Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Muligvis døv ilder? - komplicerer det en sammensætning?

Startet af Rosen, 7. November 2012, kl. 13:52

Rosen

Hej alle, for ca 3 uger siden fik vi en ny ilder, en ældre albino pige på 6 år, der var lidt underernæret. Vi ventede med at sætte hende sammen med vores pige på 1,5 år til vi kunne se hun tog fint på og fik taget lidt på.
Nu kommer de ud at løbe, ca 1,5 t hver for sig og ca 1 time sammen.
Det går egentlig ok, de kan sagtens gå og tolerere hinanden men pludselig så slås de altså (hvilket jeg ved er meget normalt) Men det jeg så studser over, det er at hun stort set ikke siger nogle lyde, Flora vores unge piger skriger helt vildt når de slås, uanset om det er hende der angriber eller bliver angrebet, hvorimod vores albino pige bare hvæsser. Somme tider båtter hun en lille smule når vi leger med hende. Hun er dog ikke helt vildt interesseret i at blive leget med, hun gider kun et par minutter af gangen, er det normalt for ældre ildere??
Det skal siges at hun heller ikke reagerer på når vi kalder på hende, overhovedet, men det kunne jo også være hun ikke har vænnet sig helt til os endnu måske??
Hvad synes i? Kan det måske komplicere sammensætningen? Hvordan kan jeg evt tjekke hendes hørelse ?

Mvh Rosa
Mor til 2 skønne unger, 2 skønne ildere og 2 skønne katte :D

Anne

Om hun er døv er svært at sige. Nogle ildere siger bare ikke så meget, men I kan jo prøve at teste hendes hørelse ved at prøve at få hende til at reagere på lyd.

Det er også helt normalt at ildere slås når de skal sammenføres, og det lyder egentlig som om det går ok, så jeg ville helt sikkert lade dem være sammen mere end den time, og når det så går godt med dem, så lad være med at skil dem ad igen.

lille_jill

Hvor er det tragisk at nogen vil sælge en 6 årig gammel ilder :(  Flot at i har taget hende ind, håber at hun får et par gode år hos jer :)

Rosen

Ok, så vil jeg lade dem være mere sammen, men når de slås, så slås de længe, ja lige indtil jeg skiller dem ad. Skal jeg lade være med at skille dem ad måske?

Ja 6 år er nemlig sent. Jeg fik hende forærende mod at give hende et godt hjem, regnede bare med at hun ikke fik nok opmærksomhed som de sagde, men først da jeg hentede så jeg hun også var fejl- og underernæret, heldigvis kommer hun sig rigtig fint :) Og får dr dyr til at tjekke hende mandag også :) Hun er dog den allerskønneste pige, har ikke bidt eller nappet en eneste gang, så godmodig :)  <3

Anne hvordan helt konkret skal jeg prøve at lade hende reagere på lyd? Jeg må lige prøve nogle forskellige ting imorgen :)

Mvh Rosa
Mor til 2 skønne unger, 2 skønne ildere og 2 skønne katte :D

Eliza

du laver lyde bagved hende uden at det giver vibrationer i gulvet eller sådan, for så er det det hun vil reagere på. Men lyden af en pose kende de fleste ildere godt, for de tror der kommer godbidder.

Det kan godt være lidt svært og de kan jo også have nedsat hørelse og dermed høre noget.

Men ildere der er døve siger tit mange lyde, da de ikke kan høre sig selv, så at jeres pige ikke rigtig siger så meget behøver ikke betyde hun er døv og rigtig mange ildere gider ikke reagere hvis man kalder ;)

Jeg har selv en ældre pige som jeg flere gange har mistænkt for at være blevet døv, men så pludselig kan jeg se hun reagere på selv små lyde, så de kan snyde :)
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Rosen

Tak for den gode besvarelse Eliza, det vil jeg lige prøve ;)

Mvh Rosa
Mor til 2 skønne unger, 2 skønne ildere og 2 skønne katte :D