Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

Udstillingsdyr

Startet af Amazing Ferret, 22. Oktober 2008, kl. 19:38

Amazing Ferret

Jeg kom til at snakke med Vivian om det er ok at sælge sine dyr hvis man ikke vinder noget på udstillinger med dem.

Altså hvis man nu plejer at vinde en masse rosetter og så lige pludselig kan det dyr bare ikke vinde og så sælger man det, for nu er det jo ikke noget værd

lille_jill

Hvis man gør sådan noget, så burde man da slet ikke have dyr. Det handler jo ikke om udseendet, men om dyrets personlighed.

Malene

Absolut ikke!

Citat fra: lille_jill Dato 22. Oktober 2008, kl. 19:40
Hvis man gør sådan noget, så burde man da slet ikke have dyr.
^hvad hun sagde.
Logic is the beginning of wisdom, not the end.

Amazing Ferret

Jeg er helt enig...desværre sker det jo med de fleste dyrearter, men det er da en syg holdning at have

Winther Ilderen

Jeg syntes heller ikke det er ok. Jeg har mine dyr fordi jeg er glad for dem. Skulle de så vinde noget på udstilling er jeg glad for det, men det er ikke derfor jeg har dem. Jeg deltager på udstilling for hyggen og spændingens  skyld.

tzari

så det grumme tilfælde i katte verdenen hannen havde liige fået 9 kuld blevet europa champion og ww sønnike var tæt på men fik ikke lgie de sidste certfikater men fik da også lige 6 kuld. ergo kunne ikke opnå mere og så blev da da solgt ud som kæl begge 2 og en ny af hans sønner (SAMME mix som den anden søn) overtog pladsen som udstil og avls kat.... det er direkte sygt at man kun beholder dem mens de vinder på udstilling men ses desværre tit  :'( Eller det er meget belejliget det er dem der ikke vinder mere/ikke kan opnå mere der pludselig sælges  >:\ >:\
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

Amazing Ferret

Det viser jo bare lidt at nogle folk ikke er interesserede i selve dyret, men kun udstillinger.

Jeg synes da også det er sjovt at tage på udstilling, men det er altså ikke mit liv og jeg har ikke behov for at vinde og komme med på ALLE udstillinger der er i Norden. Og jeg kunne aldrig finde på at sælge mine dyr bare fordi de ikke kan vinde noget.

Jeg tager til udstilling fordi jeg synes det er hyggeligt og jeg forventer aldrig at jeg vinder, men vinder jeg er det da kun en ekstra lille gevinst og hvis jeg vinder, så er en 4.plads lige så god som en 1.plads :D

tzari

ved katte kan du jo også købe en udstilling kat det koster så mere end en til kæl (hvilket er lidt ironisk for du aner ikke om den pludselig vokser forkert til så en del gør heldigvis ikke men udvælger den med udstil potentiele)
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

Anne

Indenfor marsvin og kaniner er det ret normalt. Kaniner kan endda ende med en slagtning (til glæde for en ilder måske).
Men ilderudstillinger er jo slet ikke i nærheden af andre dyreudstillinger og ildere er en anden type dyr. Jeg ville have meget lidt respekt for et meneske der gjorde sådan med ildere hvor jeg måske godt kan forstå det hos kaniner. Selv om det måske virker lidt koldt et eller andet sted.