Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

snakker i med jeres dyr

Startet af tzari, 17. Januar 2009, kl. 11:00

tzari

kom til at snakke med en om det at snakke med dyrene.

Jeg snakker til dem som om det var små børn(ikke babyer;)) og føler de forstår MEGET af det man siger

Gør i det og tror i de kan forstå det i siger.
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

lille_jill

Jeg tror på, at de forstår det toneleje man snakker i.. Ikke at de forstår ord og sætninger.

Jeg snakker med mine dyr (ilder, kat, rotter og hamster) hver dag.

Julie Stuhr

Jeg snakker også med mine hver dag :D

PiaLyng

jeg går og snakker til mine dyr som om de var mine børn (er de jo også) :love:
Engang i mellem er det som om de forstår en, men det nok an på toneleje :).

Namilla

Jeg snakker også altid med mine dyr...hund, kat og ildere... jeg tror ikke de forstår ret meget af det, men de kender min stemme, og jeg ved at det gør dem trygge at de kan høre mig... ilderne og hunden svarer ikke igen, men katten kan jeg føre lange samtaler med!...når jeg siger noget til ham, så miaver han...så siger jeg noget, så miaver han igen... det er meget hyggeligt...Og når jeg snakker med ilderne, så handler det om, at når de ved hvor jeg er henne (hvis jeg fx henter vand eller mad), så venter de på mig, og bliver ikke forskrækkede når jeg kommer igen... Derudover så føler jeg mig knapt så dum, når jeg snakker med dyrene, som når jeg snakker med mig selv *G*

Emmadyhr

Jeg snakker med mine dyr som var det mine børn.Jeg snakker faktisk ikke kun tit med dem. men hver dag og det er hele dagen..Nogle dage snakker jeg slet ikke med andre end dem. Jeg tror på de forstå mange af de ting man siger.Det kommer an på hvad man siger.Altså de forbinder ordrne med nogle ting ,gode eller dårligt..Som når man sigert at man vil give godbidder.Til hvor de virkelig skammer sig når man tager den igen med at grave en plante ud..
Så ja jeg er dum nok til at tro at de forstå meget af det jeg siger:)

Amazing Ferret

Jeg snakker også med mine....altså ikke lange samtaler  :fnis: men sådan bare lidt snik snak

ludvig

he he...det er et emne jeg godt kan være med på=)
Jeg snakker meget til min, og har altid snakket til mine heste dengang jeg red, ved ikke hvorfor man gør det, men man føler vel at de forstår lidt...har feks lige sagt til ludvig at han ikke må kravle op i vores jakker, fordi han kan risikere at felde ned...he he

Julie

jeg snakker både med ilderne og hunden. totterne kigger bare lidt, og hunden smider hovedet på skrå og piver hvis når jeg snakker til ham - ligesom namillas kat "svarer" igen

RockaHulla

Jeg snakker evig og altid med mine dyr, selv Dudley der er døv  :fnis: <3

Metnil

jeg sidder tit og fortæller ting og sager til mine drenge.. :)

Men ellers er det kun sådan noget sniksnak.. jeg gør det faktisk så tit, at jeg endda flere gange under besøg hos amazing ferret har snakket med/Til Peanut, hvilket er ret så dumt, da han er stok døv  :-$ :P

så føler man sig lidt dum hihihihi  :fnis: :lol:

Amazing Ferret

Citat fra: Metnil Dato 18. Januar 2009, kl. 18:14
jeg sidder tit og fortæller ting og sager til mine drenge.. :)

Men ellers er det kun sådan noget sniksnak.. jeg gør det faktisk så tit, at jeg endda flere gange under besøg hos amazing ferret har snakket med/Til Peanut, hvilket er ret så dumt, da han er stok døv  :-$ :P

så føler man sig lidt dum hihihihi  :fnis: :lol:

Haha jeg tager også mig selv tit i at snakke til Peanut - jeg glemmer hele tiden han er døv. Det er måske fordi han fungerer så godt at man glemmer det :fnis: