Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Er hun ord??????

Startet af Mastersweeper, 10. September 2012, kl. 21:33

Mastersweeper

Hej Alle sammen

Jeg er stødt på et problem angående min frittes adfærd.
Først og fremmest så har jeg to fritter, Shana på 4 ½ år og Aya på 2½ år
Shana har været igemmen et forløb for hun har været meget syg, det var så galt at jeg på et tidspunkt overvejede om det var menneskeligt at holde hende i live
men hun er på mirakeløst vis kommet sig og virker som om hun er tilbage til normal.
I den tid hvor hun har været syg har hun været adskilt fra Aya som har være passet af min søster som også har en fritte.
Problemet er nu at jeg ikke kan have Shana og Aya i samme bur længere, hvis de er i samme bur går der ikke lang tid før Aya begynder at jage Shana og bider hende i nakken,
det virker mere som en ondskabsfuld handling end en kamp om dominans og Shana ender stort set hver gang med at hyle indtil Aya selv giver slip eller jeg skiller dem af.
Jeg har ikke haft problemet før Shana blev syg, så jeg kunne godt tænke mig at vide om der er nogen der har oplevet noget lign.?
Kan jeg gøre noget eller skal jeg bare lade dem klare sig selv?

Det skal siges at Shana var syg pga. en hævet lymfekirtel der gjorde at hun ikke spiste eller drak særlig meget så hun endte med at være utrolig dehydret og underermæret
men hun spiser og drikker lystigt igen og er ved at være tilbage på sin normale vægt. 

Eliza

Det er meget normalt at deres forhold ændrer sig når den ene bliver syg. Måske hun stadig er syg og Aya fornemmer det.

Men du har jo så også haft dem adskilt hvilket sagtens kan gøre at de skal "sammenføres" endnu engang og det kan tage laaang tid og masser af tålmodighed.

Ildere er ikke ondskabsfulde det er nok at menneskeliggøre dem lige lovlig meget. Jeg er sikker på hun har sine grunde, du ved bare ikke hvad de er ;)

Om du skal lade dem være eller hvad du skal er svært, for det skal jo ikke gå ud over en syg ilder hvis hun evt også stresser af det, men hvis hun er frisk nok, så er det jo den eneste løsning der er, altså lade dem gå sammen hvis de skal kunne finde ud af det. Det lyder ikke voldsomt det du beskriver.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.