Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Rigtig (dårlig) Hundemad

Startet af Eliza, 3. Januar 2013, kl. 20:57

Eliza

Jeg ved ikke om det bare er mig der har oplevet at maden fra Rigtig Hundemad er blevet dårligere?

Nu blev der skrevet om det i en anden tråd, men inden da havde jeg oplevet det ikke var som tidligere, men efter sidste gang jeg købte stort ind er jeg blevet endnu mere skuffet :(

Jeg havde på et tidspunkt købt nogle poser med øko-høne som mine dyr faktisk nægtede at spise. Jeg troede selv det bare var fordi de er lidt kræsne nogle gange, men da jeg så fik min altædende hvalp nægtede han også. Kunne se han havde forsøgt, men der var også lidt opkast på gulvet som måske skyldes han havde prøvet at spise det. Mine dyr spiser ellers gerne klamt råddent kød de har gemt for mig, så aner ikke hvorfor de ikke ville spise det.

Jeg gav den anden pose jeg havde af det til Mette og hendes altædende dyr nægtede også at spise det  :S

Jeg har så fundet et stykke blåt plastik i den ene blanding, ikke så fedt i en hakket blanding.

Jeg har oplevet at det lugter gammelt/råddent, men det skal dog siges at efter jeg skiftede stedet, hvor jeg købte det fra, er det kun sket en gang.

Jeg har også købt en blanding hvor der står det er kalkun, men jeg er næsten sikker på det var oksekød der var i. Kalkun er lyst kød og det var mørkt kød i posen og lugtede ligesom oksekødet gør.

I de poser hvor der står der er ben og brusk i har jeg ikke kunne finde et eneste stykke brusk selvom jeg har nærstuderet det. Det var bare muskelkød og sener/fedt.

Og sidst men ikke mindst, så skulle den ene blanding også være med alt, altså ben, brusk,kød og indmad, men det virkede som om at halvdelen af det var indmad, hvilket jo er en helt forkert fordeling i et måltid.

Jeg er bare rigtig skuffet og er ikke så sikker på jeg i fremtiden vil købe deres produkter andet end måske de hele ting jeg kan se hvad er. Men er jeg den eneste der har den dårlige oplevelse?

Jeg har ikke prøvet original barf endnu, men håber virkelig mine dyr kan lide det og at det er bedre, for ellers ved jeg ikke helt hvad mine dyr skal have for at få nok variation.

Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Julie

#1
Ilderne gider rigtig råt kød som de gjorde engang, men vores hund får en del råt... men RHM er lort - eller.. i hvertfald de dér smatbrikker der er vakuumpakkede. Jeg køber løsfrossent kød - det er ikke ligeså vandet, lugter heller ikke klamt og det er ikke skamhakket til uigenkendeligt, så man kan blive helt i tvivl om hvorvidt det er kød eller ej. Kan anbefale http://kragborg-raafoder.dk/

Har også hørt godt om bl.a. http://www.hundeparadiset.dk/velkommen men jeg har ikke handlet der selv

Dyrenørden

Jeg købte en 5 kg pose med blandet kyllingekød og knogler. Det lugtede også råddent og kunne lugtes når jeg åbnede posen på trods af det var på frost. Dyrene år det gerne men det stank så meget at jeg smed det ud

mette11

CitatJeg havde på et tidspunkt købt nogle poser med øko-høne som mine dyr faktisk nægtede at spise.
Mine dyr æder normalt også næsten alt nu, men det jeg fik af dig rørte de ikke! Normalt elskede de økohøne. Jeg oplevede det også efterfølgende at der var noget af det jeg havde købt som de ikke ville spise. Jeg har nu købt af mærket Original Barf og det spiser de. Der er også nogle gode varianter og jeg håber at der kommer flere til. Jeg tror også desværre at Rigtig Hundemad er blevet dårligere, for tidligere syntes jeg det så fint ud og mine spiste det uden problemer og jeg kunne tydeligt se forskel på varianterne, se ben/brusk i det osv. Jeg var faktisk rigtig glad for det meget længe, men nu bruger jeg det ikke mere.

