Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

Hvilke bur er ''Buret!'' (-:

Startet af Laura, 17. Marts 2012, kl. 18:42

Laura

Jeg leger med tanken om at holde ilder/fritte og vil nu bare fyldes med viden.  :-$
Og et af de spørgsmål jeg ikke, har kunne finde svar på er: Hvor stor må tremmeafstanden være? Lad os gå ud fra en hvalp og hvad den kan mase sig ud imellem. (Da jeg ikke har bestemt mig for, om jeg starter med hvalp eller voksen. Eller hvis jeg får flere senere hen?)
Jeg syntes de her bure ser store og skøøøønne ud. Men men.. kan en hvalp ikke få klemt sig igennem?

* http://www.zooplus.de/shop/nager_kleintiere/kaefige_freigehege/frettchen/80cm/94833
* http://www.zooplus.de/shop/nager_kleintiere/kaefige_freigehege/frettchen/80cm/94815

Send gerne link med det bur, i har mest glæde af og der hvor i har købt det. Jeg er nemlig på bar bund ang. at købe på udlandske hjemmesider og ved derfor ikke hvor de billige, med gode burer er. Jeg kan kun finde Zooplus og kender mest til dem. + det er det jo billigt, som jeg syntes er lidt .. ''fint''.  ;)

Ja, der skal vel spørgsmål til, for at blive klogere?  :)
- Meeeen.. jeg har nu også i tankerne at finde folk, der kunne tænke sig besøg og få indtryg og viden den vej fra!   :)

Anne

nr 2 er et bedre bur, ¨både fordi det er større og også fordi der er meget mere mulighed for bevægelse. Jeg har selv nr 1, og bruger det KUN til ferie og udstillingsbur. Der er jo ikek meget sjovt for en ilder i at rende op og ned af de trapper der, hvorimod det andet faktisk har mere plads de an gå rundt på.

Tremmeafstanden bør ikek være for stor til en hvalp, men begge de burde der burde være ok.

Dark Crystal Ferret

#2
Jamen du har faktisk linket der af det utilmative bedste ilder bur hvis du spørger mig (Bur nr 2). Det er let at indrette, let at rengøre, og der er mange muligheder i det her bur, jeg ikke syndes jeg har mødt hos de andre bure vi har brugt. Derfor bruger vi også kun det her bur nu.
Om en hvalp kan komme igennem tremmerne? Så skal det ihvertfald være en meget lille hvalp. Jeg vil måske sige en 4 - 6 uger gammel hvalp måske kunne komme igennem. Men der er de jo slet ikke salgs klar. Så nej, det vil jeg ikke tro vil blive et problem. Vi har haft 5 små hvalpe på 7 uger gående nederst i sådan et bur her, dengang vi havde vores første kuld. Der satte jeg dem ind i den nederste del når jeg rengjorde deres hvalpegård, for så at komme dem tilbage i den når den var færdig. Og de 5 kunne ikke, så tvivler som sagt på at ældre hvalpe vil kunne.

Men det er et lækkert bur det der, og det er på min top 3 over bedste ilderbure. Så det kan du sagtens købe til en kommende ilder :)

Laura

Så er det vel bur nr. 2 det må blive!  :dans:
1000 tak for jeres svar! Lyder som om det bur, er værd at købe. Nu vil jeg bare håber tilbudet på det holder lidt endnu.  ;)

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Vi har også skiftet alle vores bure ud med bur nr. 2 og har haft dem i lidt over et år!
Vi et super glade for dem da de er nemme at gøre rene og praktiske i str og at indrette!
Eneste minus et at kvaliteten på opdelingspladerne ikke er fantastiske!
Man skal være lidt forsigtige med dem når man klikket dem af og på, ellers knækker de let!

Mewz

Vi har begge to - og jeg synes det første er alt for lille. Da vores to gamle ildere - som i øvrigt var meget små - var meget oppe i alderen, fik de det som sovebur og det fungerede ok. Det er dog træls med de meget små etager.

