Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Gratis hvis du tester

Startet af LUX, 27. Januar 2011, kl. 08:51

LUX



I samarbejde med en af vores leverandører, kan vi nu tilbyde en GRATIS flaske rengøringsmiddel så længe du betaler fragten.
Det forpligter dog til en objektiv anmeldelse på vores hjemmeside, om hvad du synes om produktet, i forhold til det rengøringsmiddel du bruger nu.

Vi har selv over længere tid brugt Rodalon til at rengøre burene med, men er nu skiftet over til dette Grundrens 22 da det er endnu mere lugtneutral, meget mere drøjt og effektivt. Det vil vi gerne have bekræftet ved at få det ud til andre der også holder dyr.

Bestil din flaske her:
Grundrens 22
Vælg testkøb for at få det gratis.

OBS:
Vær opmærksom på at der er begrænsning til én flaske pr. kunde, og at du selv betaler fragten. Begrænset antal - gælder kun så længe lageret haves.
_______________________________
Venligst,
LUX Shoppen
www.lux-shoppen.dk

Sølvsten

Undskyld at jeg lige blander mig. Jeg har købt en af jer og den virker efter hensigten. Min kæreste har dog forbudt mig at bruge den da han mener at malkoden er for høj. Jeg har ikke selv forstand på det og kan ikke se på flasken mere hvad malkoden er men min kæreste mener den er på 3 og det er nok for højt i forhold til dyrerne. Ret mig hvis vi tager fejl.

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Citat fra: Sølvsten Dato 27. Januar 2011, kl. 18:18
Undskyld at jeg lige blander mig. Jeg har købt en af jer og den virker efter hensigten. Min kæreste har dog forbudt mig at bruge den da han mener at malkoden er for høj. Jeg har ikke selv forstand på det og kan ikke se på flasken mere hvad malkoden er men min kæreste mener den er på 3 og det er nok for højt i forhold til dyrerne. Ret mig hvis vi tager fejl.

jo hvis den er det vil jeg også sys den er for høj.. jeg vil kune bruge den hvis den er 00-1

LUX

Hm..
Det tyder til at i har lidt bedre greb på malkoder, klassifikationer osv.
Jeg kan ummidelbart ikke finde nogen MAL-kode på varen, men jeg vedhæfter lige produkt databladet her så i kan kigge nærmere:

http://lux-shoppen.dk/2.pdf

Her står div. info som i måske kan bruge til at afgøre det?

Producenten beskrivelse:
CitatSvanemærket stærkt alkalisk grundrengøringsmiddel uden farve og parfume til særlige krævende rengøringsopgaver. Råvaresammensætning gør det meget effektivt, og det fjerner selv de mest genstridige belægninger af snavs og smuds. Grundrens Green er velegnet til såvel manuelt som maskinelt brug.
_______________________________
Venligst,
LUX Shoppen
www.lux-shoppen.dk

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Hmm nej jeg kan heller ike finde en mal kode på det du har lagt ind..

Sølvsten

#5
Jeg købte den netop fordi den var svanemærket. Hvis du kigger der hvor der orange kryds er, står der en malkode som f.eks. 00-1 Jeg kan desværre ikke se koden mere men min kæreste mener den er på 00-3 men prøv lige at kigge. Du kan læse mere om malkoder her: http://www.damsonpaint.dk/Malkoder.htm Det er ikke for at lave ballade og genere dit salg. Det er for at hjælpe og for at vi kan gøre det bedste for vores dyr.

Jeg har lagt et andet link ind: http://www.damsonpaint.dk/Malkoder.htm

Anne

Grundrens er normalt i den "slemme" ende. Personligt bruger jeg kun rengøringsmidler hos dyrene som man ville kunne gøre sine skærebrætter rent med, for de slæber jo deres mad rundt på gulvet og spiser derfra.

Som christel også siger så er det ikke for at skyde noget i sænk overhovedet, for det er da helt sikkert lækkert at lux prøver at finde et godt rengøringsmiddel og også rigtigt fedt at man kan prøve en flaske gratis!

