Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

Hjælp hvilken dyrlæge til vaccine.

Startet af lille_thor, 25. Oktober 2011, kl. 19:16

Amazing Ferret

Jeg har lige snakket med min dyrlæge og de ville lige undersøge det og så ville de ringe tilbage

lille_thor

Oki lyder godt erika.
Der er faktisk lidt bøvl med medicin i dk for tiden. Min moster har en pony som skal ha noget medicin Som man ikke kan få til heste her i dk mere, så skulle hun ha den til mennesker i stedet for, den er så også lige blevet afskaffet i dk, så nu har hun satme en problem, nu skal de så de om de kan få det hjem fra England men det er ikke sikkert og den lille pony har brug for det for at ku leve.
Jeg elsker jer Thor, Sif, nidhug og perry  <3 lille skotta pigen hvil i fred

mette11

Nu har jeg fået svar fra min dyrlæge og jeg tillader mig at sætte hendes svar ind her. Det er Lone fra Jagtvejens Dyreklinik jeg spurgte. Men Erikas dyrlæge er jo nok noget tættere på.  ;)

CitatHej Mette

Dyrlæger kan stadig nemt få 5 x vacciner hjem ad gangen. (Jeg fik i sidste uge) og jeg har lige ringet til min "vaccine leverandør" og de siger der er bestemt ingen problemer, og der ser dem bekendt heller ikke ud til at blive det.
For et par år siden var der ganske rigtig problemer, men de er løst.
Spørg du endelig... 

Ha en super dag

Hilsen  Lone

lille_thor

Tak Mette, det citere jeg lige for min dyrlæge imorgen.
Jeg elsker jer Thor, Sif, nidhug og perry  <3 lille skotta pigen hvil i fred

KariN

#19
Citat fra: lille_thor Dato 25. Oktober 2011, kl. 20:51
Hmm jeg ringer lige til min imorgen og hvis de stadig ikke kan så må jeg de om jeg ka få en tid ved din dyrlæge inden jeg tager hjem fra Kbh efter udstillingen i dec.

Jeg vil bare lige gøre dig opmærksom på at dine dyr ikke må deltage på udstillinger hvis ikke deres vaccinationer er opdateret. De skal vaccineres minimum 14 dage - 3 uger FØR en udstilling :) Så hvis du vil vente med at vaccinere dem til efter Julefrittevitten i December måned kan de ikke deltage på udstillingen (Hvis deres vacciner altså er over 1 år gamle på det tidspunkt)
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

lille_thor

Citat fra: KariN Dato 26. Oktober 2011, kl. 16:11
Citat fra: lille_thor Dato 25. Oktober 2011, kl. 20:51
Hmm jeg ringer lige til min imorgen og hvis de stadig ikke kan så må jeg de om jeg ka få en tid ved din dyrlæge inden jeg tager hjem fra Kbh efter udstillingen i dec.

Jeg vil bare lige gøre dig opmærksom på at dine dyr ikke må deltage på udstillinger hvis ikke deres vaccinationer er opdateret. De skal vaccineres minimum 14 dage - 3 uger FØR en udstilling :) Så hvis du vil vente med at vaccinere dem til efter Julefrittevitten i December måned kan de ikke deltage på udstillingen (Hvis deres vacciner altså er over 1 år gamle på det tidspunkt)
det ved jeg skam udemærket godt. De sku også først vaccineres til janua hvis det sku være rigtig, men når jeg nu alligevel var i Kbh der så ku de jo få den der.
Men jeg skal nok få indført den vaccine i Kolding også, hvis alle andre dyrlæger kan.
Jeg elsker jer Thor, Sif, nidhug og perry  <3 lille skotta pigen hvil i fred

KariN

Okay, det var også bare hvis du nu havde overset det imellem alle de andre regler der er på udstillinger :)
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

Amazing Ferret

Min dyrlæge ringede tilbage og jeg fik at vide at den bestemt ikke er udgået og de sagtens kan få fat i dem  :D

lille_thor

Så er der satme kommet styr på det. Har snakket med min dyrlæge birgith og de får 5 små doser hjem til mig til januar :)
tak for snakken om dette emne alle sammen og tak fordi i undersøgte det med jeres dyrlæge.
Jeg elsker jer Thor, Sif, nidhug og perry  <3 lille skotta pigen hvil i fred