Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

Bund ti lbur

Startet af Miss-Bjerregaard, 28. Juni 2012, kl. 12:23

Miss-Bjerregaard

Heeej.. Jeg har læst en million forskellige ting omkring hvad der skal ligge i bunden af buret. Lige for tiden har jeg savsmuld og det siger han ikke noget til. Men mener og have læst at det ikke var helt i orden..

Er der noget der er bedre ? Vil meget gerne vide det, da jeg ønsker alt det bedste for min Liam... (snart + 1)
Med mange kærlige hilsner fra Liam og Basse også!! <33

Dyrenørden

Tæpper og så lær ham at bruge en katte bakke :-) sæt ham på bakken jævnligt og især efter han har sovet, leget og spist.. Start ud med at læg en af hans prutter i bakken

AlisVolatPropiis

Savsmuld bør ikke bruges til nogen dyr! de fleste har -som vi mennesker ret sarte luftveje -ilderen er ingen undtagelse og det er ikke sundt at gå rundt i konstant støv. Få ham væk fra det hurtigt! :)

Kattebakke og tæpper :)

Miss-Bjerregaard

Han er bakketrænet og han går i sin kattebakke. Men selv om jeg tømmer den hver 12. time, så er det som om at han ikk gider mere Altså når der er lidt for emget lort, så skider han lige ved siden af kattebakken.. Har bare ikke tæpper nok til at skulel vaske et dagligt.
Med mange kærlige hilsner fra Liam og Basse også!! <33

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Citat fra: Miss-Bjerregaard Dato 28. Juni 2012, kl. 13:08
Han er bakketrænet og han går i sin kattebakke. Men selv om jeg tømmer den hver 12. time, så er det som om at han ikk gider mere Altså når der er lidt for emget lort, så skider han lige ved siden af kattebakken.. Har bare ikke tæpper nok til at skulel vaske et dagligt.


Det burde heller ikke være nødvendigt at skifte det dagligt! her skifter vi alle tæpper en gang om ugen. Det er virkelig ikke særlig tit jeg oplever de skider på deres tæpper. Så skal det ha været et uheld. Jeg tror problmet er at han måske vil sys at spånerne minder for meget om en stor bakke så om han skider i bakken eller på spånerne kan han nok ikke skilde ad.
Jeg ville klart bare prøve at ha en stor bakke derinde med grus, træpiller, krystal eller hvad du nu er til og så bare godt med tæpper omkring. Så plejer de; ingen regler uden undtagelser, ikke at skide ved siden af. Eller jeg har en der kan finde på og skubbe bakken væk og skide der hvor bakken stod. men ikke på deres tæpper...

Miss-Bjerregaard

Det lyder som om det er noget jeg skal prøve.. Er det nogen bestemte former for tæpper vi snakker om ?
Nu tænker jeg stofmæssigt, skal det være filt, bomulld.. eller hvad alle de former for tæpper hedder.

Undskyld de mange spørgsmål, men det er første gang jeg har en fritte og vil gøre alt for at han har det super godt ! :D
Med mange kærlige hilsner fra Liam og Basse også!! <33

Minority ferrets

Vi bruger selv fleecetæpper herhjemme :) Men et gammelt lagen eller noget dynebetræk eller lignende kan også gøre det :)
Christina og Jimmy
Marlon, William, Willow, JJ, Sheldon, Anders, Kali, Daegan, Vincent, Geronimo, Pandora, Amy, Remus, Loki, Caya, Mattis, Birk, Balder, Pontus, Zero, Nemi, Logan, Pixie, Storm og Wicca <3
- Minority ferrets             D.I.P. Paise, Arwen, Lucifer, Gustaf, Metallica, Santo, Andy og Thor <3             R.I.P. Viktor <3
http://minorityferrets.weebly.com/index.html

Eliza

Fleecetæpper bruger de fleste nok, men det er egentlig ligegyldigt, bare de ikke kan hænge fast som de let gør i håndklæder fx.

IKEA har nogle lyseblå tæpper for 9 kr pr stk, så du kan bare købe en ordentlig stak, det gør vi og bliver de for klamme så gør det ikke så meget at smide dem ud.

Men væk med savsmulden det er skadeligt for den lille stakkel.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Citat fra: Miss-Bjerregaard Dato 28. Juni 2012, kl. 13:23
Det lyder som om det er noget jeg skal prøve.. Er det nogen bestemte former for tæpper vi snakker om ?
Nu tænker jeg stofmæssigt, skal det være filt, bomulld.. eller hvad alle de former for tæpper hedder.

Undskyld de mange spørgsmål, men det er første gang jeg har en fritte og vil gøre alt for at han har det super godt ! :D

Ja fleecetæpper er geniale! Og som Eliza skriver så er dem fra IKEA rigtig gode til prisen, dem bruger vi selv og specielt til nederste etage i buret hvor bakken er. For så er de billige at skifte ud når de er blevet for nusset. Så har jeg så nogle lidt "finere" tæpper til køjerne og de andre etager hvor de ikke sviner så meget.

Men ja  som minority skriver kan du bruge hvilke tæpper det skal være. Fleece er bare billigt og praktisk efter min mening;O)

Miss-Bjerregaard

Det lyder som om jeg skal en tur til IKEA :) Mange tak for hjælpen alle sammen :)
Med mange kærlige hilsner fra Liam og Basse også!! <33

Miss-Bjerregaard

Med mange kærlige hilsner fra Liam og Basse også!! <33

PiaLyng

Ja det er de billige gode tæpper :)

Men man kan jo vælge mellem så mange fine fleece tæpper :)!
Jeg har selv købt en del i Bilka, til 20 eller 30kr, pga jeg ønskede noget mere sommeragtigt :).

Jeg har 13 ildere og vasker gerne tæpper og ting en gang i ugen :).. Og mine kan være nogen svin til at skide ved siden af bakken, men de gode til at undgå at ramme tæpperne :)

Miss-Bjerregaard

Så man skal have tæpper i og bakken og lige ved siden af bakken skal man lige have lidt frit bund eller ? Skal men dække hele bunden af tæppe og sætte bakken ovenpå?
Med mange kærlige hilsner fra Liam og Basse også!! <33

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Citat fra: Miss-Bjerregaard Dato 28. Juni 2012, kl. 15:24
Så man skal have tæpper i og bakken og lige ved siden af bakken skal man lige have lidt frit bund eller ? Skal men dække hele bunden af tæppe og sætte bakken ovenpå?
Nej kattegrus, træpiller eller crystalgrus i Bakken og så tæpper omkring. Jeg plejer at stoppe godt op med tæpper omkring Bakken så der ikke er fri bund for der hvor der er tæpper vil de ikke skide. Så hvis det hele er stoppet op
Med tæpper vælger de næsten altid Bakken frem for burets bund;0)

Miss-Bjerregaard

Mange tak for det :) Er virkellig glad for at der er nogen der er villig til at hjælpe mig og gøre det så behageligt for Liam som overhovedet muligt.
Med mange kærlige hilsner fra Liam og Basse også!! <33