Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

Den store fodertråd

Startet af Mewz, 1. September 2013, kl. 23:44

Mewz

Jeg synes virkelig, jeg hører om meget fejlfodring for tiden. Især i forhold til tørfoder.

Derfor kunne jeg godt tænke mig en samlet tråd over foder, vi kan anbefale - og foder som vi bestemt ikke synes er egnede til ildere.
En som gør det let at få et opdateret overblik.
Jeg tænker primært killinge- og ildertørfoder i denne sammenhæng, men kød, ducksoups, snacks, godbidder og alt andet er også velkomment.

Udfyld gerne noget i retningen af:
Mærke og navn
Hvor længe du har brugt foderet
Vurdering af pris
Vurdering af kvalitet
Øvrigt godt
Øvrigt dårligt
Og øvrige punkter, I kan komme i tanke om.

Vil I være med til det? :)
~ Isis Ronja
Julius (3/5-14),
Freja (5/7-11) og
Lusen (12/04/11) i hjertet. Vi savner jer!

Kiddo

Mærke og navn
Ziwipeak til hund, (startede ud med den til kat, men den bliver ikke forhandlet mere :X )

Hvor længe du har brugt foderet
ca 3-7 mdr (men jeg har brugt ziwipeak mærket i alt den tid jeg har haft Ebi)

Vurdering af pris
jeg syntes prisen er MEGET overkommelig, da jeg førhen købte katte ziwipeak...
og de kostede for 400g 99kr. her får jeg 5 kg for 600g, Den holder desuden meget længere, da der jo er meget mere i  ;)

Vurdering af kvalitet
Jeg er super tilfreds med kvaliteten af foderet,
Ebi ser absolut ikke ud til at have noget imod det, og jeg har købt alle tre varianter, som jeg så blander sammen i en stor bøtte, så der er lidt af det hele i.

Øvrigt godt
At der er forskellige varianter...
Ebis klart favorit er - hjort,
og så kommer  lam,
og til sidst den med  fisk og hjort.
Jeg syntes desuden det er rart at poserne har det der gen-luk system, og så fylder de heller ikke alverden.
OG man kan bestille det over nettet og få det leveret til døren  :dans:
Så er krymlet der er tilbage i poserne, også super nemt at bruge i duck soupen, da det jo allerede er helt smullert ;)

Øvrigt dårligt
Der er jo så desværre ikke Taurin i, men det er super nemt selv at tilsætte taurinpulver, og det sætter sig rigtig godt fast på overfladen af foderet, og bliver faktisk siddende, og ligger ikke bare i bunden af bøtten. :)
Jeg syntes dog at fiske ziwipeaken, er lidt mere porøs end de andre mærker, men ikke så meget at jeg ikke vil købe det.
Your problem is you think your problem is your problem