Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

Er det Depression?

Startet af AdmiralAckbar, 13. Marts 2013, kl. 22:18

AdmiralAckbar

Hej! Jeg ville lige spørge jer om dette emne, for jeg er så grøn som græs angående kendskab til Ilder kropssprog, der må være en mening med galskaben. :)

Jeg har som sagt før fået min første Ilder her sidste uge, han er en sød, dejlig og kælen pastel og vi holder ekstremt meget af ham, men her på det seneste er han begyndt at vise adfærd hvilket jeg kun kan relatere til en form for Tristhed.

Efter ca halvanden time med leg og spas vil han lægge sig fladt på maven med et dybt suk. Hvis jeg prøver at skabe kontakt med ham (og det er lige gyldigt om jeg bruger guf, legetøj eller kæl) så vender han 180 grader og løber ind under en seng/sofa/tæppe hvor han fortsætter med at blive liggende.
Først tænkte jeg "Fair nok, vi kan alle have vores mopsede dage", men efter han har gjort det hver gang, blev jeg sgu lidt bekymret. Jeg prøvede i forgårs at få ham ud med legetøj og guf, hvor det eneste der imødekom mig var hvæseri, så jeg lod ham være.
I dag prøvede jeg så igen, men mødte samme resultat, blot mere aggressivt. :nej:

Jeg ved ikke hvad der forstyrre vores herlige pelspølse, eller om det er mig der gør noget forkert, for det gik sindssygt godt i starten. Min teori er at han jo kommer fra et opdræt hvor han havde en masse andre Ildere i nærheden og at han savner deres selskab, hvilket så har udviklet sig til en depression.

jeg ved ikke helt hvad jeg skal gøre, jeg føler ikke han får den aktivering han har behov for siden alt hvad jeg prøver slår fejl, og det er skide ærgeligt. :(

Hvis nogle af jer har oplevet dette, så må i endelig skrive! Også hvis i bare vil tilføje en kommentar eller en god aktiverings leg der kan opmuntre ham.

Mvh.

KariN

Jeg vil ikke kalde det en depression, som sådan, men det lyder som om han savner en ven. Nu hvor han er faldet til hos jer og har undersøgt det hele og kender både jer og hans nye hjem, så er det hele ikke så spændene mere og han er nok begyndt at kede sig lidt, selvom i prøver at aktivere ham.

Det bedste du kan gøre for ham er at få en ilder mere. De fleste ildere har bedst af at være minimum 2 sammen, der er selfølgelig enkelte tilfælde hvor ildere faktisk har det bedst med at gå alene, men generelt siger man at man bør have minimum 2 ildere, for den glæde de har af at være flere, er noget vi mennesker ikke kan erstatte.
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

lille_jill

Halvanden times leg lyder også som en hård omgang. Det at han ligger sig ned og sukker er helt normalt, noget de fleste ildere gør :) hvis han ikke vil lege mere, så lad ham passe sig selv. Mange ildere kan godt lide bare at tøffe lidt rundt og passe sig selv. Det er lige så meget en del af aktiveringen som aktiv leg :)
Ellers prøv at putte med ham, når han er så træt.

Han lyder til at have det helt fint :)

Anne

Hvæsen er i øvrigt sjældent tegn på aggressivitet. Jeg hat aldrig oplever det efterfulgt af bid. Det er mere ala hold dig væk eller lad være med det der.

ilderhjemmet

Når vi har leget med vores ildere, lægger de sig også fladt ned på maven også med et suk, nogle af dem "udtænker" flere narrestreger og andre igen bare en pause, nogle af dem har også hvæst af os og det har vi tolket som - lad mig lige være i fred, jeg trænger til hvil - og andre igen løber et eller andet sted hvor de kan være i fred.

Men som KariN skriver, en legekammerat ville være super, da de ville ha' stor glæde af hinanden
Kh Gitte og Skipper -  BÅT BÅT fra  Freja, Quark, Chanell, Filine, Rasmus,Diva, Hanibal og Zorro

Nanok, Bandit (plejeilder), Lucky (plejeilder), Plato (lillefis), Duvell (Dyvle) Frits og Jørgen elsket og savnet

AdmiralAckbar


Jeg mistænkte ham også for at savne en kammerat, han vil forhåbentligt ikke være alene særligt længe, jeg er skrevet op til en hvalp her ved forårs kuld.

Det er godt at høre at det er fuldkommen normalt, så får han da bare lov til at tumle rundt for sig selv. Vi blev bare lidt bekymret herhjemme :)

Mange slags tak til jer alle sammen for de gode råd! :)