Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

phoenix ferret planen 2013

Startet af tzari, 1. April 2013, kl. 00:01

tzari

Dk Phoenix Bluehour at Tiffany og Boris of fatu-ferret

Tif er 3 generation af egen avl.
Tif er en mellemstor pige på lidt over 1 kg. Hun er en rigtig sød og kærlig pige jeg faktisk synes var for sød og let i starten LOL Hun har dog fået meget mere attitude og vist en god stærk psyke med alderen, men har aldrig vist en reel "magtkamp", Hun er en rigtig pleaser der elsker at blive set. Hun har hoved skruer lidt for godt på. Hun er huset lille flugtdronning der taget begrebet"fritløbende ilder" lidt for bogstaveligt. Hun har i tidens løb fundet over 4 forskellige barrikader vi havde sat mellem stue og køkken og været ude og hygge sig i byen. Hun kom hver gang pænt hjem efter 20 min-1 time på nær sidste gang hun var afsted...for det fik hun sin søster med på legen og fik ikke Dawn med retur(kom hjem senere), man kunne mærke på hende hun godt vidste den ikke var helt heldig. Da Dawn kom hjem fik jeg snydt hende til at vise mig hendes ind/udgang ved at lade som om hoveddøren ikke kunne åbnes, så selv snu ilder kan snøres. Tif, hendes søster dawn og deres mor Firefox har desuden den evne de selv går ud af løb(Firefox har pt kun haft brug for hjælp en gang). Tavlemæssigt består hun af 50% polsk forædling farm linie(dvs ren linie uden indavl og aftegn) hendes mor er snart 4 år uden en eneste sygedag. Hendes far døde her for nylig 5½ år gammel fordi han havde inhaleret rockwool, obduktionen viste at han var sund og rask uden den mindste indikator på begyndende kræft eller andet snavs han var HELT sund inden i. Hendes far kommer fra en linie med en god snitalder på fars side. Hans far kommer fra et kuld hvor en del af dyrene blev 6-8 år.

Boris
Boris er en dejlig albino han jeg har fået lov at låne. Han er en stor godmodig bamse med et vidunderligt sind.
Hans tavle er kort men viser god potentiale. Han er selv 4 år og hans forældre er 5 og 6 år begge live uden kendt sygdom. Der er kun et minus ved hans tavle hans mor er pastel mitt. Men der snakkes ikke om der er udlandsk blod i linien og han er tjekkisk så håber dette er en linie uden indblanding af blaze,panda og harlekin.Har desværre kun et ungt billede af Boris.

Fra dette kuld forventer jeg hvalpe med en høj iq og med fart over feltet,især hvis de slægter deres mor på. Det forventes disse hvalpe vil nå en god snitalder da anlægget for dette ligger i begge tavler.

Af farver forventer jeg standard og muligvis albino(er jo oftest forekomne mutation så hvem ved).Muligvis med hvide poter eller andet hvidpletning, hvem ved?

Kuldets målgruppe. Folk der vil have efter et mix med god alder på linierne. 50% af tavlen er ren standard uden aftegn. Hvalpen skulle på moderens side være fri for indavl og sandsynlighed for at de 2 forældre dyr er beslægtet er forsvindende lille. Det vil sikkert også blive fysisk store da Firefox har lagt en god størrelse til min del af linien og Boris er i den større ende.
Det er også til folk der vil have hvalpe med stor personlighed og er indstillet på at bruge den tid det taget at træne med dyret og stimulere det mentalt og fysisk da de hvis de følger moderens linie anlæg vil være villige til at lære tricks. Målgruppen er selvfølgelig også folk der vil have et trofast kæledyr de næste mange år ;)

Forespørgsler skal foregå på mail.
Check først listen der hedder "ilder herfra"  igennem før du skriver ang en hvalp"
Fortæl mig om dig selv, dine boligforhold, dine erfaringer med ildere og dine forventninger til den nye hvalp
Kontakt mig på:
Vivian@phoenix-ferret.info

Med hvalpen følger:
En hvalp der er vokset op på en kost bestående af kød alene og kendskab til tørfoder, chip, vaccine, sundhedscheck,Nullerput(http://ferretopia.eu/index.php?topic=6437.0) dette er en speciel seng(se hendes billede) hvor overskud af salg går til hjemløse katte, lidt legetøj og cd med billeder.

Bemærk hvalpene flytter FØRST når de er 12 uger ingen undtagelse for dette. Kunne ved mit sidste kuld tydelig se en forskel på da 1. hvalp flyttede som 11 uger og anden som 14 uger i Firefox´s adfærd. Da katte jo skal være mindst 12 uger og jeg tydeligt har set(kuld 2007 mistede deres mor ungt) hvilke skade det psykisk giver hvalpen at flytte for ungt fra deres mor har jeg taget denne konsekvent af hensyn til hvalpens psykiske ve og vel. Kan man vente 12 uger med en kat burde man også kunne med en ilder :)

Hvalpen skal kirugisk neutraliseres tillader ikke implantater. Dog kan en han få lov at blive steriliseres med en stram kontrakt på dette.

Tavle mere info kan ses på min hp
www.phoenix-ferret.dk under Hvalpe og planer -> planer for 2013

Har haft en større diskusion med min side om hvorvidt æøå hørte til på e dansk hjemmeside så der er lidt fejl og mangler endnu men de vil løbende komme på siden med mere info når parring har foregået
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

tzari

Så er der termin den 19-20/5 hvis vi er lidt heldige  :)
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

tzari

Så er der en lille film af Tif(der da ikke gider filmes). Hun har taget ca 190 gram(det er alligevel 19% vægtøgelse) på men synes godt nok hun er tynd at se på alligevel så fatter ikke hvor hun gemmer det :-$
http://s106.photobucket.com/user/milf-sago/media/tif1205_zps6c2f803c.mp4.html
Nu må jeg jo se hvad den lille mavse gemmer.

Kan se jeg vist ikke fik forklaret formålet med denne parring.
Jeg ville have gentaget parring med hendes mor og far(da jeg ikke havde fundet en ledig og interessant han der var klar til denne sæson) men da hendes far døde i et uheld blev dette ikke nået. Derfor skulle jeg finde en han til Tif så hun kunne få kuld om nogle år i stedet for. Boris er godt nok forkert farve, men har et fint udgangspunkt i sundheds statestik derfor faldt valget på ham som backup parring. Bare til jer der undres så er jeg ikke gået helt væk fra standard avl  :fnis:
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

tzari

tif gik tom så maven gemte på luft:(
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner