Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

Tilbehør til bur + til ilder

Startet af Sisser, 15. September 2010, kl. 14:45

Sisser

Så har jeg vist fået købt et bur og har kig på en ilder..

Men jeg mangler stadig udstyr og tilbehør til både buret og ilderen.

Drikkedims, madskåle, hængekøjer, lille kattebakke, sele , you name it..

Nogen der har noget liggende de skal af med? Eller har nogle links?
Eller måske ved hvor i Randers de sælger sådan noget (Jeg er lige flyttet til Randers, og ved intet.. Jeg kan stadig komme i tvivl når jeg går uden for døren om jeg skal til højre eller venstre for at komme ned til centrum, og har alligevel boet her 2 måneder nu )

Håber der er nogen der kan hjælpe mig :)
Mange båt båt fra
Sindragosa, Sisser & Karsten


AnneME

vi bruger  bare opvaske bajler :) de er billigere. Det er der mange der gør, ved jeg :)


HB-Ferrets

#4
Vil lige tilføje til det link PiaLyng har sat ind af zooplus, at hvis du kender nogen der skal til polen i en nærmere fremtid er produkterne i den polske zooplus væsentlig billigere ind i dk, uk og de.... Ikke at der er en zooplus i danmark desværre  :X Men de er ihvert fald billige i polen  :)

Og så syr jeg også lidt en gang imellem, så har du noget du lige finder ud af du vil have/købe billigt, kan du bare smide en pm  :)
Hilsen Maja
&
Alle totterne

AnneME

Citat fra: HB-Ferrets Dato 16. September 2010, kl. 10:45
Vil lige tilføje til det link PiaLyng har sat ind af zooplus, at hvis du kender nogen der skal til polen i en nærmere fremtid er produkterne i den polske zooplus væsentlig billigere ind i dk, uk og de.... Ikke at der er en zooplus i danmark desværre  :X Men de er ihvert fald billige i polen  :)

Og så syr jeg også lidt en gang imellem, så har du noget du lige finder ud af du vil have/købe billigt, kan du bare smide en pm  :)

skal du derned da? :)

Sisser


Tak for svarene

Hvad mener i egentlig er et must i buret.

Min liste lige nu er:
Hængekøje og puttetæppe
Bakke med kattegrus
God, "tung" madskål
Drikke dims
legetøj
En slags "afsatser" som han kan hoppe op på
Så tænker jeg lidt på en slags hule or so

Hvad ellers?
Putter i noget strøelse i bunden? Ved man ikke må bruge sådan noget som halm eller hø eller hvad det er.. Men bruger i noget andet?
Mange båt båt fra
Sindragosa, Sisser & Karsten

AnneME

de må ikk gå i hø eller lignede :)

Vi bruger os bare vand skåle. men de er somme tider glade for at skubbe til dem  :lol:

cibatuchsi


Mewz

Vil anbefale sådan en madskål her, til at sætte på tremmerne.

Bruger dem både til ilderne og til papegøjerne, og de fungerer bare så godt. Ingen af dem har luret hvordan man skruer dem af, og de er ellers glade for at svine mad ud over det hele.

Desuden er Lusen ret voldsom med tingene, så han er en skål-vælter.

~ Isis Ronja
Julius (3/5-14),
Freja (5/7-11) og
Lusen (12/04/11) i hjertet. Vi savner jer!

Eliza

Ja tæpper i bunden og så husk at der ikke må være pivedyr i buret (eller andre steder du ikke kan se dem) for mange ildere spiser dem så det sætter sig fast i tarmen og i værste fald dør ilderen af det. Vær også opmærksom på den ikke kan bide et øje eller sådan af en bamse.
Ud over det så leger mine slet ikke i buret også derfor man skal have dem ude når man er hjemme..
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Sisser


Okay mange tak for svarerne :)

Tror jeg er ved at have styr på det.. I dag henter jeg udstyr til buret, i morgen henter jeg selve buret og så mangler jeg jo bare hovedpersonen :))
Mange båt båt fra
Sindragosa, Sisser & Karsten


AnneME

Citat fra: Mewz Dato 16. September 2010, kl. 11:58
Vil anbefale sådan en madskål her, til at sætte på tremmerne.

Bruger dem både til ilderne og til papegøjerne, og de fungerer bare så godt. Ingen af dem har luret hvordan man skruer dem af, og de er ellers glade for at svine mad ud over det hele.

Desuden er Lusen ret voldsom med tingene, så han er en skål-vælter.



ja, de er spu gode. Men det net i vores bur, kan ik bære dem, det er hjemmelavet. Gav godt de var helt stive som de tremmer i de købte bure.