Jeg køber også kun løsfrossent, da det er nemmest at servere i mindre portioner (dovenskaben længe leve). Jeg håber at der kommer flere produkter på markedet snart, for Rigtig Hundemad har/havde nogle gode varianter efter min mening, men det nytter jo ikke hvis kvaliteten ikke er i orden.

Kimilla

Ærgerligt og for dårligt hvis det er blevet SÅ dårligt! =/

Husker da jeg brugte BARF på mine katte for 6-7 år siden, der kunne man se de hakkede knogler i farsen, men de gange jeg har prøvet at købe de sidste 2 år, synes jeg godt nok det er blevet kedeligt...

Jeg ved ikke om det kan hjælpe nogle, men her i Brønshøj har vi en forholdsvis nyt BARF butik; http://www.easybarf.com/shop/frontpage.html
Jeg har ikke rigtig købt alverden, så kan desværre ikke udtale mig om det er bedre.

~ Camilla
Se her hvad jeg har til salg lige nu; http://kimillafoto.dk/IlderTing.html

englefugl

Jeg vil gerne anbefale Hofman og Sangild :)

http://www.hofmansangild.dk/

Det er virkelig nogle gode produkter og du kan købe meget store portioner ret billigt synes jeg, og man kan selv afhente det i Ringsted hvis man vil spare fragten ;)

Anne

Jeg bruger stadig RHM og er glad for det, men jeg er faktisk holdt op med at købe økohøne da jeg flere gange har oplevet at det nærmest bare er skrog (går jeg ud fra, det er i hvert fald gråt og kedeligt, det ligner havregrød og mine dyr gider det ikke). Jeg køber normalt løstfrosset 1 kg pakker og det virker friskt og dyrene kan godt lide det. Det er kun økohøne jeg har haft problemer med.

Der kan engang imellem være plastik i pakkerne grundet en fejl i produktionen, eller i kallun fordi dyrene er fritgående og det jo er mave. Hvis der er fejl i et parti kan forhandleren få et nyt af RHM, jeg ved det fordi jeg snakkede med min RHM dame en dag og hun havde fået et parti med plastik i og ventede derfor på et nyt. Eftersom forhandleren kan få erstattet pakkerne med plastik, går jeg da stærkt ud fra at man også kan som kunde.

Det er da ærgeligt hvis folk oplever at kvaliteten daler, jeg har som sagt også oplevet det med økohøne (men kun det løstfrossede), men det er selvfølgelig også ærgeligt nok :( Jeg håber dog at de andre varianter bliver ved med at være ok, da vi ikke har de helt store valgmuligheder her indenfor barf.

Eliza

Tak for jeres svar. Jeg skal helt sikkert have kigget på de links.

Jeg har snakket med min forhandler og han var vist godt klar over at der var lidt problemer, men han synes ikke de havde kunne finde noget som var bedre, så derfor brugte han stadig RHM.

Jeg snakkede med hende i valby som nu har original barf og hun synes kvaliteten er god, men selve firmaets måde at drive forretning på ikke var optimal og det er selvfølgelig også vigtigt. Det kunne være dejligt hvis der kom noget god kvalitet på markedet.

Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Barf damen

Jeg er enig med Julie, og rigtig glad for Kragborg produkterne. Der er kommet en hel del forhandlere det sidste år, så kig evt på hjemmesiden og se om der er en i nærheden af dig. Jeg ved at ham der er i Odder, levere til Århus.

Anne

Nu har jeg desværre også oplevet at en af 1 kgs poserne ikke lugter frisk når det er tøet op :( Jeg er godt nok ked af det, for jeg er så glad for min barf dame og det er ellers sådan et godt sted, men jeg kan se der er kommet original barf 2 steder inde i byen, så det må blive det vi prøver nu, og så håber jeg inderligt at min barf dame også skifter, nu er jeg jo kommet der så længe.