Julius, som vi har nu, er meget større - alt for stor til det første, selvom han er alene. Vi har købt toeren til ham og er rigtig glade for det - grundet den ekstra plads og mulighed for at lave hele etager. Ville nok have det svært med at have mere end én ilder i det.
~ Isis Ronja
Julius (3/5-14),
Freja (5/7-11) og
Lusen (12/04/11) i hjertet. Vi savner jer!

the bird

vi foretrækker helt klart også bur nummer to :)

Laura

Så må jeg passe på med hylderne, men ellers lyder det som om jeg har fundet buret.  :dans: -Så mangler jeg bare indenholdet.  ;)

AlisVolatPropiis

Jeg har det samme bur -og jeg elsker det, det er bare så nemt at tage pladerne ud og gøre rene -men ja pas på dem, de er lidt sarte :)
-og det er ikke et tilbud :D -de skriver noget som bedst kan oversættes som "vejledende udsalgspris 199" men hos os....129 :) n

englefugl

Jeg synes personligt at dette er det bedste :)

http://www.zooplus.de/shop/nager_kleintiere/kaefige_freigehege/frettchen/80cm/93279

Men det er mest på grund af størrelsen. Det er næsten det største man kan få tror jeg :) Jeg har også det i andre snakker om. Og det synes jeg er ret småt, men det er helt klart meget nemmere at komme til i. Der er furet tower ret så stort og klodset og besværligt at komme til i. Men det er pladsen jeg godt kan lide, og hvis man kun har 1 ilder så er det andet bur nok bedre. :)

Mosegrisen

Øhm.. hvilket bur er bur nr. 2? Når jeg trykker på linket, kommer jeg til en oversigt.. Er der nogen der gider finde det omtalte bur og linke det igen?

lille_jill

#11
Af uvilkårlige årsager, så er folk vilde med det furet tower halløj. Nu har jeg haft et halvandet år hjemme hos min mor og hold kæft jeg hadede det skrummel. Det var så grimt at have stående! Men når det skulle gøres rent tog det bare en krig. Godt nok har jeg ikke så lange arme, men den eneste måde jeg kunne finde ud af at gøre det rent var, ved at stikke hele overkroppen ind gennem lågen for at skrubbe på bunden. Desuden syntes jeg plastikbunden var elendig, fordi det var umuligt at gøre den 110% ren ved bare at skrubbe på den. Vi ved jo alle at 1 ilderlort det forkerte sted starter en sand bæ-lavine og med den bund og burets kvadratiske størrelse, så blev det bare en pest. Lige dér var jeg sgu glad for, at jeg ikke er voldsomt stor og kunne bruge den samme indgang som ilderne ved rengøring, ellers havde jeg kylet dyr OG bur direkte ud af vinduet. Desuden syntes dyrene det var så umådeligt sjovt at jeg var inde i deres bur, at de gjorde alt for at sabotere rengøringen. Men så blev de da i det mindste underholdt  :lol:

Kan slet ikke beskrive den lettelse det har været at flytte og selv bygge mit bur, så jeg kan stå op og gøre det rent !

Tidsforbrug på Furet Tower-rengøring: 60 minutter - hvor buret så stadig lugtede bagefter.
Rengøring af nyt bur: 10-15 minutter - helt lugtfri bagefter.

Eliza

grunden til jeg synes det er et af de bedre bure (hvis man absolut skal have sin ilder i bur) er at gulvpladsen er en del større langt de fleste andre bure og der er god plads til at hænge en masse køjer :)

Men ja ikke så let at rengøre, men man kan jo lige klikke bundene af og tage dem med ud i bruseren ;)
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

lille_jill

Ja, hvis ikke buret står inde i et hjørne oppe på et værelse på 1. sal, hvor der kun er badeværelse i stueetagen ;) Tror ikke engang at buret kunne komme ind på badeværelset overhovedet. Jeg slæbte dog det hele ud på plænen og gav det en tur med haveslangen inden jeg flyttede. Men det er jo også et heldagsprojekt.. og tror btw stadig at det lugter.

Dark Crystal Ferret

Citat fra: Mosegrisen Dato 15. August 2012, kl. 17:16
Øhm.. hvilket bur er bur nr. 2? Når jeg trykker på linket, kommer jeg til en oversigt.. Er der nogen der gider finde det omtalte bur og linke det igen?

Jeg går udfra der må være tale om dette her bur, da jeg kan se på min egen tekst øverst i tråden, at det er det bur vi har.



Problemet med dette her bur (og grunden til det ikke er på linket øverst i tråden mere) er at det vist pt er udsolgt.  Det er, hvad jeg ved af, kun er Zooplus der sælger det. Og det svinger hvornår de har det hjemme og ikke har.

Så er det det bur man gerne vil have til sine totter, er det bare med at holde øje løbende med Zooplus om hvornår det ligger på hjemmesiden. Nogle gange er man heldig og så har de dem hjemme igen. Og ellers så er det bare at vente... 

Men jeg kan se at trådstarter har sat buret her til salg igen, og det er det samme. Udfra hvad jeg lige kan se er det vist heller ikke solgt endnu. Så hvis du godt kunne tænke dig det her bur, så kan du da måske finde ud af noget med Laura :)
http://ferretopia.eu/index.php?topic=7372.msg129526#msg129526