Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

en bog ?

Startet af Lea, 10. December 2008, kl. 17:54

Lea

Skulle vi ikke alle lave en bog om ildere og dele vores erfaringer, evt fortælle om ildere efter egne erfaringer.

Synes nemlig ikke at der er såen nogle bøger om ildere . Skulle ind og låne bøger idag og spurgte efter bøger om ildere men der var nogle enkle , men ikke nogen jeg selv lige kunne bruge . kunne man ikke lave en bog (en rigtig bog) hvor vi skrev vores forskellige erfaringer og viden ? Nu når folk ikke har så meget viden og erfaringer med ildere . så kan dem som anskaffer sig ildere også læse før (hvis de så gider)

Men jeg synes det er en kanon ide. :D hvad siger i andre til det?   
Lea, Balou & Sika i vil altid være elsket <3 Sofus & Mille <3

tzari

læs www.phoenix-ferret.info der står alt der er værd at vide  :lol: :fnis:

Ej ideen er lidt utopi og den vil blive fyldt af en masse alternative ting der ikke er rigtige, fordi folk ikke ved bedre. F.eks har jeg en ilder der godt kan lide at lege med citroner og skrev vi alle vores erfaringer ville den slags jo komme i bogen og det er umuligt at lave et så bredt samarbejde med folk i ilder verdenen.
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

Lea

Jeg synes det en god ide .
Der skal jo gode og dårlige erfaringer ..
Altså vi kan jo ikke kun leve på de gode . de dårlige skal også med da . og de "mærkelige" ildere skal da også med ..

Det jo bare at få nogle erfaringere fra forskellige personer også samle det og få det til at passe sammen ..
Man kan jo være 2-3 folk som holder styr på det og skriver bogen hvor man får erfaringer af andre ilderejer som også kommer med i den ?
Lea, Balou & Sika i vil altid være elsket <3 Sofus & Mille <3

PiaLyng

Jeg synes det en god idé :).
Men self, er der mange hjemmesider med viden.
Men altså også at gøre opmærksom på de ilder info sider der er :)


Anne

idéen er god nok, men arbejdet er stort og man skal jo sikre sig at det er viden der kommer i bogen samene dma erfaringer, og ikke gætterier.

lille_jill

Nok også svært at finde et forlag til udgivelsen.

PiaLyng

Det er et stort arbejde at komme frem med en bog.
Men "grundplanen" er der ca.

Lea ringer vist nok til nogen forlag i løbet af ugen :)

og der skal ikke gætterier i. Men direkte viden, som man kan finde steder på nettet og andre steder.
Der skal erfaringer fra avler og så ilderejer om hvordan oplevelsen med ilder er :) og gode "idéer" til nybegynder.

Og så skal der billeder :).

Meget hårdt arbejde, men det vil jo være en smuk idé, med en bog hvor man har "alt" viden om dyret og så erfaringer fra folk med ilder :).

-det sådan jeg har forstået det, og jeg har meldt mig til at hjælpe med det jeg kan :)

Velsh82

Idéen er god men tror ikke det ville gå godt hvis det er alles viden
da alle har deres måde at gøre tingene på, hvor nogen kan li måden og andre ikke kan...
også er der ned til dyret om hvad virker på det... som også er forskelligt...
det eneste vi alle ville kunne blive enige på i bund og grund er at viden bedst læres ved at prøve og ikke give op...

sig til hvis jeg skal uddybe mere eller om jeg tager helt fejl?

Mvh...

Velsh82

ps. Mit bedste råd er sæt dig ned selv og skriv eller udvælg et par stykke hvor i sætter jer ned og skriver, og hvis folk er helt uenige i jer må de skrive en ny bog de mener er bedre ;)

Lea

Altså det er forskellige erfaringer/viden har ikke sagt alles gør jo ikke noget at mange kommer med nogle gode råd erfaringer/viden. så det jo bare op til f.eks mig og dem som vil være med at finde sammenhæng og finde ud af hvad man skal have med og hvad man ikke skal .

