Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

dyrlæge fyn? :)

Startet af Minni, 15. April 2012, kl. 11:05

Mimse-mia

Citat fra: FerretParadise Dato  8. Maj 2012, kl. 10:43
Citat fra: Mimse-mia Dato  8. Maj 2012, kl. 10:41
Jeg vil ALDRIG proppe et implantat ind i mine tæver, NEVER......

Implantater er lavet til handyr og derfor har jeg efterhånden set et par tæver der har fået mandelige hormoner i kroppen og det har resulteret i STÆRK overvægt og ja de blev faktisk til brunstige hanner, så jeg vil 20 gange hellere få en v-hop på hende, men vil ikke løbe risikoen med en død ilder :S. :nej:
Det var da det mest latterlige jeg længe har læst...

Fair nok at du ikke vil give implantat, men den der begrundelse er godt nok langt ude. :lol:

ØHHM nå, men det er så den begrundelse dyrlægen gav for at tæven voksede til over dobbelt størrelse, og begyndte og opfører sig som en brunst han, implantater ER LAVET TIL HANDYR IKKE TÆVER; SLÅ DET OP
Mia Baun og Zoey & Tonzer
D.I.P. Ozzy & Bellatrix Aka, Maiya
"The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated"
Mahatma Gandhi

Eliza

Citat fra: Mimse-mia Dato  8. Maj 2012, kl. 10:41
Jeg vil ALDRIG proppe et implantat ind i mine tæver, NEVER......

Implantater er lavet til handyr og derfor har jeg efterhånden set et par tæver der har fået mandelige hormoner i kroppen og det har resulteret i STÆRK overvægt og ja de blev faktisk til brunstige hanner, så jeg vil 20 gange hellere få en v-hop på hende, men vil ikke løbe risikoen med en død ilder :S. :nej:

Implantater er IKKE lavet til hanner, men derimod er de lavet til ildere med binyrekræft. De virker på begge køn som kemisk neutralisering. Der er ikke hormoner i, men et stof der gør at dyrets egen hormonproduktion bliver nedsat og de derved går ud af brunst/løb.
De tæver du snakker om må der være et eller andet galt med, for der er ikke mandlige hormoner i implantatet og så hænger det jo heller ikke sammen med , at hanner er overvægtige i forhold til tæver. Jeg har ikke oplevet vægtøgning eller ændret adfærd hos de dyr jeg har givet. Hannerne kan dog godt tabe sig, som de også ville gøre ved en kasteration, men ikke helt så meget, da de beholder mere muskelmasse.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Mimse-mia

Suprelorin anvendes til at gøre hanhunde og hanfritter midlertidigt sterile. Det anvendes hos raske, kønsmodne hunde og fritter,

Og hvordan kan det være at det altid er kommet kort tid efter de har fået implantatet..
Mia Baun og Zoey & Tonzer
D.I.P. Ozzy & Bellatrix Aka, Maiya
"The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated"
Mahatma Gandhi

AlisVolatPropiis

#18
Mene var fed før hun fik implantatet....

Men implantatet ER altså lavet som et kemisk kasterationsmiddel til hunde, det havde bare -fandt man ud af, den lykkelige sideeffekt at have en enormt god behandlingsværdi på ildere med binyrekræft.
Men der er altså ikke kønshormoner i af nogen form -der er tværtimod en GnRH agonist i, som undertrykker det endokrine system og forhindrer produktion af hormoner i hypofysen og gonaderne -det er gældende for begge køn.

Eliza

Citat: Det aktive stof i Suprelorin, deslorelin, virker som det naturlige hormon gonadotropin-frigivende hormon (GnRH), der styrer sekretionen af ​​andre hormoner, der er involveret i fertilitet. Suprelorin gives som et implantat, som langsomt frigiver en kontinuerlig lav dosis af deslorelin. Dette undertrykker (blokke) fremstilling af follikelstimulerende hormon (FSH) og luteiniserende hormon (LH). Som et resultat i hanhunde og fritter mindre testosteron cirkulerer i blodet.

Ja det bruges til at neutralisere hanhunde og ildere, men oprindeligt blev det brugt i ilderverden mod binyrekræft, da det jo stopper hormonproduktionen, som der oftest er en overproduktion af ved binyrekræft.

