Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Ilderhvalpe - opdragelse?

Startet af Agger, 22. August 2010, kl. 19:42

Anne

Man kan nu også sagtens opdrage en voksen hvis man får sådan en, men det må være svært at pludselig begynde at opdrage en ilder man har et passivt forhold til. Så skal ilderen jo til at revurdere helt dens opfattelse af en PLUS den skal stoppe med at bide.

Agger

Karin det vil jeg gøre :) Hvis hun da vil lytte.. Hun lader til ikke at tage imod råd fra nogen.

KariN

Citat fra: Agger Dato 25. August 2010, kl. 19:21
Karin det vil jeg gøre :) Hvis hun da vil lytte.. Hun lader til ikke at tage imod råd fra nogen.

Du kan fortælle hende at en du snakker med har stået i den samme situation ;) Min dreng var 10 måneder, en nervøs og bidende satan da jeg fik ham hjem for 1 ½ år siden, han er dog blevet bedre, men det skyldes ikke nakketag eller lign. men ganske enkelt god forståelse for ham og hans behov

Men ja hun lyder lidt stædig og med en mening om at hun ved bedst, så hende om det, bare synd for hendes ilder for det er den og ikke hende det går ud over i sidste ende
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

Agger

Vil prøve :)

Hun snakkede dog noget om at sælge måske :S Hun har lige født et barn for 4 måneder siden, og mener ikke hun har tiden. Men hun er ikke sikker.. Man kan næsten kun håbe, så de 2 små guldklumper hun har kan komme videre til et bedre sted der har forståelse for dem og deres behov.

KariN

Ja helt klart! det lyder helt sikkert som det bedste for ilderne
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

Agger

Hej Karin.
Hun kom forbi idag med den lille satan (undskyld udtrykket) fordi han skulle have ordnet klør.

Min chef som ellers er god med dyr, nægtede at røre ham, for i det han rakte ind efter ham i transportkassen nærmest hvæste han af ham, som om han sagde "du holder bare nallerne for dig selv".
- jeg fik lov at give det et forsøg af chefen, så fik hende lokket til at vi gik op på kontoret istedet, og lukkede ham ud der, så han lige kunne snuse lidt og se hvor den var. (og uden stres med mennesker der skulle se ham, og hunde der kom ind og ud)
og efter en del tid, et par rifter, og lidt madolie på maven fik jeg ordnet hans klør.. Og fortalte hende det med de andre metoder imens. Men hun mente det var forkert, og så blev hun sur og tog sin ilder og gik uden at betale :S

Jeg har opgivet nu.. Hun er en af de der dyreejere der mener hun ved bedst og alle andre er bare fjolser..

Syntes simpelthen det er for frækt af hende at når man har ordnet hendes dyrs klør, og så lige kommet med et godt råd, så går hun bare uden at betale? det er 30 kr, som så nu bliver trukket fra min løn..  B-) (ikke verdens undergang, men stadig irreterende)

Føler mig bare en smule trådt på.. og har virkelig ondt af den ilder.. :(
Selv min chef der HADER ildere og normalt ikke vil have dem ind i butikken havde ondt af den. Hun behandlede den som om den var en kludedukke.. Hmm.. Nogen mennesker er ikke rigtig kloge  :nej:

KariN

#21
Ej hvor er hun dog langt ude!

Så må hun hoste op med de penge næste gang hun viser sig i butikken. Det kan ikke være rigtigt at hun ikke betaler for den "vare"/service hun har fået. Det er jo faktisk tyveri (også selvom det kun er 30kr).. Hvis hun kommer igen og skal købe noget må de 30kr jo bare lægges oven i det andet hun køber, alt andet er simpelthen ikke i orden..

Din chef blev vel også sur over at hun skred uden at betale? for et eller andet sted må han/hun da lige tage fat i nakken på hende madammen næste gang hun viser sig i butikken!

Forresten, så er det ikke madolie man skal bruge, men f.eks. EFA-olie eller Lakseolie (sidstnævnte har de fleste dyrhandlere, dog til katte men det virker fint til ildere og mine er helt vilde med det)

Men ja hun lyder altså ikke for kvik den dame og hvis ikke hun vil lytte, jamen så må hun føle, det er bare skide synd at det er dyret det går ud over når hun er så stædig og bedre videne! Hvis hun havde så meget forstand på sin ilder ville hun sagtens selv kunne klippe dens klør ;)

Men ja hun kan jo være sur alt det hun vil, det afhjælper ikke på hvordan hendes ilder er og at hun er godt igang med at ødelægge det stakkels lille kræ

Nogle mennesker burde ikke have dyr og slet ikke hvis man ikke er villig til at sætte sig ind i deres behov, væremåde og måden man skal omgås dem på.
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

Agger

Jaeh plejer at bruge lakseolie.. Men vi havde kun solsikkeolie som jeg plejer at smøre løbehjulene i hamsterburene med når de knirker..
Og tænkte det nok var den letteste måde for mig at klippe dem på, uden det blev alt for traumatisk for den lille fyr..

Men tror næppe hun viser sig igen.. Hvis hun gør kan hun bare vente sig.. Min chef har givet mig grønt lys til at give hende en ordenlig skideballe for sin opførsel og opdragelse af sin ilder.
- og det får hun lige så snart jeg ser hende træde ind af døren.

Det er simpelthen så synd at hendes ilder skal leve under de vilkår..

KariN

#23
Okay, ville bare lige være sikker på at du var klar over det ;) Min kæreste forsøgte sig nemlig med madolie med min første ilder. Han anede ikke at det var lakseolien han skulle bruge og prøvede med madolie at få ilderen til at sidde stille så han kunne få sin sele på :D :D Behøver jeg at fortælle at det ikke lykkedes ;) :D

Nøj hvor gad jeg godt at være der næste gang hun kommer derind! tror sagtens jeg kunne finde en ting eller to at fortælle hende om ildere  *G* men okay med mit temperament er det nok meget godt at jeg ikke er der ;)

Skide godt at din chef støtter dig :D
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

Agger

Hehe ved heller ikke hvordan det ender med mit temprament :P

Når det kommer til folk der ikke behandler sine dyr korrekt og nægter at tage imod råd bliver jeg hidsig :P

og så uhøflig hun har været fortjener hun virkelig en ordenlig omgang :D

KariN

Sådan har jeg det også.

En ting er at man ikke har sat sig godt nok ind i ens dyrs behov <-- Dét kan få mig op og ringe

Noget andet er, at man så er så stædig at man nægter at tage imod råd, fra folk der faktisk ved hvad de snakker om, det er, undskyld mig, simpelthen for dumt.. Men ja det er hende der går glip af at få et skønt kæledyr ud af hendes lille pelstot. Håber det bedste for det lille pus
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

Agger

Også her. :) Kommer med en opdatering hvis der bliver noget med hende..