Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

Kan dette bruges til fødebur?

Startet af Lena og Peter, 3. April 2010, kl. 18:10

Lena og Peter

Ja som overskriften siger, skal vi til at have hvalpe for første gang, og vil jo gerne gøre det så godt som muligt for de små.

Derfor ville vi lige høre hvad I mener om denne løsning.
Rør og den øverste plade vil blive fjernet.



Amazing Ferret

#1
Jeg ville ikke bruge det...du kan risikere at tæven flytter rundt på hvalpene og de så ligger på en hylde og bliver kolde. Hængekøjer er heller ikke en god ide i de første par uger.

Jeg bruger selv et kaninbur hvor der er plads til en redekasse og en bakke

Lena og Peter

Citat fra: Amazing Ferret Dato  3. April 2010, kl. 18:19
Jeg ville ikke bruge det...du kan risikere at tæven flytter rundt på hvalpene og de så ligger på en hylde og bliver kolde. Hængekøjer er heller ikke en god ide i de første par uger.

Jeg bruger selv et kaninbur hvor der er plads til en redekasse og en bakke

Vi har prøvet med et kaninbur. Desværre kan hun komme ud af de fleste bure, så derfor ville vi bruge dette. Men det er nok en god ide at flytte alle pladerne og så også hængekøjen i starten.

Amazing Ferret

Ja oki - bare flyt alle hylder og køjen  :) Så går det an

PiaLyng

Jeg synes personligt det bur har for små låger til alt der er større end en rotteunge :P.

Men du kan få et bur til ca 500kr fra tyskland som er på størrelse med et kaninbur - med tremmeafstand som det der :D! Det hedder et Marybur :D.

Anne

Nu skal jeg ikke kloge mig, da jeg endnu aldrig har haft hvalpe. Men jeg er blevet bildt ind at et lille bur med tæpper over det hele og en bakke og mad og vand (i flaske) er det eneste en ilder behøver mens hvalpene er helt små, for at den ikke skal slæbe rundt på dem og lægge dem kolde steder. og for at det skal være så huleagtigt som muligt.

Men det er da muligt at der er mange forskellige råd og erfaringer på det punkt som på så mange andre.

katja

lågerne er alt for små, det samme er buret, jeg ville ikke bruge buret til andet end rotter,

skulle din ilder blive en smugle mobset når du vil gramse på hvalpene har du svært ved at få hånden ud, samt skal du have hende ud alene og hun ikke har lyst vil du få dvært ved at få hende ud gennem lågen

du han hos haral nyborg købe en kaninløbegård  den i træ med volierhegn  den er hellukket, der er dog ingen bund i den, den koster ca 300 og er ca150 m lang og 70 bred, den vil være egnet til tæven og hvalpene, der er god plads, og mulighed for aktivering og hygge med mor og børn
ejer af 7 dejlige trolde,

Lena og Peter

Vi takker for Jeres hjælp og vender tilbage når vi har fundet en anden løsning...  ;)

Amazing Ferret

Citat fra: katja Dato  4. April 2010, kl. 10:39
lågerne er alt for små, det samme er buret, jeg ville ikke bruge buret til andet end rotter,

skulle din ilder blive en smugle mobset når du vil gramse på hvalpene har du svært ved at få hånden ud, samt skal du have hende ud alene og hun ikke har lyst vil du få dvært ved at få hende ud gennem lågen

du han hos haral nyborg købe en kaninløbegård  den i træ med volierhegn  den er hellukket, der er dog ingen bund i den, den koster ca 300 og er ca150 m lang og 70 bred, den vil være egnet til tæven og hvalpene, der er god plads, og mulighed for aktivering og hygge med mor og børn

Jeg ved der er nogen der bruger en løbegård som fødebur, men personligt ville jeg ikke turde. Den løbegård jeg har bliver hvalpe og tæve først flyttet over i når hvalpene er omkring 3-4 uger

Anne - det er rigtig at et lille bur med seng og bakke er faktisk alt hvad de behøver de første par uger

Starshineferrets

länkar till den här tråden, bl.a med bilder på min löbegård jag använde förra året. Fungerade perfekt... i år är problemet bara det att jag har honor som lätt hoppar 90 cm i höjd :s
http://ferretopia.eu/index.php?topic=3079.0

Lena og Peter

Så har vi fået fat i en andet bur, og vil lige høre om dette er bedre...

Det håber vi nu det er... :P


FerretParadise

Det synes jeg helt sikkert at det er. :)
Ann Hillerslev.

pinkroses

Syns det ser rigtig godt ud :)
Kanont fødebur :)  :dans:

Lena og Peter

Det var da dejligt at høre... Så var det jo ikke et total fejl køb... :lol:

Sølvsten

Uh hvornår mon det skal det tages i brug?