Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Blue Eyed White (BEW)

Startet af Beate, 2. September 2011, kl. 15:59

Beate

Leste gennem farver for V.I.P i Marts, og ser du kan melde op BEW! What? :P Har noen herinde en BEW? Det har jeg aldri hørt om før
Venlig hilsen Beate, Felix, Linus, Mink og Luke

Dark Crystal Ferret

#1
En BEW er en ilder der er helt hvid med blå øjne. Vi har DEW og BEW og det er begge to en helt hvid ilder med mørke øjne. DEW (Dark Eye White) er en helt hvid med sorte øjne og en BEW (Blue Eye White) er en hvid ilder med blå øjne.
De må ikke have nogen mørke eller brunlige hår overhovedet! Ellers er det i danmark en silver!

Vi har en herinde der har en BEW ja. Det er Bawa (Anja) fra Rainbow Ferrets der har en pige.
Men ellers er de meget sjældne og ikke så lette at få fat i. Mener også kun vi har Bawa der har en her i danmark - endnu da :P

Anne

teknisk set kan en ilder ikke have sorte øjne :P De kan være brune dog og se sorte ud.

Dark Crystal Ferret

Ja ja ja ja ja Anne - du har ret. Men det hedder black eye white ik. Og skal man forklare det så er det jo over sat sorte øjne hvid :P
Men det er rigtig det teknisk set er brune og ikke sorte. Og med hensyn til blue eye white så er de altså så blå jo..  :fnis:

Anne

Det hedder en dark eyed white faktisk... :fnis:

Beate

Tak for udfyllende svar  :fnis: de høres fascinerende ud ivertfall <3
Er det flere i Sverige måske?
Venlig hilsen Beate, Felix, Linus, Mink og Luke

Anne

#6
det tvivler jeg på. Men holland og tyskland har en del fancy opdræt. Dog ikke noget jeg personligt ville anbefale (men smag og behag er forskellig).

Beate

Njaaa, "fancy" farver er noget jeg også vil være forsiktig med. Skal nok noget research til for at finde en med gode linjer kan jeg se for mig.
Men måske en vakker dag :) jeg har det med å bli fascinert af de her lidt specielle farvene.
Venlig hilsen Beate, Felix, Linus, Mink og Luke

Eliza

Citat fra: Beate Dato  7. September 2011, kl. 23:21
Njaaa, "fancy" farver er noget jeg også vil være forsiktig med. Skal nok noget research til for at finde en med gode linjer kan jeg se for mig.
Men måske en vakker dag :) jeg har det med å bli fascinert af de her lidt specielle farvene.

hehe held og lykke, de findes ikke med gode linjer ;)
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Amazing Ferret

Citat fra: Eliza Dato  8. September 2011, kl. 15:16
Citat fra: Beate Dato  7. September 2011, kl. 23:21
Njaaa, "fancy" farver er noget jeg også vil være forsiktig med. Skal nok noget research til for at finde en med gode linjer kan jeg se for mig.
Men måske en vakker dag :) jeg har det med å bli fascinert af de her lidt specielle farvene.

hehe held og lykke, de findes ikke med gode linjer ;)

Har du undersøgt det siden du ved de ikke findes?

Bawa

Citat fra: Eliza Dato  8. September 2011, kl. 15:16
Citat fra: Beate Dato  7. September 2011, kl. 23:21
Njaaa, "fancy" farver er noget jeg også vil være forsiktig med. Skal nok noget research til for at finde en med gode linjer kan jeg se for mig.
Men måske en vakker dag :) jeg har det med å bli fascinert af de her lidt specielle farvene.

hehe held og lykke, de findes ikke med gode linjer ;)
Det tager jeg faktisk ret personligt det der, Eliza :S

mette11

Det kommer vel også an på hvad man definerer som gode linjer!  ;) Gode linjer er dem som passer med ens avlsmål (eller mål for kæledyr) og eftersom det er forskellige hvad folk vil med deres avl, ja så er det jo forskelligt hvad man definerer som gode linjer!

Amazing Ferret

Ja det er forskelligt hvad folk definere som gode linjer  :D Og der skal være plads til vi er forskellige....men at komme med den påstand at de ikke findes....det er lige groft nok og jeg forstår godt Anja føler sig trådt på

Dark Crystal Ferret

#13
Citat fra: Amazing Ferret Dato  8. September 2011, kl. 16:45
Ja det er forskelligt hvad folk definere som gode linjer  :D Og der skal være plads til vi er forskellige....men at komme med den påstand at de ikke findes....det er lige groft nok og jeg forstår godt Anja føler sig trådt på

Sad faktisk og tænkte det samme må jeg indrømme. Jeg mener da at den BEW anja ejer har en rigtig flot tavle i forhold til så mange andre. Og dertil vil jeg da også sige at vores Pixel Lionheart´s morfar er en DEW angora som er 8 år gammel og stadig i live - Men det så stadig en dårlig linje eller hvordan skal jeg forstå det?

Oy

Er der nogle der har billeder af disse BEW ildere? Eller link til opdrættere? De lyder fantastisk smukke - Dem ville jeg virkelig gerne se... Jeg troede slet ikke ildere kunne have blå øjne =)