Jeg vil se om der er nogle forlag som er interesseret i at udgive sådan en bog i løbet af ugen som Pia skriver :)

Synes selv det en rigtig god ide :) også må vi se hvad der sker :)
Håber da der er nogen som godt vil hjælpe :)
Lea, Balou & Sika i vil altid være elsket <3 Sofus & Mille <3

PiaLyng

som sagt vil jeg meget gerne hjælpe til :)

Namilla

Ja, nu er jeg nok den negative igen...
MEn vent nu lige, til I har go fra et forlag om, at der er nogen der vil udgive sådan en bog (der findes flere bøger på markedet om ildere, og det koster meget for et forlag at få en bog udgivet...der skal jo læses korrektur, den skal sættes op, trykkes, og det kræver altså at der bliver solgt en hel del bøger, før det kan betale sig for forlaget)... så helt personligt tror jeg ikke på at I finder et forlag der er med på ideen...
Derudover kommer at der nok ikke er mange købere til en sådan bog... infoen ligger jo allerede på nettet, helt gratis, så jeg ville ikke købe en bog til eks. 200 kr... heller ikke selvom jeg var nybegynder... specielt ikke når det er tilfældige mennesker som vil skrive den... folk som har haft ildere et par år, men ikke har anden viden om dem, end den de selv har samlet sammen (jeg mener, I er ikke dyrlæger, zoologer ell. lign.)
Hvem skal derudover være eksperten der afgør hvilke oplysninger der er rigtige, og hvilke der er forkerte? Mht. ildere er der en masse "spekulationer" omkring hvad der er sundt og hvad der ikke er, men der er ikke lavet nogle konkrete undersøgelser der virkelig kan støtte op omkring det... (jeg tænker på om ildere fx lever længere ved at blive fodret med barf, eller om de virkelig tager skade af at få kattemalt engang imellem)... vi har nogle ideer, men vi kan ikke virkelig hævde at vi kender sandheden, fordi der ikke er lavet nogen undersøgelser...

Hvis I gerne vil skrive noget, så tror jeg personligt, at I får mere glæde af at lave en hjemmeside og lægge det ud på... På den måde bruger I ikke en masse tid på noget, som aldrig bliver til noget... for det tager nok længere tid, end I tror, at indsamle fakta (og ikke spekulationer), interviewe fagfolk osv... Hvis man skal skrive noget, som andre skal læse, så skal der jo også læses korrektur, og man skal være 110% sikker på det man skriver...

Lea

Citat fra: Namilla Dato 11. December 2008, kl. 12:19
Ja, nu er jeg nok den negative igen...
MEn vent nu lige, til I har go fra et forlag om, at der er nogen der vil udgive sådan en bog (der findes flere bøger på markedet om ildere, og det koster meget for et forlag at få en bog udgivet...der skal jo læses korrektur, den skal sættes op, trykkes, og det kræver altså at der bliver solgt en hel del bøger, før det kan betale sig for forlaget)... så helt personligt tror jeg ikke på at I finder et forlag der er med på ideen...
Derudover kommer at der nok ikke er mange købere til en sådan bog... infoen ligger jo allerede på nettet, helt gratis, så jeg ville ikke købe en bog til eks. 200 kr... heller ikke selvom jeg var nybegynder... specielt ikke når det er tilfældige mennesker som vil skrive den... folk som har haft ildere et par år, men ikke har anden viden om dem, end den de selv har samlet sammen (jeg mener, I er ikke dyrlæger, zoologer ell. lign.)
Hvem skal derudover være eksperten der afgør hvilke oplysninger der er rigtige, og hvilke der er forkerte? Mht. ildere er der en masse "spekulationer" omkring hvad der er sundt og hvad der ikke er, men der er ikke lavet nogle konkrete undersøgelser der virkelig kan støtte op omkring det... (jeg tænker på om ildere fx lever længere ved at blive fodret med barf, eller om de virkelig tager skade af at få kattemalt engang imellem)... vi har nogle ideer, men vi kan ikke virkelig hævde at vi kender sandheden, fordi der ikke er lavet nogen undersøgelser...

Hvis I gerne vil skrive noget, så tror jeg personligt, at I får mere glæde af at lave en hjemmeside og lægge det ud på... På den måde bruger I ikke en masse tid på noget, som aldrig bliver til noget... for det tager nok længere tid, end I tror, at indsamle fakta (og ikke spekulationer), interviewe fagfolk osv... Hvis man skal skrive noget, som andre skal læse, så skal der jo også læses korrektur, og man skal være 110% sikker på det man skriver...


Kan du ikke skrive andet sorry men du har skrevet det samme i alle indlæg omkring det her ..
Øhm tror du at vi er dumme og ikke kan forstå det du skriver . altså undskyld mig men en gang er nok :)
Lea, Balou & Sika i vil altid være elsket <3 Sofus & Mille <3

Anne

altså dit indlæg er da også det samme på alle fora Lea. Jeg forstår ikke hvad Namilla gør galt, hun kommer bare med nogle forbehold, dem kan i måske bruge til noget og lære noget af.

PiaLyng

Jeg kan sagtens se hvad Namilla mener og jeg tror også mere på at en Hjemmesiden med "alt" viden samlet ville være godt :). Men man har vel lov at håbe :P..