Jeg ved ikke hvilke studier der er på tæver og implantat, men ved der er lavet studier på deres fertilitet efter brug af implantat, så mon ikke man helt havde valgt at stoppe brugen af implantat som kemisk sterilisering, hvis tæverne begyndte at opføre sig som hanner og blev meget overvægtige.

Hvis det blokker FSH niveauet, så vil det vel også gøre det samme i tæven, der så ikke vil gå i løb.

Måske tæverne blev aggresive og tog på fordi implantatet er givet på det forkerte tidspunkt og de så er blevet falsk drægtige ;) hvor de jo tager på og bliver hormonforstyrrede.

At din dyrlæge fortæller dig at der er mandlige hormoner i implantater, siger desværre mere om dyrlægen uvidenhed
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Mimse-mia

Citat fra: Eliza Dato  8. Maj 2012, kl. 11:29
Citat: Det aktive stof i Suprelorin, deslorelin, virker som det naturlige hormon gonadotropin-frigivende hormon (GnRH), der styrer sekretionen af ​​andre hormoner, der er involveret i fertilitet. Suprelorin gives som et implantat, som langsomt frigiver en kontinuerlig lav dosis af deslorelin. Dette undertrykker (blokke) fremstilling af follikelstimulerende hormon (FSH) og luteiniserende hormon (LH). Som et resultat i hanhunde og fritter mindre testosteron cirkulerer i blodet.

Ja det bruges til at neutralisere hanhunde og ildere, men oprindeligt blev det brugt i ilderverden mod binyrekræft, da det jo stopper hormonproduktionen, som der oftest er en overproduktion af ved binyrekræft.

Jeg ved ikke hvilke studier der er på tæver og implantat, men ved der er lavet studier på deres fertilitet efter brug af implantat, så mon ikke man helt havde valgt at stoppe brugen af implantat som kemisk sterilisering, hvis tæverne begyndte at opføre sig som hanner og blev meget overvægtige.

Hvis det blokker FSH niveauet, så vil det vel også gøre det samme i tæven, der så ikke vil gå i løb.

Måske tæverne blev aggresive og tog på fordi implantatet er givet på det forkerte tidspunkt og de så er blevet falsk drægtige ;) hvor de jo tager på og bliver hormonforstyrrede.

At din dyrlæge fortæller dig at der er mandlige hormoner i implantater, siger desværre mere om dyrlægen uvidenhed

JEg skriver INGEN steder at dyrlægen sir det er mandelige hormoner der er i dyrlægen sir det er PGA, implantatet at tæven er blevet sygelig fed og humørsyg, NEJ IKKE FALSK drægtig, det er faktisk en meget kompentent dyrlæge, men ja det er ikke dyrlægens kompetance der skal indover her, jeg er meget glad for hende, det er det vigtigste, og nu var diskussionen ikke hvad der var i det, men hvad der sker ved det lort, og jeg ved bare dte skal min tæve ikke udsættes for, og hvordan kan man give et implantat på et forkert tidspunkt hvis tæven er i løb???
Mia Baun og Zoey & Tonzer
D.I.P. Ozzy & Bellatrix Aka, Maiya
"The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated"
Mahatma Gandhi

Eliza

Citat fra: Mimse-mia Dato  8. Maj 2012, kl. 10:41
Implantater er lavet til handyr og derfor har jeg efterhånden set et par tæver der har fået mandelige hormoner i kroppen

du skriver selv her at de har fået mandlige hormoner i kroppen, hvilket altså ikke kan lade sig gøre, da der ikke er mandlige hormoner i ;)

AlisVolatPropiis skriver jo netop, på bedre dansk end jeg, hvad det er som sker i kroppen på dyret.

Hvis du giver tæven implantat i fuld løb risikerer du falsk drægtighed, så det vil jeg mene er det forkerte tidspunkt. Jeg har selv givet det i begyndende løb og ikke oplevet falsk drægtighed. Hvis tæven er i fuld løb inden man får gjort noget ved det, så ville jeg stadig vælge implantat, men så ved jeg hvilken risiko der medfølger.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

mette11

Jeg er i besiddelse af nogle videnskabelige artikler (seriøs forskning af forskere-ikke tilfældige idioter der skriver noget crap på nettet) om suprelorin implantater, hvis du skulle være interesseret - send mig en pm med din mail, så kan jeg sende dem til dig.

mette11

CitatImplantater er lavet til handyr og derfor har jeg efterhånden set et par tæver der har fået mandelige hormoner i kroppen og det har resulteret i STÆRK overvægt og ja de blev faktisk til brunstige hanner, så jeg vil 20 gange hellere få en v-hop på hende, men vil ikke løbe risikoen med en død ilder
Jeg har lige et par spørgsmål.
1. Hvordan kan tæverne få mandlige hormoner i kroppen af et implantat som IKKE indholder mandlige hormoner?
2. Hvordan er dette konstateret??
3. Du skriver de og altid - hvem er disse dyr??
4. Hvilken årstid og alder havde ildererne da de fik implantat og hvor meget tog de på??

