Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

Lymfoma tog min Zeph

Startet af Julie, 18. September 2013, kl. 16:08

Julie

Zeph havde en hård weekend, og da jeg snakkede med dyrlægen i telefonen, fik jeg bekræftet det jeg havde frygtet - Zeph havde lymfom :(
Mage til lortesygdom! Sådan et æde min stakkels lille Zeph op ligeså stille.. I løbet af weekenden blev han blind på det ene øje, led stort vægttab, hans lymfekirtler hævede op og så forsvandt den allersidste gnist fra ham. Jeg er sur på mig selv over at have holdt ham i live i så længe, men jeg er heller ikke sikker på, at han/jeg var klar til at skulle forlade denne verden før igår. Det er svært at skulle sige farvel til et dyr, der er dødsygt - uden at vise tegn på det andet end træthed, som jeg også forbandt med at han alligevel var 5 ½ år. Jeg trak den så længe min samvittighed kunne bære det, men til sidst blev jeg nok i tvivl om for hvis skyld det var at holde ham i live. Marianne skrev noget til mig igår, som jeg har tænkt meget over, og jeg er blevet enig med mig selv om at hun har ret. Han skulle ikke være aflivet før, men heller ikke senere.
Det er simpelthen for hårdt at skulle sige farvel, og hver gang jeg mister en, spørger jeg mig selv om jeg egentlig burde have dyr, for sorgen er ved at æde mig op indefra hver evig eneste gang. Det var forfærdeligt ved dyrlægen, for der gik mange minutter før Zeph's hjerte gav op. Han ville ikke dø, og dér kunne jeg kende Zeph. En lille fighter der nægtede at bukke under for noget som helst.
Nu har jeg mistet min sidste ilder i den 'oprindelig' flok inden for 1 år og jeg tror også det gør, at jeg bare er endnu hårdere ramt end ellers. Nu er der intet tilbage af det der til at starte med fik mig til at forelske mig i disse fantastiske dyr. Det er som at skulle starte forfra på en eller anden måde. Jeg elsker min nye flok hvalpe herfra og til månen, og forhåbentligt holder denne flok i endnu flere år.
Nu har Zeph fået fred, og selvom jeg er ked af det, er jeg også lettet. Først nu er jeg 100% sikker på, at han ikke har ondt.

Grunden til denne tråd var, at jeg synes jeg ville vise jer et billede af Zeph's blinde øje, som det så ud igår inden han blev aflivet. Dyrlægen er stadig ikke sikker på, hvad det præcist var der udløste det, men hans bud er at der nok har været en tumor bag øjet eller at selve blinkhinden har været kræftinficeret.


Dette er det allersidste billede jeg tog af ham. Det er taget lige inden vi tog afsted til dyrlægen.

Cille

Kondolere.
Men hans tid var kommet nu, selvom vi ikke altid selv er enige i hvornår de skal herfra. Trøstekram herfra

PiaLyng


Sølvsten

Det gør migen ondt Julie. Jeg synes han så virkelig dejlig ud. Hvil i fred lille fyr

mette11

Kondolerer mange gange  :( :( :( - jeg er sikker på at du har været den bedste til at træffe beslutningen for ham. Du kendte ham bedst og har været den som bedst kunne vurdere hvornår han skulle herfra  ;) Jeg overvejer også hver eneste gang jeg må sige farvel til et dyr, om jeg skal have flere. Men det gør jo så skide ondt netop fordi de bringer så meget glæde i ens liv, så selvom det er hårdt, så mener jeg klart at det er det værd når de i den grad beriger vores liv i de år vi har dem.

Shamua

#5
Åhh, det gør ondt at se, selvom jeg vidste det. Men som du selv skriver det, det var hverken for sent eller for tidligt.

Jeg mødte Zeph sådan rigtig for første gang for ikke andet et et par uger siden, hvor jeg var hjemme og hilse på. Han var uden tvivl en rigtig skøn og speciel dreng. Hold da op hvor havde han meget personlighed :D Allerede på den korte tid vi har snakket rigtig meget sammen, har Zeph sat et potespor i mit hjerte, og jeg vil nok aldrig glemme ham. Han mindede mig rigtig meget om min egen første ilder. Har tænkt på Zeph dagligt den sidste uge og ja, vi har jo snakket en del om det frem og tilbage.

Hvil i fred søde Zeph, din mad familie kommer til at savne dig mere end du aner. Du var højt elsket af dem allesammen!

Sender trøstekram og tanker til dig Julie og din familie.  <3

Vh. Marianne

Kiddo

 :'(
jeg kondolerer rigtig mange gange...
åha han så bare ud til at være en rigtig dejlig dreng.
:'(
Your problem is you think your problem is your problem

KariN

#7
Åh det er jeg godt nok ked af at læse Julie :( jeg håbede sådan at han ville blive hos dig i mange år endnu..

En masse kondolancer og tanker herfra, øv hvor er jeg ked af det på dine vegne :(

Hvil i fred smukke Zeph  <3
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

Eliza

Kondolere mange gange :( det er så forfærdeligt at skulle sige farvel, men det lyder som om du fik gjort det på det helt rigtige tidspunkt. En masse positive tanker herfra
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Ferretale

Kondolere rigtig mange gange  :(

FerretParadise

Ann Hillerslev.

lussingen

Kondolerer Julie :( det gør altid så forbandet ondt at sige farvel.
Med venlig hilsen Mette og de 4 banditter: Sundance, Cassidy, Jackson og Bølle-Barlow.

CMS

Kondolerer med tabet af din elskede dreng
Mange hilsner Christina

Julie

Tak skal I have. Her et par dage efter har jeg det faktisk okay. Det har lettet noget mere end jeg lige troede, at han skulle herfra. Som nogle af jer skriver, så var det tid nu, og det er jeg ved at indfinde mig med. Derudover har det også hjulpet at komme ud. Jeg plejer ellers at blive indendørs og ikke lave andet end at have ondt af mig selv i en uges tid, men nu har jeg fundet ud af at det faktisk hjælper at komme ud - jeg skal bare tvinge mig selv afsted