Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

Hendes Midlertidige bur :)

Startet af Minni, 12. April 2012, kl. 21:00

Minni

Ja, eftersom jeg kun havde 1½ dag til at forberede mig til at få Ilder hjem, har jeg ikke nået at få bestilt et bur og ting til hende, så hun må nøjes med Chinchilla'ernes gamle bur, lidt rottehylder, lidt af marsvinenes huler og lidt af kattenes legetøj, indtil jeg får andet hjem.. :$

Jeg har søgt lidt på nettet og fået lidt inspiration, kan dog godt se min burindretning er lidt "rottepræget" :$
Her er et par billeder af buret (så håber jeg at det er okay, ellers må jeg godt nok skynde mig imorgen, med at få indrettet det om.. *pyyh*.. :$).

Hele buret:


Den øverste del:


Den nederste del:

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Det ser da meget godt ud umiddelbart! Det trro jeg nok hun skal finde sig til rette i ;) Hvor skal hun drikke fra?

Minni

Efter billedet blev taget, kom jeg i tanke om vand.. og jeg har sat en lille vandskål, på den ene hylde, ved foderet..  :)
men jeg har set nogle billeder hvor det lignede at de havde en alm. gnaverflaske at drikke af, kan det være rigtigt?
i såfald, så ville det være mere praktisk at sætte sådan en ind til hende istedet.. :)

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Citat fra: Minni Dato 12. April 2012, kl. 21:19
Efter billedet blev taget, kom jeg i tanke om vand.. og jeg har sat en lille vandskål, på den ene hylde, ved foderet..  :)
men jeg har set nogle billeder hvor det lignede at de havde en alm. gnaverflaske at drikke af, kan det være rigtigt?
i såfald, så ville det være mere praktisk at sætte sådan en ind til hende istedet.. :)

Det kan du godt ha! Jeg er ike fan af vandflasker da jeg sys det er mere naturligt for ilderen at drikke fra skål, og så har jeg ikek fundet en flaske endnu der ikke er utæt:O(
Men jeg tror hurtigt du finder ud af at en skål på hylden er træls! Ildere har det med at mene at vand da ikke skal være i skålen men helst væltes ud over det hele ;O) JEg bruger kun skåle der kan skrues fast på burets tremmer...

A_M_T >Team Unique Ferrets<


Malou

Det ser da hyggeligt ud :D Tror hun bliver glad for det

De kan godt lære at drikke fra en gnaverflaske, men jeg fik af vide, at de kunne finde på at bide i den og skade deres tænder ved det :SS

mette11

Ja du skal passe på at ilderen ikke smider vandet ud over det hele - det er der mange som gør. Men prøv dig frem og se hvad der virker. Nogen drikker af flaske, andre af skåle.

Buret ser fint nok ud. Lidt småt, men så længe det er midlertidigt, så er det fint nok. Det vigtigste er at der er nogle gode sovesteder og toilet, mad og vand.

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Jeg sys ikke det er småt til en enklt ilder hvis den bare skal sove der om natten og når man ikke r hjemme! Men der har folk nok meget forskelige standarter ;)

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Citat fra: A_M_T >Team Unique Ferrets< Dato 12. April 2012, kl. 21:30
Jeg sys ikke det er småt til en enklt ilder hvis den bare skal sove der om natten og når man ikke r hjemme! Men der har folk nok meget forskelige standarter ;)

Misforstå mig ikke! det er selvf. at foretrække større. Men jeg ville ikke ha dårlig samvittighed over at bruge det bur til en enkelt basse!

Minni

Jeg har nu sat den store model af denne flaske ind i buret, så det er klar til imorgen.. <3
http://www.zooplus.de/shop/nager_kleintiere/kaefigzubehoer/traenken/traenken/5298

Alle mine bur dyr har denne flaske og har ALDRIG oplevet problemer med at den har været utæt eller at den er blevet "ædt" som nogle af mine "almindelige" flasker er blevet.. :)

(Den skål jeg havde sat ind, sad også fast i tremmerne, men ikke så godt, da det er lavet til et bur med vandrette tremmern, og det her bur har lodrette :p ).

buret har ca. de her mål: H: 140cm(Kun med det som bliver brugt til bolig, altså uden ben og tag) L:120cm D: 60cm :)

englefugl

Jeg synes det ser rigtig hyggeligt ud :) Og jeg synes også at den drikkeflaske er den bedste der er ;) Jeg bruger den lille model til mines transportkasser.

Anne

jeg bruger også den flaske, har lidt blandede erfaringer med dem. Har prøvet skåle og drikkeautomater og det skal graves i, flyttets, væltes osv. Men det er meget forskelligt.

katja74

Anton, Silas, Emil & Sylvester
Stjerner på himlen R.I.P. ... Tøzen & Carlos

Eliza

har nu også haft en der synes det var evigt sjovt at ligge på ryggen og slå på vandflasken så det hele løb ud alligevel + det larmede virkelig meget  :lol: så vandsjask ka de altid lave  :fnis:
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

AlisVolatPropiis

Det er et fint bur :D og hun vil sætte pris på din "rotte"indretning -den er meget ilder relateret også :D

Diskussion omkring vandflasker og skåle, kan være tjah...skal vi sige ligegyldig? der er fordele og ulemper ved alt (Personligt -og JA! jeg er bare sådan en der skal sige min mening :lol: så foretrækker jeg vandplaskeri i skåle, frem for brækkede bisser -og det gør min pengepung også) men nu er det de færreste der brækker tænderne, man skal bare ikke være blind overfor risici :)

Men...det jeg ville sige er, det vigtige er altså hvad hun er vant til! min erfaring siger mig de har nemmere ved at omstille sig fra flaske til vandskål end omvendt, og jeg har også en zippy flaske i min transportkasse, men jeg må indrømme jeg ikke er sikker på om de fatter konceptet -så du bør nok sikre dig hun kan finde ud af den og får det vand ud af den hun har behov for...før du går i seng :)

Btw. Stort velkommen og tillykke -held og lykke og alt det der :P

Trine aka Musling på GF :)