Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Hvalp sælges (ikke alligevel?)

Startet af MCi2, 14. September 2010, kl. 16:17

MCi2

Citat fra: Kuromi Dato 15. September 2010, kl. 00:47
Ej men, helt ærligt altså. Så vidt jeg husker, så gav jeg dig en LAAAANG smøre/advarsel om hvad det handlede om, da du først overveje at anskaffe dig en ilder. Så du var altså ikke helt uforberedt på det her.

Jeg tvivler på at du vil blive taget særligt seriøs som ilderejer når du skriver sådan noget her. Dine hunde er ikke farve diskriminerende, og hvis de er det overfor mennesker, så er det altså noget de har fra dig. Måske kan de ikke lide pigens personlighed, who knows, men hvis du så virkelig mener at det er det bedste for hende at gå af med hende, HVORFOR tager du så ikke imod tilbuddet og giver hende til en der vil tage sig af hende? I stedet VIL du have penge for hende, og ikke kun lidt, på trods af at hun er fra dyrhandel, har kort hale, og at du egentlig ikke rigtig ved noget om hende. Det skriger ikke ligefrem af en som vil det bedste, det må du da kunne se.

Og nu skriver du at i giver op efter 6 måneder.. Er hun ikke kun hvalp? Hvor gammel er hun lige?


Jeg ved mere end du tror.

MEN! Det korte og det lange er jeg ikke ejeren af hende og kan ikke bestemme det.
Og de blev farvediskriminerende da jeg boede i morbærhaven og havde folk der lurede.


Og jeg kan sagtens tag mig af fritterne med hjælp fra Claus.
Men uden Claus kan jeg ikke tage mig af dem alle sammen under de her forhold.
Det er som om du ikke tænker dig helt om. At der ligger flere ting bag salget af hende.
Og jeg ved noget om fritterne. Problemet ligger mest i at han INTET vidste men bare faldt for en random han så.

MCi2

Citat fra: Amazing Ferret Dato 15. September 2010, kl. 00:51
Men det er da dig der har sat den til salg?
Dette er også hans profil.
Men ja.
Jeg skulle hjælpe ham med at sælge hende. Så i sidste ende er det ham der står bagi.

Amazing Ferret

Citat fra: MCi2 Dato 15. September 2010, kl. 00:52
Citat fra: Kuromi Dato 15. September 2010, kl. 00:47
Ej men, helt ærligt altså. Så vidt jeg husker, så gav jeg dig en LAAAANG smøre/advarsel om hvad det handlede om, da du først overveje at anskaffe dig en ilder. Så du var altså ikke helt uforberedt på det her.

Jeg tvivler på at du vil blive taget særligt seriøs som ilderejer når du skriver sådan noget her. Dine hunde er ikke farve diskriminerende, og hvis de er det overfor mennesker, så er det altså noget de har fra dig. Måske kan de ikke lide pigens personlighed, who knows, men hvis du så virkelig mener at det er det bedste for hende at gå af med hende, HVORFOR tager du så ikke imod tilbuddet og giver hende til en der vil tage sig af hende? I stedet VIL du have penge for hende, og ikke kun lidt, på trods af at hun er fra dyrhandel, har kort hale, og at du egentlig ikke rigtig ved noget om hende. Det skriger ikke ligefrem af en som vil det bedste, det må du da kunne se.

Og nu skriver du at i giver op efter 6 måneder.. Er hun ikke kun hvalp? Hvor gammel er hun lige?


Jeg ved mere end du tror.

MEN! Det korte og det lange er jeg ikke ejeren af hende og kan ikke bestemme det.
Og de blev farvediskriminerende da jeg boede i morbærhaven og havde folk der lurede.


Og jeg kan sagtens tag mig af fritterne med hjælp fra Claus.
Men uden Claus kan jeg ikke tage mig af dem alle sammen under de her forhold.
Det er som om du ikke tænker dig helt om. At der ligger flere ting bag salget af hende.
Og jeg ved noget om fritterne. Problemet ligger mest i at han INTET vidste men bare faldt for en random han så.

