Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Lege kammerat/kammerater søges ! :D (Nordsjælland)

Startet af NataschaJ, 1. Juni 2013, kl. 18:07

NataschaJ

Frida og mig søger en eller flere lege kammerater :)
Frida er en lille silver pige på 2 år som jeg hentede igår den 31/5-13.
Da tidligere ejer ikke længere ville have hende og hun ellers skulle være aflivet.
Derfor har jeg hende jo også alene :/
Og vi vil meget gerne have nogle lege kammerater der nogle gange gider tage turen til helsingør eller vi kan tage turen :)

Generelt er hun en meget flink og nysgerrig ilder :)
MEN kan snappe en da hun ikke er trænet før hun kom her :)
Hun kan bedre lide kvinder end mænd når det kommer til mennesker .

Ved ikek hvornår hun sidst har været i ilder selskab.

Håber vi kan finde nogle der vil hjælpe ;)
Madmor & slave af to totter ;)

AlisVolatPropiis

Åh hvor jeg bare godt forstår hvorfor du gerne vil have legekammerater til hende... Og jeg håber virkelig du gør.
Men der er bare mange sygdomme i omløb blandt ildere og mange vil ikke udsætte deres ildere for dem.

Hvad med at få en kammerat eller en veninde til hende? :) de har så meget glæde af hinanden og så meget mere arbejde er det ikke. :)

Og igen tiillykke med hende :)

NataschaJ

Hun skal en tur til dyrlægen her i næste måned :)

Og skal mulgvis have en fra Peter (ilderbanden) problemet er kun at jeg pt er på kontanthjælp og at skulle fiske 2000 frem af dem er svært :(
Madmor & slave af to totter ;)

AlisVolatPropiis

Og det forstår jeg satme godt ildere er pisse dyre :/ ikke mindst i pleje også

Der er desværre en sygdom kaldet ECE som ilderne ikke behøver blive syge af, men lan være såkaldte raske smittebærere...men de ildere det rammer kan risikere voldsomme symptiomer og selvom de oftest overlever umiddelbart -så ændrer det noget i deres mave og tarmssystem og giver dem en meget øget risiko for udvikling af kræft i maven senere...ydermere kan virusset også mutere til en udgave der slår ihjel hurtigt.

Der er udbrud af dette i Danmark desværre og derfor vil jeg personligt ikke råde folk til at mødes mere end højst nødvendigt med ilderne. Men det er selvfølgelig op til en selv at vurdere risikoen....Det er desværre lidt svært at vide hvor mange der er ramt, da visse ejere slet ikke vil opdage -eller anerkende at deres ilder har symptomer og senere hen bare accepterer diagnosen kræft i maveregionen som dødårsag -uden at tænke over det kan være ECE forskyldt -hvis de overhovedet får undersøgt dødsårsagen. Det menes alle ildere har ECE efterhånden -altså langt de fleste er raske bærere....men da virusset muterer -så kommer der jo nye former der kan smitte hele tiden.

Det var lidt langt og tungt...det må du undskylde...

Det er mig der er Trine B. osv. på fb og jeg følger jer derinde...jeg vil sgu ikke ødelægge din glæde...i virker så søde sammen :)