Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

Fritte søges

Startet af TupernaogMikkel, 18. Februar 2011, kl. 16:37

TupernaogMikkel

Mig og min kæreste vil meget gerne have en fritte/ilder. Den må meget gerne være bide- og bakketrænet, fordi vi ikke har haft én før og vil gerne starte lidt nemmere. Vi har prøvet at finde én der vil sælge os en fritte/ilder i lang tid men uden held. Vi bor sammen i en lille lejlighed i Hasle, Århus V og er begge to under uddannelse. Så hvis du har en fritte/ilder som har brug for et godt hjem må du meget gerne skrive til os.  ;)

Med venlig hilsen
Tuperna og Mikkel :)

SilverDragon

Tror det vil være en rigtig god ide at besøge nogle ildere ejere i nærheden af jer for at få en masse viden inden I anskaffer jer en ilder.
Der ud over så vil det være en god ide at skrive her i hvad I kan tilbyde jeres kommende ilder og hvilke andre forventninger/krav I har til ilderen!

AnneME

Kan kun gi sliverdragon ret :-)  kom ud og se/mød nogle. Det giver et helt andet billed. Jeg blev choket over deres opførelse første gang jeg fik en af mine hjem.

TupernaogMikkel

det er selvfølgelig rigtigt :)
det tror jeg er en rigtig god idé. tak for det :-) så prøver jeg at finde nogen.

Dark Crystal Ferret

Der er ikke rigtig nogle der har hvalpe lige nu. Ved at Maja ( Heartbeat-Ferrets)  har nogle hvalpe fra sidste år endnu. Men de er jo faktisk voksne nu, så det ved jeg ikke rigtig..

Ellers så kan i se her hvad opdrætterne herinde fra har af hvalpeplaner i år.

http://ferretopia.eu/index.php?board=14.0

Og der går ikke længe før vi begynder at få de første hvalpe. Ved der er en, måske flere tæver, der allerede er parret op. Vi har en tæve i løb lige nu vi går og venter på er klar til parring. Så der går nok ikke så længe før hvalpetrådene også begynder at komme op :dans:

Men personligt ville jeg også gerne som opdrætter vide om i har tiden til en evt. hvalp. De kræver meget tid, og udefra i skriver i begge to har en uddannelse i er ved at tage, ville jeg da gerne vide hvor meget tid der ville være til hvalpen i fremtiden.
Ligeså er det som også sagde tidligere i tråden godt at besøge nogle med ilder, evt den opdrætter man ønsker hvalp fra, inden man køber ilder. Så man ligesom kan få et indblik af hvad det er for et dyr man går ind til at få. Ilderen er bestemt ikke det nemmeste dyr på jorden at have. Og det er også vigtigt i er sikre på i har økonomien til det.
Så i har penge til at tage til dyrlæge hvis ilderen bliver syg, og når den skal have sine vacciner og hvad der ellers kan komme.

Men håber i finder jer en sød lille ilder, og held og lykke med det  :)

lille_jill

Husk at ilderen kan blive et dyrt bekendtskab. Især hvis man er under uddannelse og ikke har så mange penge.

Lenac

Citat fra: TupernaogMikkel Dato 18. Februar 2011, kl. 17:52
det er selvfølgelig rigtigt :)
det tror jeg er en rigtig god idé. tak for det :-) så prøver jeg at finde nogen.

Jeg bor i viby j, hvis i er interessert kan i smide en PM til mig , vi kan nok godt finde ud af at i møder nogle ildere...
xoxo Malene <3

PiaLyng

Kender Rainbow ferrets fra Århus - og hun har planlagte kuld i år..

Men ellers kontakt Mette - Evergreens ilder. Hun har måske den rette for jer.
Hun er godt nok fra nordjylland Og det nemmest at få fat i hende over mobil.. enten ring eller sms.

Namilla

#8
Og I skal overveje om I stadig har tiden til ilderen, når I begge er færdige med at studere og skal have fuldtidsarbejde. Ilderen vil stadig kræve mindst 4 timers aktiv udetid om dagen...

Og så vil jeg mene, at en voksen måske er et bedre valg, hvis I forventer at den skal være bide- og bakketrænet. De seriøse avlere starter arbejde med at bide- og bakketræne, men der skal stadig gøres meget og følges op på det (og man må forvente en del smuttere i starten), hvis man får en hvalp. Når man så lige har lært ilderen det, så bliver den teenager, og så kan man starte forfra igen...
Så jeg synes I skal overveje en ilder på over et år, som er neutraliseret og godt opdraget... det vil give Jer den bedste start.

AnneME

Citat fra: lille_jill Dato 18. Februar 2011, kl. 18:00
Husk at ilderen kan blive et dyrt bekendtskab. Især hvis man er under uddannelse og ikke har så mange penge.
ja for den :) vores dyrhandle havde heldigvis 100 kr rabat på foder til katte, så købte nogle kg. :)

du må også meget gerne komme her-. Er kun en PM væk :lol:

AlisVolatPropiis

Foder er den mindste bekymring ang. udgifter ved ildere :)

Dyrlæge koster kassen, de kommer nemt til skade, og bliver også nemt syge. En god dyrlægekonto med mindst nogle tusinde på er påkrævet :)

Men jeg vil sige som Namilla, en voksen er bedst at starte ud med, selv disse kan bide -i starten for at teste folk af, men alle ildere vil nappe i leg :) så helt uden skrammer til tider slipper man som regel ikke. :) bakken rammer de også kun engang imellem, medmindre man er meget heldig og en ilder der flytter hjem kan også blive forvirret og ramme forbi :)

Men velkommen til :D og håber i finder jeres drømmeilder -husk dog de har bedst af at være to, ellers bliver de nemt ensomme...

Bawa

Hej, og velkommen! :)
Hvis i har lyst, må i gerne komme herhjem et smut, og kigge/gramse på mine 10 ildere.
Jeg bor selv i Århus, dog i Nordbyen, men det er stadig tæt på. Så kan i få lov at opleve hvordan det er at have ildere.
Her er lidt for en hver smag - både af farver og personligheder.

TupernaogMikkel

Tusind tak for alle svarene. Vi har fundet frem til at komme og se nogle ildere og lige lære dem at kende før vi får en.  :) jeg skriver en mail til den vi gerne vil komme og besøge :)