Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

Hendes Midlertidige bur :)

Startet af Minni, 12. April 2012, kl. 21:00

Minni

Tak, for jeres indput :)

Trine: tak, jeg så ikke lige hvad hun var vandt til.. Men jeg er hjemme med hende kl ca. 2, og der kommer hun i buret, så er der intet drukket af flasken i aften, så vil jeg skifte den ud :)
Og mange tak, for velkomsten :)

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Jeg vil så lige tilføje i forhold til at de brækker tænder på vandflasker at så er chancen for at de brækker tænder på at ruske tremmer nok større. Og hvis ens ilder begynder på at ruske tremmer eller gnaske i vandflaske så tror jeg på det er et tegn på at den har siddet i sit bur for længe og keder sig.

Har aldrig oplevet at mine har rusket træmmer, gnasket i vandflaske eller bare udsat deres tænder for gnasken/rusken på noget kunen få dem til at knække, medmindre det var fordi de var spærret inde og vilel vise deres utilfredshed.
Har selvf. oplevet knækket tænder og det var fordi mine dyr har været klodsede og faldet eller lign. Eller jeg pludselig har opdaget det uden at kende grunden, men hvor det selvf. sagtesn kan være på grund af træmmerusken. Men jeg ser klart tremmerusken som et tegn på utilfredshed og kedsomhed og har man et dyr der gør det meget sys jeg man skal overveje om det er fordi dyret sidder for meget i bur..

AlisVolatPropiis

Det vil jeg nu ikke helt sige :) Jeg har oplevet ildere bide i vandflasker -fordi de ikke vidste hvad det var, eller vandet ikke kom hurtigt nok, derudover bider min (ja det er kun den ene der gør det) i tremmer hvis der sker noget de vil være med i udenfor buret -som de ikke må. Det er ikke en jeg har siddet her for længe reaktion, men bare en jeg vil fandme UD nu! herhjemme.

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Citat fra: AlisVolatPropiis Dato 13. April 2012, kl. 12:41
Det vil jeg nu ikke helt sige :) Jeg har oplevet ildere bide i vandflasker -fordi de ikke vidste hvad det var, eller vandet ikke kom hurtigt nok, derudover bider min (ja det er kun den ene der gør det) i tremmer hvis der sker noget de vil være med i udenfor buret -som de ikke må. Det er ikke en jeg har siddet her for længe reaktion, men bare en jeg vil fandme UD nu! herhjemme.


Okay det har jeg så ikke prøvet med flasker!

Men det er jo også en fustration de så får afløb for på den måde?! Altså en protest over at være i bur når de hellere vil være på den anden side;0)

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Altså det jeg ville sige med det som måske ikke fremgår godt nok, er bare at i forhold til det med knækkede tænder og vandflasker, ikke er fordi ilderen knækket tænderne på den bare ved at drikke af den! For at trådstarter ikke skal tro at ilderen et et dyr der umotiveret bider i hårde ting og knækket deres tænder, men som regel hænger gnasken/rudlen med tænderne sammen med kedsomhed/fustration over at være spærret inde!
Jeg har i hver fald kun oplevet den opførsel hvis de var i bur/transportkasse aldrig når de var lukket ude = forbinder jeg handlingen med indespærrethed!


Minni


Anne

Ej ok. Knækkede tænder på en drikkeflaske har jeg alligevel aldrig hørt om. HVis ens ilder ligefrem bider i tutten, så siger det vel sig selv at man finder en anden løsning ret hurtigt. Jeg synes ikke man bare sådan kan sætte lighedstegn imellem drikkeflaske og risiko for knækkede tænder. Jeg har selv oplevet mange knækkede og udståede tænder og alle har været udenfor buret ved at falde ned af ting eller hoppe ind i ting (sofabordet f.eks.!). En ilder skal bare lande lidt uheldigt, så er en hjørnetand nemt knækket, selv om den ikke falder ret langt. Det skal lige siges det ene var en ilder der åbnede lågen højt oppe i skabsburet og hoppede ud, så lige den er bur-relateret, de andre var ikke.

Jeg kunne også godt sige at jeg har valgt ikke at have mine ildere i bur, fordi jeg personligt ikke vil løbe risikoen med knækkede tænder, men sandheden er at den slags sker overalt uanset hvad man gør (i hvert fald hvis  man er mig), nåja og så er det selvfølgelig ikke derfor jeg har valgt ikke at have dem i bur :)

Mine bruger så zippyflakserne som skål. De tager simplethen låget af og drikker fra toppen, men da det er sjældent de laer lidt vandplaskeri i dem, så får det lov at være løsningen.


mette11

CitatJeg kunne også godt sige at jeg har valgt ikke at have mine ildere i bur, fordi jeg personligt ikke vil løbe risikoen med knækkede tænder, men sandheden er at den slags sker overalt uanset hvad man gør
Altså Marius knækkede og slog et par tænder ud dengang de boede i bur...men det var ikke i buret det skete, men i et af hans utallige forsøg på at flyve rundt i stuen!!  :P :P :P Han knækkede ikke nogen efter at han boede i værelse!! Mallow ved jeg ikke hvad foretog sig da hun knækkede sin tand og Sigi har også en som er en anelse knækket og det tror jeg er pga. at hun rusker tremmer i transportkassen (det skete så på vej til en udstilling  :X). Men man kan jo ikke lade være med at have sine dyr i transportkasse under transport. Jeg har dog overvejet at købe kasser med plast-ting foran, men er faktisk lidt bange for at Mallow vil kunne bryde ud af dem.