Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

mus, hjælp ?!

Startet af AnneME, 10. September 2010, kl. 18:28

AnneME

var med hannibal lecter i den nærmest bonnie nu her, og da jeg skulle købe en ny hun mus, sagde hun : Du ved godt at de godt kan begynde at bide dig, hvis du giver dem levende til dem??

giver i dem levende eller døde?

KittAnderson

det mener jeg er en skrøne.
Jeg synes de kan virke/være agresive når du få dem serveret, fordi de bliver så vilde og opstemte på at slå musen ihjel, eller spise den, hvis den allerede er død.

Jeg ville ihvertfald ikke stikke hænderne til dem, mens de spiser musen. Kan se de skriger og hvæser af de andre dyr, når de nærmer sig. Men når deres lyst er stillet og musen ikke er interessant længere eller væk, er de dine dejlige kæledyr igen :)
At diskutere med idioter, er ligeså meningsløst som, at ville puste lyset ud i en el-pære.

mette11

Ildere begynder IKKE at bide fordi de får mus eller andet kød...det er en skrøne uden lige! Desværre er mange mennesker så snot-dumme at de tror på de ting og selv siger dem videre...jeg kan sagtens tage kødet ud af munden på mine uden de gør mig noget! Jeg vil dog sige at mange hvalpe har en tendens til at være madaggressive, men det har ikke noget med blodrus at gøre, men simpelt overlevelsesinstinkt.
En ilder går heller ikke til angreb på en fordi den kan lugte blod. Jeg har sgu selv præsteret at komme lettere til skade hvor blodet løb ud og der var ikke en ilder som angreb mig...de gloede bare sært på mig, fordi jeg hoppede hylende rundt!

Mine ildere får råt kød hver eneste dag og de er fuldkommen harmløse...

AnneME

okay, super tak :) vi giver da os vores råt kød, men nu er vi i gang med vores egne lille familie af mus, så vil lige høre om det var rigtig inden vi giver dem mus :D

Giver i dem levende eller døde?

Anne

Jeg giver dem døde mus, men har engang givet levende og ingen af mine ildere blev aggressive af det. En ilder kan godt se forskel på dig og en mus, og den eneste fare er at de kan blive så ivrige i øjeblikket at man ikke lige skal have sine fingre nede ved dem. det er noget de vokser fra (de fleste) og det betyder absolut ikke at de begynder at gå og bide en hele tiden.

Det er en skrøne og hende i Bonnie skulle måskle sætte sig ind i tingene før hun gav råd (som desværre set så ofte med personale i dyrebutikker når det gælder ildere)

Malene

Jeg giver for det meste nyaflivede mus, men Cerulean får en levende engang i mellem.
Der er faktisk en (godt nok ret gammel) tråd om det her: Levende eller døde mus.
Logic is the beginning of wisdom, not the end.

AnneME

ok, tak :)

en eks kæreste af min sagde man kan give dem et slag, så de ik er helt døde men heller ik helt levende :)

AnneME

hvor tit giver i? er en hver dag eller hver anden dag for meget?  :P

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Citat fra: AnneME Dato 10. September 2010, kl. 21:42
ok, tak :)

en eks kæreste af min sagde man kan give dem et slag, så de ik er helt døde men heller ik helt levende :)
ej det lyder sku ikke helt fair over for musen... så når den sku og lide unødigt...

AnneME

ja okay, havde jeg ik tænkt over faktisk :O lidt mærkeligt det ik er faldt mig ind. Kan ikke aflive dem, kan ikke lide det. Fik et chok da jeg så min mor aflive mine fisk engang  :o :(