller ikke mit indtryk i tråden at andre ikke tror dig. De er bare ikke enige i selve din kritik af implantat. Men det er igen, okay at du har din mening - lige som det er i orden andre har deres.  :)
Tror ikke du skal ligge noget ondt i det folk skriver.

Amazing Ferret

Det her handler jo ikke om meninger, men fakta omkring hvordan min han Taboo er efter han har fået et implantat. Uanset grunden til hvorfor han har fået det, så er det jo sådan det er.

Jeg føler bare at der er en tendens til at angribe alt og alle som ikke er enige i flertallet  :(

FerretParadise

Som Sara skriver, så er det bedst at give når ilderen ikke er i brunst.

Jeg gav Fire et implantat imens han var i brunst, inden havde han tabt sig en del, faktisk ret meget pga stress. Han havde ligesom 4 tæver omkring sig, og det påvirkede ham ret meget.
Han fik så sit implantat, og efter nogle uger gik han ud af brunst, og lidt senere i et latterlige pelsskifte. Sagt på en pæn måde, så var jeg glad for, at der ikke var en udstilling der.  :lol:
Han har ikke tabt sig meget efter han fik implantatet, det er ligesom stoppet, men han havde jo også tabt sig ret meget inden.
Jeg er da ked af, at han har tabt sig så meget, og at jeg ikke kunne vente med at give implantat til efteråret, men jeg vurderede, at det var bedst for Fire, at få det så hurtigt som muligt, så han kunne falde til ro.
Jeg synes stadig han er skide smuk, selvom han er blevet noget mindre, og så har jeg det godt med, at han har implantatet, så det kan virke forebyggende imod binyrekræft.
Ann Hillerslev.

Dyrenørden

Dark crystal: Nu kender jeg ikke til det fænomen med at han ildere trækker deres testikler op om vinteren men kunne forstille mig de gør det for at holde dem varme ligesom hunde kan trække deres lidt op

Anne

ildere og mink kan faktisk trække dem helt op. Hvor udbredt det er skal jeg ikke kunne udtale mig om, da jeg ikke har haft en han før nu, og han er stadig baby med pinicciokugler. Der er ikke noget farligt ved de trækker dem op (man kan jo selvfølgelig godt tænke over at når de går inde får de en anden varmepåvirkning, men det er en anden diskussion).


Dark Crystal Ferret

#28
Jeg har hørt det skulle være varme/kulde påvirkning der gjorde det. Men ja, det er så en anden diskussion. Tænkte bare på Erika snakkede om det ikke var sundt når de trækker dem op. Og så ville jeg da lige høre hvad der kunne ske ved det, hvis de har været nede og evt. i "brug" eller hvad man siger, så ville jeg jo ikke mene det var en kryto ilder vi havde med at gøre.
Men pga implantaten, og der bliver jeg så i tvivl om der så er skadeligt de trækker dem op. og i så fald hvad så med verile hanner der gør det hvert år? :S
Men igen sorry for OT :-$

Amazing Ferret

Normalt trækker en viril han(uden implantat) ikke testiklerne op....ikke efter hvad jeg har oplevet. De bliver bare små.

Det kan da godt være jeg tager fejl, men jeg tror nu ikke det er sundt hvis de trækker dem op, uanset om de har implantat eller ej. Det er jo heller ikke sundt på en kryp han. Der kan de jo godt ligge lige foran pungen, ligesom når de trækker dem op