Og? Der er da bestemt intet i vejen med at han er faldet for hende? Ligenu er det eneste jeg kan se er dig der ikke vil have den i huset fordi dine hunde ikke kan lide farven på den. Hvis han holder af den ilder, så må DU får det til at fungere med dine hunde

MCi2

Citat fra: Amazing Ferret Dato 15. September 2010, kl. 00:55
Citat fra: MCi2 Dato 15. September 2010, kl. 00:52
Citat fra: Kuromi Dato 15. September 2010, kl. 00:47
Ej men, helt ærligt altså. Så vidt jeg husker, så gav jeg dig en LAAAANG smøre/advarsel om hvad det handlede om, da du først overveje at anskaffe dig en ilder. Så du var altså ikke helt uforberedt på det her.

Jeg tvivler på at du vil blive taget særligt seriøs som ilderejer når du skriver sådan noget her. Dine hunde er ikke farve diskriminerende, og hvis de er det overfor mennesker, så er det altså noget de har fra dig. Måske kan de ikke lide pigens personlighed, who knows, men hvis du så virkelig mener at det er det bedste for hende at gå af med hende, HVORFOR tager du så ikke imod tilbuddet og giver hende til en der vil tage sig af hende? I stedet VIL du have penge for hende, og ikke kun lidt, på trods af at hun er fra dyrhandel, har kort hale, og at du egentlig ikke rigtig ved noget om hende. Det skriger ikke ligefrem af en som vil det bedste, det må du da kunne se.

Og nu skriver du at i giver op efter 6 måneder.. Er hun ikke kun hvalp? Hvor gammel er hun lige?


Jeg ved mere end du tror.

MEN! Det korte og det lange er jeg ikke ejeren af hende og kan ikke bestemme det.
Og de blev farvediskriminerende da jeg boede i morbærhaven og havde folk der lurede.


Og jeg kan sagtens tag mig af fritterne med hjælp fra Claus.
Men uden Claus kan jeg ikke tage mig af dem alle sammen under de her forhold.
Det er som om du ikke tænker dig helt om. At der ligger flere ting bag salget af hende.
Og jeg ved noget om fritterne. Problemet ligger mest i at han INTET vidste men bare faldt for en random han så.

Og? Der er da bestemt intet i vejen med at han er faldet for hende? Ligenu er det eneste jeg kan se er dig der ikke vil have den i huset fordi dine hunde ikke kan lide farven på den. Hvis han holder af den ilder, så må DU får det til at fungere med dine hunde

Læs længere nede..
JEG er den eneste der holder af den fritte!
Han tør ikke rigtig røre hende. Han er bange for hende.  Fordi han aldrig rigtig har fået hende sat i respekt overfor ham. Han har først igår lært ekstra fiduser til det.
Det kan være han prøver om igen. Hvis han gør det, så vi heldige og så vil jeg gerne prøve en gang til med hundene.

Kuromi

Citat fra: MCi2 Dato 15. September 2010, kl. 00:52
Citat fra: Kuromi Dato 15. September 2010, kl. 00:47
Ej men, helt ærligt altså. Så vidt jeg husker, så gav jeg dig en LAAAANG smøre/advarsel om hvad det handlede om, da du først overveje at anskaffe dig en ilder. Så du var altså ikke helt uforberedt på det her.

Jeg tvivler på at du vil blive taget særligt seriøs som ilderejer når du skriver sådan noget her. Dine hunde er ikke farve diskriminerende, og hvis de er det overfor mennesker, så er det altså noget de har fra dig. Måske kan de ikke lide pigens personlighed, who knows, men hvis du så virkelig mener at det er det bedste for hende at gå af med hende, HVORFOR tager du så ikke imod tilbuddet og giver hende til en der vil tage sig af hende? I stedet VIL du have penge for hende, og ikke kun lidt, på trods af at hun er fra dyrhandel, har kort hale, og at du egentlig ikke rigtig ved noget om hende. Det skriger ikke ligefrem af en som vil det bedste, det må du da kunne se.

Og nu skriver du at i giver op efter 6 måneder.. Er hun ikke kun hvalp? Hvor gammel er hun lige?


Jeg ved mere end du tror.

MEN! Det korte og det lange er jeg ikke ejeren af hende og kan ikke bestemme det.
Og de blev farvediskriminerende da jeg boede i morbærhaven og havde folk der lurede.


