Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Når ilderen skal have piller

Startet af lille_jill, 1. November 2012, kl. 11:24

lille_jill

Tvang giver modstand og man står hurtigt med en ilder, som spytter pillestykker i alle retninger.

Løsning:
Tag en tube vitaminpasta. Dyp pillen forsigtigt ned i pastaen og vend den bagefter den anden vej, så pillen er en smule kamufleret af lækker pasta. Sørg for at ilderen ikke har fået pasta, lige inden du gør det her, så den er godt oppe at køre over udsigten til guf. Når ilderen får lov til at få sin vitaminpasta, så lav et lille og hurtigt tryk på tuben, mens ilderen guffer i sig. På den måde opdager ilderen overhovedet ikke dine skumle bagtanker og du slipper for at have en kamp hver gang det er medicintid.

Håber andre kan bruge tippet i fremtiden :)

Amazing Ferret

Jeg kvaser pillen i en morter og så blander jeg lakseolie eller Efa olie i og så ryger det som regel ned  :D

lille_jill

Plejede jeg også at gøre. Jeg er bare bange for at der går meget til spild med den metode?

Cille

Jeg gør som Erika, men jeg bruger gærtablet i stedet for, og mine plejer at sidde at tigge ved siden af, imens jeg knuser/blander det sammen.
Så her er det aldrig tvang, de æder det med glæde og ser det som en lækker godbid :D

Stephanie

Citat fra: lille_jill Dato  1. November 2012, kl. 13:01
Plejede jeg også at gøre. Jeg er bare bange for at der går meget til spild med den metode?

Jeg bruger en pilleknuser/pilledeler. Den kostede vist 60 kr for nogle år siden på et apotek. Jeg er så glad for den, det er så nemt at knuse pillerne der. Og da den ikke er særlig stor og dermed ikke har meget flade som pillerne kan blive knust på, så er der ikke noget særligt spild som med en morter som er meget større (min morter er ihvertfald større)

Jeg passer i øjeblikket Karinas dyr, og Cassie får dagligt medicin. Hun er den nemmeste ilder jeg nogensinde har givet medicin, hun glæder sig til hendes medicin, og sidder tit og venter ved siden af mens jeg laver den.

Hendes medicin bliver knust, en klat vitamin pasta kommer på en ske, så strøs knust pille på, og der afsluttes med en smule olie ovenpå :)


Forresten man skal også være opmærksom på at ikke alle piller må deles

Barky

Jeg er den dovne type som går ind for tvang, og nus eller godbid bagefter. Så er det ski hurtigt overstået for os begge.
Bla bla bla.... Hilsen Julia

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Jeg knuser også pillen i en lille plastikbøtte og så godt med Vpasta i og så gnidre det rundt i den knuste pille. Så får kræet bare hele bøtten den kan spise af så slikker det bøtten helt ren og får alt fra pillen med ;0)

NemoToft

Sidst Malle var på antibiotika fik vi de nye Kesium, istedet for clavubactin (eller clavobay). Kesium er tygge tabletter og Malle spiste dem ganske frivilligt   <3 Det var altså nemt.
Men ellers har jeg brugt "knus og bland op med vitamin pasta" rigtig rigtig meget  :)

Anne

Jeg blander altid med forskellige ting, så de ikke får alt for meget vitaminpasta. Men så bruger jeg nogle dage ducksoup og nogle dage æggeblomme eller hvis der er noget vådfoder de godt kan lide. Da jeg havde pandora inde og hun skulle have piller, knuste jeg det og blandede det i sådan noget vådfoder med samme konsistens som leverpostej. jeg blandede det i et stykke på størrelse med en stor ært og trille det så til en lille kugle, som hun spiste som et stykke foder :)