LUX

#7
Jeg vil lige indskyde at jeg overhovedet ikke tager det som klantring!
Syntes det er fedt at i er obs på det..
Hvis det er sådan at det er farligt skal vi jo ikke længere have det i sortimentet..
Det er jo bl.a. derfor vi vil have det ud til andre og få tilbagemeldinger på det..

Selvfølgeligt er det jo sådan at nogle folk er mere sarte inden for kemikalier end andre, og det skal der selvfølgeligt også være plads til, men som jeg lige umidelbart ser det, er der ikke nogen MAL kode ved X-set (vedhæfter lige et billede)
Der står lokalirriterende, som jo er klart når det er et så koncentreret rengøringsmidel.

Jeg har sendt en mail til producenten for at finde ud af om der er nogen MAL kode men kunne forestille mig at den er ret lav.
i forhold til den vejledning der bliver linket til her i tråden, og sammenlignet med beskrivelsen i databladet, så burde det være 00-1 eller 00-2

Der står iværtfald i produktarket at det ikke afgiver nogle farlige dampe, men at man skal passe på ikke at indånde spraytåger. Det der måske kan få den op på 00-2 er at det kan skade ved øjenkontakt da det er så alkalisk som det er..

Vi afventer svar fra producenten :)
Jeg kan dog sige at vi selv har brugt det i over et år, uden bivirkninger på hverken os selv eller dyrene.. . Sofie er lige frem multiallergiker, og kan bedre tåle det end Rodalon..
_______________________________
Venligst,
LUX Shoppen
www.lux-shoppen.dk

Sølvsten

Hvor er det rart at du tager det alvorligt. Jeg håber at, når du får en tilbagemeldning fra producenten, det bare er os der er for forsigtige. Jeg tror at det var det orange kryds der i sin tid satte alarmklokkerne i gang hos min kæreste som har arbejdet med den slags. Han har så lige oplyst mig at der er kommet nogle nye EU afmærkninger, så man vist ikke bruger mal koder mere. Men alt det ved producenten jo. Glæder mig til at få et svar.

LUX

Så er der svar fra producenten..
Man bruger egentligt ikke MAL koder til andet end maling, men det er en skala til at definer hvilken beskyttelse man bør bruge når man bruger et produkt. Grundrens er gennerelt, som Anne siger, i den "grove" ende, og det er det her også.. lidt.. MAL koden er 0-3 men for at opnår svanemærkningen skal den ligge blandt de mildeste i sin klasse.

Til dem af jer der ikke bryder sig om at bruge et produkt der er så kraftigt, er vi nu i gang med at teste et andet produkt, fra samme producent, som er mildere, og stadig svanemærket.

Desuden arbejder vi på at få begge versioner af midlet i mindre flasker... 1L strækker til ca. et halvt år her hjemme, og vi har altså mange dyr og store bure.. Jeg ville skyde på at en af de nye små flasker der er på vej (250ml) ville kunne række i næsten et år hvis man bare har ét bur!

Men men.. vi afventer spændt :)
Det er fedt i gjorde os ompærksom på det! Det har resulteret i flere valgmuligehder og et endnu bredere udvalg :)
_______________________________
Venligst,
LUX Shoppen
www.lux-shoppen.dk

Sølvsten

Tak fordi du undersøgte det. Er spændt på det nye produkt.

LUX

Har lige hurtigt testet det nye produkt (som hedder Unirens 21) og det virker til at være stort set lige så effektivt..
Buret jeg fik vasket var ikke helt så beskidt så det er lidt svært at sige om det er lige så godt til at tage de slemme steder, men det er iværtfald lige så duftneutral og stadig svanemærket.
MAL koden kommer senere... (Tror producenten er ved at være lidt træt af mig, men også glad for at folk går op i hvad de bruger..)
Som noget nyt kan man nu får begge midler i små flasker af 250ml

Og som en lille OT godte, kan man nu også få melorme i store portioner (50gr eller 230gr) til en god pris! :)
_______________________________
Venligst,
LUX Shoppen
www.lux-shoppen.dk