Og jeg kan sagtens tag mig af fritterne med hjælp fra Claus.
Men uden Claus kan jeg ikke tage mig af dem alle sammen under de her forhold.
Det er som om du ikke tænker dig helt om. At der ligger flere ting bag salget af hende.
Og jeg ved noget om fritterne. Problemet ligger mest i at han INTET vidste men bare faldt for en random han så.

Jeg siger ikke, at du ikke ved noget om ildere. Men fordi du har hende fra en dyrhandel, så har du ikke stamtavle på hende, ergo ved du ikke så meget, hvis overhovedet noget, om hendes baggrund og evt. sygdomme. Derfor synes jeg det virker mærkeligt at ville sælge hende for så meget, og siden du vil gå af med hende for hendes skyld, så burde det i hvert fald ikke være pengene der er det afgørende. Så burde du først og fremmest tænke over hvor hun kommer hen. Eller hvis det er din kærestes ilder, så burde HAN gøre det, og så burde han også deltage i det her.

Stephanie

Jeg håber virkeligt at sælgerne i alle de salgstråde læser denne tråd, så de kan se hvor uansvarligt det vil være at sælge en ilder til jer.

Hvis du er så syg og ofte ikke er hjemme pga det, og du allerede nu får hjælp udefra så bør du overveje om du skal have flere dyr for har du allerede nu ikke overskud til dem du har nu, så vil flere dyr jo bare give mere arbejde.

Jeg kan godt forstå hvis du er nødt til at gå af med en ilder fordi det ikke fungerer med dine hunde, men så lær dog af den erfaring du nu har fået, og indse at du ikke bør få flere før du ikke længere har de hunde du har nu.

Hunde diskriminerer altså ikke ud fra hvilken farve en ilder har  :o Det er ikke alle hunde der kan lide ildere. At dine hunde så kan med den ene ilder skal du da kun prise dig lykkelig for. Men at lade nye ildere blive prøveklud for at teste om dine hunde kan med andre ilderer er sgu synd for de ildere, hvorfor skal de blive kastebolde mellem flere hjem fordi du ikke vil se i øjnene at dine hunde ikke kan lide ildere?

Jeg havde virkeligt troet at jeg efterhånden havde set min del af uansvarlige dyreejere, men du har virkeligt toppet listen.


MCi2

Citat fra: Stephanie Dato 15. September 2010, kl. 01:02
Jeg håber virkeligt at sælgerne i alle de salgstråde læser denne tråd, så de kan se hvor uansvarligt det vil være at sælge en ilder til jer.

Hvis du er så syg og ofte ikke er hjemme pga det, og du allerede nu får hjælp udefra så bør du overveje om du skal have flere dyr for har du allerede nu ikke overskud til dem du har nu, så vil flere dyr jo bare give mere arbejde.

Jeg kan godt forstå hvis du er nødt til at gå af med en ilder fordi det ikke fungerer med dine hunde, men så lær dog af den erfaring du nu har fået, og indse at du ikke bør få flere før du ikke længere har de hunde du har nu.

Hunde diskriminerer altså ikke ud fra hvilken farve en ilder har  :o Det er ikke alle hunde der kan lide ildere. At dine hunde så kan med den ene ilder skal du da kun prise dig lykkelig for. Men at lade nye ildere blive prøveklud for at teste om dine hunde kan med andre ilderer er sgu synd for de ildere, hvorfor skal de blive kastebolde mellem flere hjem fordi du ikke vil se i øjnene at dine hunde ikke kan lide ildere?

Jeg havde virkeligt troet at jeg efterhånden havde set min del af uansvarlige dyreejere, men du har virkeligt toppet listen.

Fordi jeg bliver nødt til at gå af med en, men stadig gerne vil have en anden?

At der denne gang er læst på lektien om hva fanden der kan ske. Og alt ikke bare skal være overladt til tilfældighederne.
Der er noget der hedder at modnes.
Hun vil få det bedre et andet sted!
+ jeg er netop hjemme HELE tiden. Og har for meget tid. Men jeg kan ikke være super aktiv og løbe rundt.  Det er problemet.  Det foregår her og omkring sengen og nogle gåture eller legeture i haven.

Har du nogensinde hørt om traumer?  Hvordan ved jeg ikke.
Min far's gamle hund ville bide ALLE! unge som gamle, hvis de gik med store sorte briller. Kun fordi den kom fra en gammel mand med sorte briller der havde tæsket den.