Hvis de har fået mandlige hormoner i sig, så må der jo være noget galt, for med et suprelorin implantat kan det ikke lade sig gøre.
Synes også at det er interessant at de tilsyneladende kan ændre køn!! Jeg har aldrig hørt om en ilder der er død af implantat, men vil da meget gerne have noget videnskabeligt om dette, da jeg selv anvender implantater på mine dyr (som ikke er blevet overvægtige eller andet) og aldrig er stødt på nogen som helst indikationer om at dyr kan dø af implantater, selvom jeg har læst rigtig meget om dem. Tæver i løb er nogle hormonforstyrrede tosser som gør sære ting og opfører sig sært  - det er helt normalt.


Dyrenørden

Jeg vil til enhver tid bruge implantat, der er så vidt jeg har læst oftest "bivirkninger" ved sterrilisation.. Derudover er implantater på vej til at blive godkendt officielt til ildere, både tæver og hanner så helt galt er det nu nok ikke.. At denne tæve opfører sig som en brunstig han kan der jo være mange grunde til, og man kan ikke bar konkludere ud fra en teori at det skyldes implantatet.. Jeg tænker at der kan være mange grunde måske lugten af brunstige hanner og tæver i løb kan have en indvirkning eller indre defekter man ikke kender til

tzari

Min birdie blev også steriliseret gik i løb 1 års tid senere først ville de ikke tage ansvar så ville de give en p-sprøjte fortalte ejg fandt en anden der ville åbne hende..så ville de gerne åbne hende havde strenge ordre til IKKE at give p-sprøjte..Da jeg fik hende retur sagde de de intet havde fundet og hun havde fået en p-sprøjte. ½ år efter havde hun en cyste i brystvævet af den type p-sprøjter udløser. Fik anden dyrlæge til at åbne hende og checke han fjernede den lille knude og checkede for det manglende stykke og andre forklaringer. Han fandt intet. Hun hævede meget lidt et års tid senere men få måneder efter blev hun flad igen og har ikke siden haft problemer så tyder på problemet forhåbentlig er gået i sig selv.
Så dem har jeg ikke meget fidus til :(
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

mette11

Grunden til at jeg stilede spørgsmål var faktisk at jeg godt ville have svar på disse. Jeg synes da det er yderst relevant at få alle informationer frem, da vi er mange som bruger implantater og ingen bivirkninger er blevet oplyst producenten, eller opdaget i alle de studier som er udført med implantater.

Så jeg prøver lige igen i håb om at jeg vil kunne få et svar.

Citat
CitatImplantater er lavet til handyr og derfor har jeg efterhånden set et par tæver der har fået mandelige hormoner i kroppen og det har resulteret i STÆRK overvægt og ja de blev faktisk til brunstige hanner, så jeg vil 20 gange hellere få en v-hop på hende, men vil ikke løbe risikoen med en død ilder

Jeg har lige et par spørgsmål.
1. Hvordan kan tæverne få mandlige hormoner i kroppen af et implantat som IKKE indholder mandlige hormoner?
2. Hvordan er dette konstateret??
3. Du skriver de og altid - hvem er disse dyr??
4. Hvilken årstid og alder havde ildererne da de fik implantat og hvor meget tog de på??

Hvis de har fået mandlige hormoner i sig, så må der jo være noget galt, for med et suprelorin implantat kan det ikke lade sig gøre.
Synes også at det er interessant at de tilsyneladende kan ændre køn!! Jeg har aldrig hørt om en ilder der er død af implantat, men vil da meget gerne have noget videnskabeligt om dette, da jeg selv anvender implantater på mine dyr (som ikke er blevet overvægtige eller andet) og aldrig er stødt på nogen som helst indikationer om at dyr kan dø af implantater, selvom jeg har læst rigtig meget om dem.