Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

hvilke kattegrus er det bedste,? eller evt et alternativ?

Startet af Selina, 9. Oktober 2010, kl. 19:35

Selina

Jeg bruger selv fit+fun bioclean, men dog ikke volsomt meget af gangen, et lag på ca 3-4cm. skifter alt grus hverdag, sys virkelig det kommer til at lugte.
har i nogle gode råd omkring dette, skal jeg bruge noget andet grus? eller andet produkt, eller skal det bare lugte :) ?

FerretParadise

Jeg bruger træpiller og jeg synes bestemt ikke at det lugter.
Ann Hillerslev.

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Citat fra: Selina Dato  9. Oktober 2010, kl. 19:35
Jeg bruger selv fit+fun bioclean, men dog ikke volsomt meget af gangen, et lag på ca 3-4cm. skifter alt grus hverdag, sys virkelig det kommer til at lugte.
har i nogle gode råd omkring dette, skal jeg bruge noget andet grus? eller andet produkt, eller skal det bare lugte :) ?
træpiller lugeter ikke ret meget! og er ok billigt... men hvis man skal af med det i sin skraldespand fylder det ret meget når det er "svulmet" op af tis!

Selina

At det svulmer op tror jeg ikke gør noget, skifter alligevel post efter hvergang jeg har tømt bakken. har bare en veninde der kun skifter bakken 100% hveranden uge, og hun siger det slet ikke lugter. hun har også 3 ildere, men på omkring 8kvardratmeter. forstår slet ikke at det ikke lugter, jeg har som sagt mine på 35 og jeg sys det lugter :S

Julie Stuhr

Fit+fun bioclean er heller ikke særlig god kvalitet. Hvis du køber Everclean eller .. hvad hedder det nu .. noget med exellent og moments skal du ikke skifte så ofte. Det er så også noget dyrere.

Ellers er der også krystalkattegruset, men det er dyrt med mindre man køber det på tilbud.

Selina

ja for sys nemlig at en fit+fun pose holder næsten en måned, og det er med skift hverdag. og hvis jeg vælger et andet mærke, skal jeg også bare betale 3 gange pris for 5-7 kg. og her får jeg jo 20. så sys virkelig der er en kæmpe forskel. og hvis jeg skal op og købe de dyre kattegrus skal jeg jo næsten bruge 4-500 kr om måneden alene på kattegrus hvilke jeg sys er lidt i overkanten :)

Julie Stuhr

Du vil heller ikke skulle skifte hver dag, kun fjerne afføringen. Så kan 20kg dyrere kattegrus holde 3 mdr.

Selina

Citat fra: Julie Stuhr Dato 10. Oktober 2010, kl. 08:25
Du vil heller ikke skulle skifte hver dag, kun fjerne afføringen. Så kan 20kg dyrere kattegrus holde 3 mdr.

Virkelig :D så kunne det godt være jeg bare skulle gøre det. for bebsernes tis gør at jeg bliver nød til at skifte alt grusen hverdag. grusen sætter sig nemlig fast i bunden som en hård masse, som stinker voldsomt.

Julie Stuhr

Citat fra: Selina Dato 10. Oktober 2010, kl. 09:55
Citat fra: Julie Stuhr Dato 10. Oktober 2010, kl. 08:25
Du vil heller ikke skulle skifte hver dag, kun fjerne afføringen. Så kan 20kg dyrere kattegrus holde 3 mdr.

Virkelig :D så kunne det godt være jeg bare skulle gøre det. for bebsernes tis gør at jeg bliver nød til at skifte alt grusen hverdag. grusen sætter sig nemlig fast i bunden som en hård masse, som stinker voldsomt.

Du vil i hvert fald se en klar forbedring. Både hvad angår lugt, holdbarhed, osv. :)

SilverDragon

vi bruger træpiller, da vi har et stoker fyr som det hele ryger ned i når vi skifter bakker

Anne

Jeg bruger krystalgrus og er super glad for det. Jeg har lige anskaffet mig lukkede kattebakker, så nu har jeg det heller ikke over det hele mere!

Sølvsten

Citat fra: Anne Dato 10. Oktober 2010, kl. 18:44
Jeg bruger krystalgrus og er super glad for det. Jeg har lige anskaffet mig lukkede kattebakker, så nu har jeg det heller ikke over det hele mere!

Lukkede kattebakker? Det er jeg spændt på at høre om, altså om de kan finde ud af at bruge dem.

Julie Stuhr

Citat fra: Sølvsten Dato 11. Oktober 2010, kl. 11:51
Citat fra: Anne Dato 10. Oktober 2010, kl. 18:44
Jeg bruger krystalgrus og er super glad for det. Jeg har lige anskaffet mig lukkede kattebakker, så nu har jeg det heller ikke over det hele mere!

Lukkede kattebakker? Det er jeg spændt på at høre om, altså om de kan finde ud af at bruge dem.

Jeg har også en enkelt lukket, men har fjernet lågen. De står nemlig med forpoterne på kanten og kigger ud :)

Stubba

Citat fra: Julie Stuhr Dato 11. Oktober 2010, kl. 12:15
Citat fra: Sølvsten Dato 11. Oktober 2010, kl. 11:51
Citat fra: Anne Dato 10. Oktober 2010, kl. 18:44
Jeg bruger krystalgrus og er super glad for det. Jeg har lige anskaffet mig lukkede kattebakker, så nu har jeg det heller ikke over det hele mere!

Lukkede kattebakker? Det er jeg spændt på at høre om, altså om de kan finde ud af at bruge dem.

Jeg har også en enkelt lukket, men har fjernet lågen. De står nemlig med forpoterne på kanten og kigger ud :)

Jeg har også fjernet låget i min. Men det var fordi dyrene ikke fatter at gå ind i den :P

Vi bruger krystalgrus lige nu, men synes det er alt alt alt for dyrt .. så vi går over til træpiller :)
Rofus, Mailo & Parkour Tello <3
rip Nico - du er elsket og savnet!

Eliza

Vi har prøvet lidt forskelligt efterhånden. Ville gerne bruge træpiller da det jo er billigt og folk siger det ikke lugter, men mine kunne ikke finde ud af hva de skulle bruge dem til  :)
Nu har vi krystalgrus og jeg synes det har været klart det bedste til at tage lugten og det holder længe. Hvis de bruger den ene bakke meget så går der alligevel i hvert fald en uge før den behøver at blive skiftet, når jeg tager lorte og det mest gule hver dag. Vi køber det ALTID på tilbud og har et lille lager for det er ret dyrt.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.