Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Udendørsbur/voliere på altan??

Startet af rogueangel, 11. September 2012, kl. 21:31

rogueangel

Hej jeg har ik prøvet at bygge et udendørsbur før, så villle spørge jeg lidt om gode ideer;o)

Jeg ville bygge lave det udendørsbur/voliere næsten lukket på nær i den ene side så der kan komme lidt luft ind, men ik så der k træk ind...Men hva skal jeg gøre med pladerne som skal bygges med? Skal jeg male dem osv få at holde fugt osv ude? Og hva med bunden?

Håber i har nogle gode ideer til et isoleret bur..
Ps: det er til mine forhåbelige to nye ildere i det nye år;o)

Barky

Da jeg i sin tid (helt tilbage til 2004!) byggede et udendørs bur til mine ildere var det med MDF plader som jeg spraymalede.
Jeg lod pladerne dække 2 hele sider af buret og der var net på de 2 andre sider. Derudover var der 3 etager i buret og i den nederste etage var der jord oven på fliser.
Hylderne/etagerne lakerede jeg med skibslak og jeg ombyggede en trækasse til en hule og isolerede den med pladevat og stof samt jeg lagde tæpper i hulen.

Mit største problem var at holde vandet frostfrit, det lykkedes aldrig helt, så jeg var ude flere gange dagligt og skifte vandet i flaskerne. Samt at de havde et kar med vand på den ene hylde.

Af hængekøjer brugte jeg kun de allertykkeste og isolerede.
Jeg sørgede for at sætte buret således at de sider hvor mdf pladerne dækkede hele siden var placeret hvor vinden oftest kom fra.
Bla bla bla.... Hilsen Julia