Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Ilder for første gang.

Startet af Lenac, 30. November 2010, kl. 01:36

Lenac

Hej jeg har i et par år efterhånden ønsket mig et par ildere og har endelig det der skal til for at give dem det de fortjener for at få et godt liv, men samtidig desværre også stødt på en forhindring i form af kæresten.
Han har allergi overfor rigtig mange dyr og han ved ikke om en ilder er på listen over de dyr han ikke kan tåle. Har godt nok læst et sted at de skulle være gode til for med allergi, men man kan aldrig vide med ham og det vil være uforsvarligt at anskaffe sig et dyr for så at skulle skille sig af med det igen efter kort tid.
Mit spørgsmål er derfor nu om der er nogen som ejer en ilder i århus omegn der ikke vil have noget i mod at få et par gæster for at se hvordan han reagere på disse dejlige dyr?

Venlig Hilsen Malene
xoxo Malene <3

SilverDragon

Jeg ved godt vi bor et stykke fra hinanden. Men I skal altid være velkomne til at besøge os og vores to drenge.
Vi bor i Farre, lige uden for Give. Det tager ca. en times kørsel fra Århus.

Stubba

Citat fra: Lenac Dato 30. November 2010, kl. 01:36
Hej jeg har i et par år efterhånden ønsket mig et par ildere og har endelig det der skal til for at give dem det de fortjener for at få et godt liv, men samtidig desværre også stødt på en forhindring i form af kæresten.
Han har allergi overfor rigtig mange dyr og han ved ikke om en ilder er på listen over de dyr han ikke kan tåle. Har godt nok læst et sted at de skulle være gode til for med allergi, men man kan aldrig vide med ham og det vil være uforsvarligt at anskaffe sig et dyr for så at skulle skille sig af med det igen efter kort tid.
Mit spørgsmål er derfor nu om der er nogen som ejer en ilder i århus omegn der ikke vil have noget i mod at få et par gæster for at se hvordan han reagere på disse dejlige dyr?

Venlig Hilsen Malene

Der er en del ilderejere i Århus :) så mon ikke der er en der vil åbne dørene for jer.
Jeg kender godt til det med allergi. Min kæreste kan ikke tåle hund, kat, kanin, savsmuld .. you name it. Men ilderne er ikke noget problem. Kun ca. 1 uge om året, hvor de skifter pels. Det er det eneste tidspunkt han kan mærke sin allergi på :)
Rofus, Mailo & Parkour Tello <3
rip Nico - du er elsket og savnet!

Lenac

Stubba@ Håber det er det samme min kæreste finder ud af, for hvem kan lige stå for de små krudtugler når man først har mødt dem  :S
SilverDragon@ Tusind tak for tilbudet, men lige pt har vi lidt svært ved at låne en bil (folk skal åbenbart selv bruge deres bil i december?) så jeg ved ikke om vi har mulighed for at køre så langt efter det lige nu.
xoxo Malene <3

Julbert

Mon ikke der er nogen i Århus eller omegn der gerne vil have besøg, det tænker jeg da.. Men kan det ikke lade sig gøre, så må I skam også gerne kigge forbi hos os. Vi bor et stykke væk fra jer godt nok, men vil da alligevel gerne tilbyde det.. Vi har to piger og de hilser gerne på når der kommer gæster :)

Amazing Ferret

#5
Jeg bor i Lystrup, så du skal være mere end velkommen til at komme på besøg her  :)

Jeg holder et træf den 18 dec, der kunne i komme og møde en masse ildere og en masse dejlige mennesker  :lol: :lol:

Peewit

Nu bor jeg også et stykke fra jer men i skal være meget velkommende til at kigge forbi og hilse på mine to drenge.
Wit beyond measure is man's greatest treasure. - Hvil i Fred Molly og Dora <3

Anne

Jeg bor i Aalborg, i er velkomne her, selv om der er et stykke vej.

KittAnderson

I er også velkomne her. Men ellers kunn ei tage med til træffet hos Erika, :) Det ville ihvertfald være en god mulighed.
Jeg kan gost køre ind efter jer i Århus, hvis det skulle komme til at knibe med transport.
At diskutere med idioter, er ligeså meningsløst som, at ville puste lyset ud i en el-pære.

Lenac

Tak til alle der har tilbudt at åbne deres hjem for os, for at hjælpe os med at tjekke kærestens allergi, vi har nu fundet en person i Århus som vi skal ud til i morgen, så jeg er spændt som en 5 årig på juleaften og håber virkelig at min "mand" kan tåle at være sammen med dem. Endnu en gang TUSIND TAK for jeres hjælpsomhed og jeg håber at blive en ilder ejer ingen der er gået alt for lang tid. Og at jeg så kan mødes med folk til en ilder-play-date.
xoxo Malene <3

Eliza

Ikke for at ødelægge den gode stemning. Men når man har allergi for flere ting så kan man udvikle allergi for endnu flere ting. så selvom der ikke sker noget en enkel gang kan man godt blive allergisk. Men vil så sige at jeg også har allergi for alle de ting du nævnte og flere og jeg har ikke noget problem med ilderne. Når de fælder kan jeg så godt blive i tvivl om jeg nu er blevet allergisk men det forsvinder altid igen.
Synes nu stadig det er en super god ide at tage ud og besøge nogle..
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

tzari

ville det ikke være bedre at få en ilder i ferie pasning et par dage eller en uge.  at besøge folk er jo ikke helt det samme som at bo sammen med  :)
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

Lenac

Citat fra: tzari Dato  1. December 2010, kl. 02:37
ville det ikke være bedre at få en ilder i ferie pasning et par dage eller en uge.  at besøge folk er jo ikke helt det samme som at bo sammen med  :)

Han plejer nu temmelig hurtigt konstatere om hans allergi slår ud, men det var da en lidt sikrere måde at tjekke det på ved at ferie låne en Ilder.
xoxo Malene <3

Julie Stuhr

Citat fra: Lenac Dato  1. December 2010, kl. 08:35
Citat fra: tzari Dato  1. December 2010, kl. 02:37
ville det ikke være bedre at få en ilder i ferie pasning et par dage eller en uge.  at besøge folk er jo ikke helt det samme som at bo sammen med  :)

Han plejer nu temmelig hurtigt konstatere om hans allergi slår ud, men det var da en lidt sikrere måde at tjekke det på ved at ferie låne en Ilder.

Jeg tror bare ikke alle og enhver låner deres ilder ud til nogle ikke-ildervante mennesker. Men måske er i heldige :D

Bawa

Nu ved jeg godt at i har fået tilbudet fra nogen fra Århus,
men jeg vil alligevel lige skrive at i også er velkommen her hos mig, min kæreste og vores 11 ilderbasser! :D