MCi2

Men fint!
Giv mig nogle svar på hvordan jeg kan få dem til at enes!

For syntes jeg har prøvet alt hvad jeg har kunnet finde på forskellige forummer, hjemmesider og diverse.

Amazing Ferret

Hvorfor vil du absolut have en ny hvis du er så dårlig som du siger? Det giver jo slet ingen mening. Så nyd dog de dyr i har og når du har det bedre, så køb en mere. Tænk dog på dyrene i stedet for at være så egoistisk

Line

Du kan ikke tvinge dyr til at enes.

Men altså, folk her inde er jo ikke mugne over at du vil sælge hende. Du skal da bare sælge hende hvis det er det du vil. Det jeg ser folk råber op omkring er at du vil sælge hende, men samtidig leder efter en anden ilder. Det ser bare ikke godt ud, og det ligegyldig hvor latterlige ens grunde er.

PiaLyng

MCi2 - Så sæt den ilder til salg, få taget nogen billeder, find en fair pris eller giv den bort.. Du kan jo tydeligvis ikke give den hvad den har behov for. Og det kan din kæreste sq heller ikke..

Derefter synes jeg i to skal snakke grundigt om hvorledes i vil tackle at få en ny ilder, som måske ikke kan med jeres nuværende ilder eller dine racistiske chihuahuaer.

Jeg vil faktisk mene at i burde holde jer til de(n) ilder(e) i har jer nu - for det sq ikke alle hunde og ildere der kan sammen. Og synes det synd for ilderene at de skal smides rundt fordi jeres hund ikke kan li den eller ej. :)

Håber for trunten at hun finder et hjem som har tid og overskud til hende, og vil elske hende.
Og at de ikke har racistiske små hunde.

MCi2

Citat fra: Amazing Ferret Dato 15. September 2010, kl. 01:10
Hvorfor vil du absolut have en ny hvis du er så dårlig som du siger? Det giver jo slet ingen mening. Så nyd dog de dyr i har og når du har det bedre, så køb en mere. Tænk dog på dyrene i stedet for at være så egoistisk

Der er noget der hedder mig..
Og noget der hedder ham.

HAN vil af med hende..
Men ønsker sig en standart han.

Amazing Ferret

Citat fra: MCi2 Dato 15. September 2010, kl. 01:13
Citat fra: Amazing Ferret Dato 15. September 2010, kl. 01:10
Hvorfor vil du absolut have en ny hvis du er så dårlig som du siger? Det giver jo slet ingen mening. Så nyd dog de dyr i har og når du har det bedre, så køb en mere. Tænk dog på dyrene i stedet for at være så egoistisk

Der er noget der hedder mig..
Og noget der hedder ham.

HAN vil af med hende..
Men ønsker sig en standart han.

I er begge egoistiske - og du modsiger dig selv hele tiden!!!!!!!!!!

MCi2

Citat fra: Line Dato 15. September 2010, kl. 01:12
Du kan ikke tvinge dyr til at enes.

Men altså, folk her inde er jo ikke mugne over at du vil sælge hende. Du skal da bare sælge hende hvis det er det du vil. Det jeg ser folk råber op omkring er at du vil sælge hende, men samtidig leder efter en anden ilder. Det ser bare ikke godt ud, og det ligegyldig hvor latterlige ens grunde er.
Tak, et eller andet sted.

Ja, grundene er ikke de bedste. Men det er i det mindste ikke bare for sjov.

MCi2

Citat fra: Amazing Ferret Dato 15. September 2010, kl. 01:15
Citat fra: MCi2 Dato 15. September 2010, kl. 01:13
Citat fra: Amazing Ferret Dato 15. September 2010, kl. 01:10
Hvorfor vil du absolut have en ny hvis du er så dårlig som du siger? Det giver jo slet ingen mening. Så nyd dog de dyr i har og når du har det bedre, så køb en mere. Tænk dog på dyrene i stedet for at være så egoistisk

Der er noget der hedder mig..
Og noget der hedder ham.

HAN vil af med hende..
Men ønsker sig en standart han.

I er begge egoistiske - og du modsiger dig selv hele tiden!!!!!!!!!!

Egentlig ikke.